Gå til innhold

Hvordan bli mer tilfreds med livet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alt i livet som jeg kan ønske meg. Barn, fast arbeid, bolig, gode venner osv. Men, jeg er nesten uten unntak misfornøyd og utilfreds med livet. Ønsker meg alltid mer- bedre stilling, mere penger, dyrere ferier, en til baby osv.  Er så redd jeg aldri vil føle meg lykkelig og kaste vekk livet mitt på å være «nede».

Noen råd?

Anonymkode: 2b777...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Vet ikke hvorfor så mange her til lands er utilfreds med livet når de har alt, men det er vel ofte sånn at mye vil ha mer. Kanskje rett og slett ikke alle har den evnen til å bare være glad for at en selv og de rundt seg i det hele tatt lever og at en er frisk og har muligheten til å gjøre det meste. Jeg har ikke fast arbeid, barn, bolig eller mann. Er forøvrig glad for at jeg ikke har det enda pga at jeg er ung, men er likevel utrolig fornøyd med livet fordi jeg er frisk og har det bra. Jeg har jo alt jeg trenger for å ha et godt liv, og jeg har familie som alltid er der for meg! Trenger ikke så mye penger så lenge jeg har nok til mat, medisiner, husleie og andre nødvendige utgifter. Hva skal jeg med de uansett? Har ingen glede av penger. Naturen og andre mennesker gir meg alt jeg trenger av glede. Man kan selvfølgelig ønske seg mer, men en må lære seg at det materielle ikke spiller noen rolle fordi ingen vet hva morgendagen bringer. Det kan være at alt er over i morgen. Hvorfor derfor kaste bort livet på å tenke på alt en ikke har når en kan tenke på og være glad for alt en har? 

Om du ikke er mye fysisk aktiv anbefaler jeg deg å bruke kroppen mer. Det er når man bruker kroppen at man kjenner at man lever. Gå på ski nå når det er vinter, bli skikkelig svett, sett deg ned et fint sted og drikk en kopp kakao og spis en appelsin. Ta med barna på skitur med grilling for eksempel. Det er i slike stunder man virkelig greier å leve i nuet og sette pris på det en har! Og så produserer man da så fine lykkehormoner samtidig. 

Anonymkode: b802c...80d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...