AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #41 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Her er anbefalingen fra Folkehelseinstituttet. https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/gnagere/husmus/ Der stod det i alle fall mye nyttig. Aner ikke hva slags mus som eventuelt er i taket her, vi bor i nærheten av både skog og jorde, men skogmus har vel kanskje ikke til vane å trekke seg inn i hus(?) Jeg kan liksom ikke skjønne hvor musen/musene skal finne mat! Er ikke noe mat den kan få tak i her, eller, om den kan gnage seg igjennom det meste, kan den ha gangs seg igjennom søppelkassene ute? Har ikke tenkt på det før nå. Anonymkode: bb0d4...78e
T-Rex Skrevet 29. januar 2018 #42 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Der stod det i alle fall mye nyttig. Aner ikke hva slags mus som eventuelt er i taket her, vi bor i nærheten av både skog og jorde, men skogmus har vel kanskje ikke til vane å trekke seg inn i hus(?) Jeg kan liksom ikke skjønne hvor musen/musene skal finne mat! Er ikke noe mat den kan få tak i her, eller, om den kan gnage seg igjennom det meste, kan den ha gangs seg igjennom søppelkassene ute? Har ikke tenkt på det før nå. Anonymkode: bb0d4...78e Mus spiser det meste det er energi i. Som såpe.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #43 Skrevet 29. januar 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Mus spiser det meste det er energi i. Som såpe. Det bor ingen i selve huset, bare oss i sokkelleiligheten under. Vet de fremdeles har møbler og ting der oppe, de er innom der innimellom, men om musene styrer rundt innendørs der og eventuelt tar til seg næring fra demmes ting aner jeg ingenting om. Lydene kommer ikke konstant. Aner ikke hvordan det er om natten mens vi sover, men om kvelden kan vi høre det en gang innimellom, bare noen sekunder før det forsvinner og kommer tilbake etter en liten stund. Tror ikke de hovedsakelig holder seg over «vår del».. Anonymkode: bb0d4...78e
T-Rex Skrevet 29. januar 2018 #44 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det bor ingen i selve huset, bare oss i sokkelleiligheten under. Vet de fremdeles har møbler og ting der oppe, de er innom der innimellom, men om musene styrer rundt innendørs der og eventuelt tar til seg næring fra demmes ting aner jeg ingenting om. Lydene kommer ikke konstant. Aner ikke hvordan det er om natten mens vi sover, men om kvelden kan vi høre det en gang innimellom, bare noen sekunder før det forsvinner og kommer tilbake etter en liten stund. Tror ikke de hovedsakelig holder seg over «vår del».. Anonymkode: bb0d4...78e Hvis musene oppholder seg i en ubebodd del av huset er det jo ikke et problem for dere. Men dere bør si ifra.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #45 Skrevet 29. januar 2018 4 minutter siden, T-Rex skrev: Hvis musene oppholder seg i en ubebodd del av huset er det jo ikke et problem for dere. Men dere bør si ifra. Vi hører den/dem i taket over stua og kjøkkenet innimellom, men etter å ha dunket i taket forsvant lyden vekk mot der vi ikke har leilighet. Mener å ha hørt det over taket ved døren til soverommet vårt i natt (skal sies at det er kanskje 5 meter fra soverommet vårt og stua). Vi har sagt ifra og snakket med utleier, dette er snart en uke siden. Vi har ikke hørt noe mer etter det. Anonymkode: bb0d4...78e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #46 Skrevet 29. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der stod det i alle fall mye nyttig. Aner ikke hva slags mus som eventuelt er i taket her, vi bor i nærheten av både skog og jorde, men skogmus har vel kanskje ikke til vane å trekke seg inn i hus(?) Jeg kan liksom ikke skjønne hvor musen/musene skal finne mat! Er ikke noe mat den kan få tak i her, eller, om den kan gnage seg igjennom det meste, kan den ha gangs seg igjennom søppelkassene ute? Har ikke tenkt på det før nå. Anonymkode: bb0d4...78e Joda. Musene som trekker inn når det blir kaldt på høsten er skogmus. Husmus bor innendørs året rundt, men er visst mye mindre vanlige enn skogmus. Anonymkode: a9986...a4c
T-Rex Skrevet 29. januar 2018 #47 Skrevet 29. januar 2018 Men de er ikke farlige, altså. De er faktisk ganske så søte om de forviller seg inn til dere og blir oppdaget. Da vil de gjerne krympe seg sammen til en ball, og se riktig så nusselige ut.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #48 Skrevet 29. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda. Musene som trekker inn når det blir kaldt på høsten er skogmus. Husmus bor innendørs året rundt, men er visst mye mindre vanlige enn skogmus. Anonymkode: a9986...a4c Vil vel kanskje heller tro det er skogmus da, kan jo være tilfeldig, men er nå som det har vært så kaldt at vi har hørt den/dem. 4 minutter siden, T-Rex skrev: Men de er ikke farlige, altså. De er faktisk ganske så søte om de forviller seg inn til dere og blir oppdaget. Da vil de gjerne krympe seg sammen til en ball, og se riktig så nusselige ut. Uff, nei, er mye mulig de er søte, synes jo mus er fryktelig søte om jeg ser en springer over veien om vi er ute å kjører, om vi er i skogen osv. Det høres sikkert bare så voldsomt og fælt ut når de er så nære der man bor og sover og sånn.. Anonymkode: bb0d4...78e
T-Rex Skrevet 29. januar 2018 #49 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil vel kanskje heller tro det er skogmus da, kan jo være tilfeldig, men er nå som det har vært så kaldt at vi har hørt den/dem. Uff, nei, er mye mulig de er søte, synes jo mus er fryktelig søte om jeg ser en springer over veien om vi er ute å kjører, om vi er i skogen osv. Det høres sikkert bare så voldsomt og fælt ut når de er så nære der man bor og sover og sånn.. Anonymkode: bb0d4...78e Jeg har bare vært ute for mus i hytte. De skygger banen når det er folk i huset, så det er liten sjanse for å støte på dem.
jessicbj Skrevet 29. januar 2018 #50 Skrevet 29. januar 2018 Vi er også plaget med mus i vegger og tak. De pleier også å komme inn på kjøkkenet og jeg mistenker at de kommer inn der oppvaskmaskina er koblet eller noe for det er der lydene er bestandig så her står fella oppe.. I går kveld var første gang siden januar i fjor,men året før tok vi mus nesten hver kveld hele vinteren. Huseiern sier at det er fordi huset er så dårlig isolert så er godt mulig det.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #51 Skrevet 29. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Koselig når man ser dem om man er ute på tur i skogen, men å høre de skrape og gnage over oss om kvelden og om natten synes vi er veldig lite koselig. Anonymkode: bb0d4...78e Vi har to stk i veggen og de får være i fred Anonymkode: 1d18f...c9c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #52 Skrevet 29. januar 2018 I hytteveggen skulle det være Anonymkode: 1d18f...c9c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #53 Skrevet 29. januar 2018 3 minutter siden, jessicbj skrev: Vi er også plaget med mus i vegger og tak. De pleier også å komme inn på kjøkkenet og jeg mistenker at de kommer inn der oppvaskmaskina er koblet eller noe for det er der lydene er bestandig så her står fella oppe.. I går kveld var første gang siden januar i fjor,men året før tok vi mus nesten hver kveld hele vinteren. Huseiern sier at det er fordi huset er så dårlig isolert så er godt mulig det. Å herlighet, vet seriøst ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde våknet, gått ut i stua/kjøkkenet og sett en mus. Hadde sikkert svimt av.. Anonymkode: bb0d4...78e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #55 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, jessicbj skrev: de er så små at de skremmer meg ikke Uff, er bra det da😊 Anonymkode: bb0d4...78e
jessicbj Skrevet 29. januar 2018 #56 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, er bra det da😊 Anonymkode: bb0d4...78e Hadde det vært rotter derimot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå