Gå til innhold

Intens og nysgjerrig gutt

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke å kverulere over det. Det var ikke poenget med innlegget. Vi har lange utdannelse, og vi har begge scoret godt på iq-tester. 

Rart så veldig denne janteloven alltid kommer frem i innleggene her inne.. 

Anonymkode: 91979...d1a

Jeg spurte fordi jeg lurer på om vår har intelligens en del over snittet. Men synes det er vanskelig å konkludere 🙂 Var ikke meningen å fornærme noen. 

Anonymkode: 60a07...2ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte fordi jeg lurer på om vår har intelligens en del over snittet. Men synes det er vanskelig å konkludere 🙂 Var ikke meningen å fornærme noen. 

Tror det var en annen som hang seg på ditt spørsmål, og som kom med svært generaliserende utsagn om intelligente mennesker, og som virket svært negativ mot TS. Resyme av dennes utsagn; Jantelov.

Anonymkode: 31e86...1ec

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Man merker det vel ofte på stor vitebegjærlighet, ofte sover de lite, trives best når de leker med eldre barn, liker å lese dykke ned i alt faglig. Min elsker å pugge land og hovedsteder, samt å legge sammen tall. 

Det var ikke deg jeg mente å være skarp mot, men personen som kaldte meg et skjellsord over her

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en fireåring som er veldig nysgjerrig, kan spørre om alt og er utrolig aktiv av seg. Vi prøver å tilrettelegge for at han får brukt hele seg i løpet av dagen og veksler mye mellom uteaktiviteter som utfordrer ham på det fysiske og inneaktiviteter som maling, tegning, skriving, fargelegging, lese bøker, spille spill, bygge med lego, figurlek og rollelek. Vår gutt har heller ikke veldig stor tålmodighet til å leke alene, men vi jobber med saken og passer på at han har nok tid til å "kjede seg" uten at vi aktiviserer. Da kan han plutselig sette i gang en omfattende lek på egenhånd. Av spill kan jeg virkelig anbefale "Alias junior"; det er favorittspillet her hjemme for tiden. 

Hvordan leker han med andre barn? Vår gutt har hatt en del utfordringer sosialt tidligere, men nå går det mye bedre. Vi passer likevel på å være på besøk/ha besøk av andre barn jevnlig, i tillegg til at han går i barnehagen så klart. Mange intelligente barn strever med det sosiale og blir ensomme, så vi som foreldre er ekstra obs på det. 

Anonymkode: e375a...36c

Takk for mange gode tips! Han elsker spill, så jeg skal absolutt prøve Junior Alias:) 

Han er veldig sosial av seg og leker veldig bra når han har besøk av barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...