AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hei. Jeg driver og tenker på å sette inn en p-stav, da legen min sa mye godt om denne. Likevel leser jeg også mye fælt om den på nett. Tenker også at det er flere som logger seg på nett for å klage enn å skryte over slikt, så blir ganske usikker... Noen tanker om dette? Ønsker først og fremst å ta den for sjansen å slippe mensen, selv om jeg vet at jeg ikke nødvendigvis mister den. Legen min sa også at for mange av de som ikke mister den, blir mensen mer regelmessig etter p-stav. Hvordan vil den eventuelt påvirke kviser, da jeg sliter mye med dette? Jeg sliter også en del med mye utflod, og må gå med truseinnlegg hver dag for at det ikke skal gå gjennom buksa. Dette synes jeg er veldig kjipt, og lurer derfor på om en p-stav eventuelt ville påvirket dette? (Jeg er forresten 17 år gammel, men er ikke i et forhold. Har altså ikke behov for prevensjon). Håper noen ønsker å hjelpe meg. Takk på forhånd! Anonymkode: 52375...5df
SlemUlv Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Dette må du snakke med legen din om, still legen din spørsmål. Det varierer fra person til person, alle er forskjellige. Hadde jeg i dag vært 17, og skulle velge prevensjon, hadde jeg ALDRI valgt hormon preperat. Selv blødde jeg i 6 måneder etter at jeg satte inn staven, så tok jeg den ut.. så bortkastet penger for meg.
annebanane Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har bare positive opplevelser. Har sluppet unna menstruasjon med 2-3 dråper en gang over 2 år. Den påvirker heller ikke hud, humør eller noe. Jeg lever som normalt. Nå hadde jeg svært stabil menstruasjon før jeg fikk den, og få hudproblemer utover reaksjon på usunn mat. Er heller ikke noen i min næreste krets som har negative opplevelser med det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 jeg har bare positive opplevelser. Mensen er borte, men tviler på at det påvirker utfloden din (har det likt selv, truseinnlegg all the way). Anonymkode: c2fd7...4bb
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #5 Skrevet 26. januar 2018 Jeg var veldig, veldig fornøyd når jeg hadde Implanon for noen år siden, så når jeg skulle fornye fikk jeg Nexplanon. Disse er visst produsert av samme selskap så vidt jeg forstår, men med Implanon var jeg veldig fornøyd og hadde nesten ingen bivirkninger, mens Nexplanon tok jeg ut etter noen få måneder for alt gikk galt for meg. Så jeg har en fot i hver leir her. Anonymkode: 109b3...3bd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #6 Skrevet 26. januar 2018 Jeg er veldig fornøyd med Nexplanon Ingen bivirkninger overhode, og mensen 3 dager hver 4. mnd Anonymkode: 1b25f...000
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 Jeg hadde pstav i 1,5 år ca. Fra dagen den var inne til dagen jeg tok den ut hadde jeg ikke en eneste blødning, ikke så mye som en spotting! Så det var bra! Men opplevde selv en følelse av at kroppen ble «tung» påenmåte, litt vanskelig å beskrive, men jeg mistet mye energi. Ble ganske så hormonell og var plaget mye med magesmerter. + økning av kviseutbrudd. Ble tørrere nedentil (mindre utflod). Alt dette var ukjent før jeg tok den, og forsvant veldig raskt etter jeg tok den ut. Alle reagerer ulikt på de ulike typer hormonell prevansjon så det er ingen fasit her. Du må finne ut om du vil teste det ut, og funker det ikke for deg kan du alltids ta den ut igjen 😊 fine med pstav er at den er VELDIG sikker for både graviditet og blodpropp👍🏼 Anonymkode: 65aff...1ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå