Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Noen her som jobber hjemmefra, enten pga studier eller bare rett og slett heltid? Hvordan er det? Hva jobber du med?
Gjest kontorsliteren Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Kanskje ikke helt det det spør om men: Jeg kunne nok jobbe mye hjemme dersom jeg ville det (jobber i IT-sektoren), men jeg gjør det ikke. Har prøvet en dag eller to i løpet av fem år. Årsaken er at jeg synes jeg mister for mye av det sosiale. Den daglige praten, lunchen etc. Vi har noen som trekker seg tilbake og jobber hjemme i perioder dersom det arbeides med ting som krever mye tankearbeid og som dermed lett forstyrres av avbrytelser. Jeg bor bare 12-13 min gange fra arbeidsplassen, men jeg forstår godt at de som har virkelig lang vei vil velge å jobbe hjemme. Kanskje to-tre dager hjemme pr. uke?
Malou Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Jeg jobber hjemme en, noen ganger ganger to dager i uka. Jobber i IT-bransjen, og har en bred kontaktflate i norden (hovedsaklig) og resten av europa som gjør at det ikke spiller så stor rolle om jeg kommer inn på kontoret hver dag. Har lang reise vei og da er det en kjærkommen mulighet å kunne jobbe hjemme. Når jeg jobber hjemme sover jeg lenger, behøver ikke hoppe rett i dusjen, sminke og kle på meg med en gang jeg står opp, men ta det sånn litt stille og rolig. Spiser frokost foran skjermen. Har jeg en stille dag kan jeg gjøre noen andre ting inne i mellom. Når jeg lukker ned PC'en om ettermiddagen behøver jeg ikke stille meg i kø på motorveien for å komme hjem. Dessuten er det mange ganger mer effektivt å være hjemme enn å være på kontoret. Man unngår de små avbrytelsene i tide og utide. Dessuten er det veldig fleksibelt. Har jeg et ærende om dagen, kan jeg jobbe litt senere på kvelden istedet. Jeg verdsetter muligheten til å jobbe hjemme fra veldig høyt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå