Gå til innhold

Dere som bare har ett barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Savner dere noengang et til, og at barnet deres ikke er alene?

Anonymkode: 99836...02a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

• Liker 2
Skrevet

Ja, av og til føles det som vi ikke er en hel familie, og at det mangler noen. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, hadde ikke hatt den økonomien jeg har og den muligheten jeg har til å følge opp barnet mitt hvis jeg hadde hatt flere. :) 

• Liker 1
Skrevet

Savner ingenting i hverdagen, vi har som oftest flere barn her uansett. Han selv er fornøyd med å kunne velge når han vil være sammen med andre barn og når han vil være alene. ;)

Men i enkelte ferier, når alle vennene er bortreist eller opptatt med familie, da kan jeg ønske at vi hadde et barn til. Eller i det minste at søsteren min som bor like ved hadde hatt et.

Det er superkoselig å ha huset fullt når han har besøk av vennene sine, men det er veldig deilig å kunne sende dem hjem om kvelden også. ;)

Anonymkode: 6a0d8...8b1

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg tror han har det bedre alene.

Jeg blir gal av familier som har mange småbarn. De sloss støtt og er uvenner og griner. De igler opp hverandre og til enhver tid prøver å overgå hverandre i å være ulydige. Akkurat slik og min søster drev når jeg var liten :/

Jeg føler at vi får fulgt han bedre opp. Sosial trening får han gjennom barnehage, venner og slekninger.

Samt at vi gjør vår dugnad for å redusere befolkningen i en alt for overbefolket verden.

Anonymkode: d8cda...95b

• Liker 9
Skrevet

Mitt barn er dessverre enebarn. Jeg ville gjerne ha minst en til, men eksen nektet. Jeg savnet ofte en til og ser at barnet (nå voksen) savner å ha søsken.

Jeg løste det slik da barnet var liten at vi ofte hadde med en venninne eller to på turer o.l. Det gjorde at hun ofte hadde lekekamerater, men det løser jo ikke i dag savnet etter søsken.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er ikke i målgruppen for tråden, men svarer likevel.... jeg har tre barn, der to har "godt av" å ha søsken. Den mellomste derimot, ville nok utviklet seg til en bedre person dersom hun hadde vært alene med oss. 

Anonymkode: c4527...c7f

• Liker 8
Skrevet

Savner ikke flere barn. Tror ikke det nødvendigvis er slik at barn har godt av søsken. Har selv et søsken, men vi har vokst opp som to enebarn i samme hjem. Mitt søsken og jeg er så ulike som to søsken kan bli og jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har hatt godt av å vokse opp med et søsken som jeg har hatt. Mitt utgangspunkt er derfor at det ikke er verdens undergang å være enebarn til tross for at jeg flere ganger er blitt forsøkt overbevist om det motsatte. Jeg skal uansett ikke ha flere barn!

Anonymkode: 077d6...5b7

• Liker 6
Skrevet

Har ett barn, men det er verken "bare" eller barebare:) Han var svært etterlengtet, så nei. Han er heller ikke "alene". Vi er strålende fornøyd! 

Anonymkode: a9462...dec

• Liker 8
Skrevet

Ja, kjenner på et savn etter flere barn. Men jeg kommer ikke til å få noen flere. Vil hvertfall ikke få flere barn for å underholde det barnet som allerede er her.

Hun er enebarn, og vil forbli det. Har ikke dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: 4126b...654

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Savner dere noengang et til, og at barnet deres ikke er alene?

Anonymkode: 99836...02a

Barnet mitt er ikke alene selv om hun ikke har søsken. Av og til ønsker jeg søsken til henne, fordi jeg selv vokste opp med søsken. Nå som jeg og mine søsken er voksne, har vi fremdeles veldig god kontakt og trives godt sammen. For meg er søsken viktig å ha av ulike grunner. Men har ingenting imot alenebarn overhode. Akkurat nå vil jeg ikke ha flere. Min datter ønsker å bli storesøster, så får se hva som skjer. Hva fremtiden bringer :) 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke i målgruppen for tråden, men svarer likevel.... jeg har tre barn, der to har "godt av" å ha søsken. Den mellomste derimot, ville nok utviklet seg til en bedre person dersom hun hadde vært alene med oss. 

Anonymkode: c4527...c7f

Oi hvordan det .? Trodde alle barn hadde godt av minst 1 søsken 

Anonymkode: 199bd...3ae

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du spør men;

Søsken er vel på godt og vondt..

Selv om datteren min av og til ønsker seg søsken når hun kjeder seg, så tror jeg faktisk hun har det best uten. I allefall nå som barn.

Hun har ADD, og hun blir ekstremt sliten av skoledagen. Så sliten at hun sjelden orker besøk eller fritidsaktiviteter.

En av tingene som gjør henne så sliten er lyd. Hun holder seg for ørene når hun trekker ned i do. Setter på seg hørselsvern når vi støvsuger. Bare noen eksempler. Jeg tørr ikke en gang tenke på hvordan det hadde vært for henne med en baby eller vilter smårolling i hus 24/7. Det hadde rett og slett fungert dårlig.

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har ikke alle barn det.

Anonymkode: a9462...dec

• Liker 7
Skrevet

Savner ALDRI flere barn, er deilig med ett! Hun er sosial og får lett venner, og har vår fulle oppmerksomhet. 

• Liker 4
Skrevet

Jaa, så absolutt. Men har ikke funnet den rette enda, så litt vanskelig. 

Anonymkode: c1daf...ddc

• Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Personlig savner jeg ikke flere barn. Har fått mitt etterlengtede barn, og vi har det så godt sammen. Derimot har jeg ofte dårlig samvittighet over at hun ikke får søsken. Tenker da spesielt på fremtiden når vi foreldre er gamle eller borte, selv om et søsken ikke er noe garanti for støtte.

Skrevet

Jeg skulle egentlig hatt to barn, men da ungen var to år ble jeg syk. Og med denne alvorlige kroniske sykdommen er det overhode ikke forsvarlig å få en til, jeg klarer såvidt å ta meg av én i dårlige perioder. :(

Heldigvis fikk jeg barn "tidlig", så jeg har enda nesten ti fruktbare år igjen. Kanskje det skjer et mirakel, så jeg kan få barn nr 2? <3

Det mangler et medlem av familien, og jeg kjenner veldig på det iblant. Jenta mi snakker ofte om "babyen vår", "når babyen kommer" eĺler "jeg tror jeg vil spare den til babyen blir litt stor jeg". Hun skulle helt klart gjerne hatt søsken. :(

Men det er selvfølgelig ikke aktuelt å "ofre" barn nr 1 for å få søsken, hun ville blitt veldig neglisjert hvis jeg skulle brukt all energien på en baby. Hun er her, så hun kommer først. Og hvis jeg skulle ende opp med "kun" henne, har jeg ihvertfall fått den beste ungen i verden! <3! Og det er så mange som ikke får én engang, så jeg er jo heldig uansett. <3

Anonymkode: 610cc...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...