AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Noen som har et ok nybegynnerprogram til meg? Viktig med tilpasset program så jeg ikke overbelaster/går lei etter en uke.... Løper på mølle. Anonymkode: 0614a...9cd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Jeg likte couch to 5 k (ct5k) og couch to 10 k. Det er en app med løpeprogram (fra sofa til 5 og 10 km). Anonymkode: e7098...bfc 3
Wolfmoon Skrevet 26. januar 2018 #3 Skrevet 26. januar 2018 C25k er lett å følge, finnes noen enkle gratis apper man kan bruke. Trening tre ganger i uka med rolig progresjon. Hvis du søker, tror jeg også det finnes en tilpasset versjon for mølle (kan jo være vanskelig med Veldig korte intervaller på mølle). 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2018 #4 Skrevet 26. januar 2018 Trenger man å lære å jogge? Kan ikke mennesket dette fra naturen av? Anonymkode: 32963...97d 2
RødeDrage Skrevet 27. januar 2018 #5 Skrevet 27. januar 2018 Jeg anbefaler også Couch to 5km (C25K). Det finnes flere forskjellige apper, hvor de guider deg i løpinga (løp nå, gå nå, nå er du halveis osv), prøv litt og finn en som funker for deg. Min kan jeg høre på musikk/lydbok/podcast samtidig, og den pauser det jeg hører på når den gir meg beskjeder. Programoppsettet er det samme hele veien. Målet er 3 økter i uka som tar ca 30min. Du begynner med intervaller og bygger opp til å løpe sammenhengene over lengre tid. Første uka er 8x 1 minutts løping, med 90sekunders gå-pauser i mellom + 5 minutter oppvarming/nedkjøling som man går. Sakte men sikkert bygger man opp til å løpe 30minutter sammenhengende, og da kommer du deg ca 5km avgårde. Tror programmet er 10 eller 12 uker, husker ikke helt. Jeg hadde null løpeerfaring da jeg begynte, så jeg kjørte "uke 1" programmet 6 ganger tror jeg, helt til jeg klarte det, basically, for første økta mi tror jeg at jeg løp 2 av 8 minutter totalt Poenget med å gå er å holde musklene igang, om du stopper og står stille er det vanskeligere å komme igang igjen, både psykisk og fysisk. Jeg har brukt dette programmet både på mølle og ute, funker fint for begge delere, iogmed at du alltid beveger deg. Hvis du vil droppe mølla noengang anbefaler jeg deg å finne deg en rute du kan løpe som begynner ved inngangsdøra di. Noe av det jeg liker best med løping er at det er så tilgjengelig, du må ikke kjøre/gå/busse til treningssenteret for å komme igang. Jeg begynte på mølle, men innså at dørstokkmila med veeeeeeldig lang når jeg måtte komme meg på treningssenteret i tilegg. Dessuten er det gratis å løpe ute 1
L'amie Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 NTNU har utviklet et treningsprogram for å komme seg i form. Det burde sikkert passe. Du begynner først med 7 uker, og så de syv neste ukene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 På 27.1.2018 den 12.38, RødeDrage skrev: Jeg anbefaler også Couch to 5km (C25K). Det finnes flere forskjellige apper, hvor de guider deg i løpinga (løp nå, gå nå, nå er du halveis osv), prøv litt og finn en som funker for deg. Min kan jeg høre på musikk/lydbok/podcast samtidig, og den pauser det jeg hører på når den gir meg beskjeder. Programoppsettet er det samme hele veien. Målet er 3 økter i uka som tar ca 30min. Du begynner med intervaller og bygger opp til å løpe sammenhengene over lengre tid. Første uka er 8x 1 minutts løping, med 90sekunders gå-pauser i mellom + 5 minutter oppvarming/nedkjøling som man går. Sakte men sikkert bygger man opp til å løpe 30minutter sammenhengende, og da kommer du deg ca 5km avgårde. Tror programmet er 10 eller 12 uker, husker ikke helt. Jeg hadde null løpeerfaring da jeg begynte, så jeg kjørte "uke 1" programmet 6 ganger tror jeg, helt til jeg klarte det, basically, for første økta mi tror jeg at jeg løp 2 av 8 minutter totalt Poenget med å gå er å holde musklene igang, om du stopper og står stille er det vanskeligere å komme igang igjen, både psykisk og fysisk. Jeg har brukt dette programmet både på mølle og ute, funker fint for begge delere, iogmed at du alltid beveger deg. Hvis du vil droppe mølla noengang anbefaler jeg deg å finne deg en rute du kan løpe som begynner ved inngangsdøra di. Noe av det jeg liker best med løping er at det er så tilgjengelig, du må ikke kjøre/gå/busse til treningssenteret for å komme igang. Jeg begynte på mølle, men innså at dørstokkmila med veeeeeeldig lang når jeg måtte komme meg på treningssenteret i tilegg. Dessuten er det gratis å løpe ute Tusen takk for svar! Skal laste bed den appen👍 Virka veldig bra! målet er å ut så raskt snøen er borte- målet er å løpe ute men måtte komme igang inne på mølle pga vinter og kaldt vær. Ts Anonymkode: 0614a...9cd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå