AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Jeg har nettopp startet med Wellbutrin. Noen som har erfaring med disse og vil dele? Når merket du bedring? Noen bivirkninger? Anonymkode: 9f497...b8d
Gjest 123Sol Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Veldig god erfaring Bedring etter en måned tror jeg, kanskje litt mindre og ingen bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 8 minutter siden, Mortem skrev: Veldig god erfaring Bedring etter en måned tror jeg, kanskje litt mindre og ingen bivirkninger. Så bra! Ingen bivirkninger altså? Håper jeg er så heldig. Ser søvnløshet og munntørrhet er svært vanlig. Vil virkelig ikke ha søvnløshet. Men, men det er vel bare for en periode. Anonymkode: 9f497...b8d
Gjest 123Sol Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Ingen bivirkninger altså? Håper jeg er så heldig. Ser søvnløshet og munntørrhet er svært vanlig. Vil virkelig ikke ha søvnløshet. Men, men det er vel bare for en periode. Anonymkode: 9f497...b8d Ingen merkbare som jeg kan sette fingeren på nei Testa ut forskjellige typer før jeg falt på den som hadde bivirkniger i starten så jeg hadde nok huska det
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 51 minutter siden, aiba skrev: Ble psykotisk av den Oi! Kom det med en gang? Anonymkode: 9f497...b8d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 42 minutter siden, Mortem skrev: Ingen merkbare som jeg kan sette fingeren på nei Testa ut forskjellige typer før jeg falt på den som hadde bivirkniger i starten så jeg hadde nok huska det Så flott! Håper jeg er like heldig. Anonymkode: 9f497...b8d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 Redusert personlighet, manglende evne til å føle og leve Anonymkode: d376e...7ee
Gjest 123Sol Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flott! Håper jeg er like heldig. Anonymkode: 9f497...b8d Lykke til
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 De hjalp meg mye Anonymkode: d8d23...0fa
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 Wellbutrin hjalp meg mye, men en dag våknet jeg med kraftig øresus. Det er nå 2 år siden og selv om øresusen er svakere når jeg sluttet på wellbutrin, så er den der fortsatt. Ble kjent med ei jente som hadde akkurat samme erfaring. Aa det til legen min og han nektet for det, google det på engelsk, det er sykt mye info der ute om det. Synd, for det hjalp meg, men kan nesten ikke leve med denne øresusen. Anonymkode: 5cf0e...dc5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Ingen bivirkninger altså? Håper jeg er så heldig. Ser søvnløshet og munntørrhet er svært vanlig. Vil virkelig ikke ha søvnløshet. Men, men det er vel bare for en periode. Anonymkode: 9f497...b8d Ja du bør virkelig ikke ta de om kvelden, bedre om morgenen. Den gjør deg også veldig våken Anonymkode: 5cf0e...dc5
aiba Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi! Kom det med en gang? Anonymkode: 9f497...b8d Nei etter en stund, en mnd eller noe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 Alle opplever forskjellige bivirkniger så det blir lotteri, også ganske tilfeldig noen får bedring andre ikke. Personlig syntes jeg bivirkningene var ubhagelige jeg fikk hjertebank og tørr/ekkel følelse i munnen samt ble litt småparanoid begyntne å føle at noen hadde satt opp kameraer i leiligheten min og lette etter dem På den positive siden merket jeg ikke mye men jeg er ikke så syk som mange av de andre brukerne så behovet var kanskje mindre for meg slik at mindre bedring er å forvente av dem Valgte å ikke fortsette å bruke dem Uansett, den hjelper for mange uten at bivirkningene er for ille, så bare å ønske deg lykke til Anonymkode: f0267...d3f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 Takk for svar, folkens. Blir spennende å prøve. Håper virkelig jeg får en bedring. Har fra tidligere prøvd Remeron og Cipralex som absolutt ikke fungerte og gjorde meg likeglad og sløv. Anonymkode: 9f497...b8d
WubWub Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 Ja har prøvd de. Jeg ble følelsesmessig flat av de, mer enn jeg allerede var fra før og nesten impotent. Hadde ingen merkbar positiv effekt av de. Ble også generelt sett mindre hyggelig pga flatheten/apatien.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, folkens. Blir spennende å prøve. Håper virkelig jeg får en bedring. Har fra tidligere prøvd Remeron og Cipralex som absolutt ikke fungerte og gjorde meg likeglad og sløv. Anonymkode: 9f497...b8d Wellbutrin har annen virkestoff enn de du har prøvd, så er stor mulighet for at disse kan hjelpe. Wellbutrin er ofte et bedre valg enn de «typiske» antidepressiver, ved depresjon der anhedoni er mest uttalt. Jeg bruker de, og bivirkningene er småtteri ifht den gode virkningen de har på alvorlig depresjon. Anonymkode: ef604...bdf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #18 Skrevet 26. januar 2018 Jeg står på wellbutrin og har kjempegod effekt av den. Jeg har heller ikke kjent noen bivirkninger som jeg kan komme på. Den kan gi søvnproblemer, derfor anbefales det å ta den på morgenen. Syns det er viktig å påpeke at antidepressiva kan være en god drahjelp, men at det ikke er noen mirakelkur som på magisk vis fjerner depresjonen alene. Anonymkode: e61e5...b07 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #19 Skrevet 26. januar 2018 Det var jeg som skrev over ^ Jeg har moderat til alvorlig depresjon, og uten wellbutrin fungerer jeg ikke i det hele tatt. Jeg opplever på ingen måte å bli flat og følelsesløs av medisinene, derimot er jeg faktisk mer i stand til å kjenne på følelser, noe jeg greier når jeg er lammet av den verste depresjonen. Anonymkode: e61e5...b07
lillesky Skrevet 26. januar 2018 #20 Skrevet 26. januar 2018 Tråden er ryddet for latterliggjøring. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå