Gå til innhold

Jeg er stresset av ingenting 24/7

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og jeg blir snart gal! Har ikke hatt en stressfri dag på lenge. Pulsen min er bestandig høy. Har ligget i ro i sengen nå i over en time og pulsen er på 150. Kan ofte kjenne "ekstraslag". Har ikke kjent det før, tror det er fordi jeg har vært stresset så lenge.

Går rundt med en nervøs følelse hele tiden. Som om jeg gruer meg til noe. Men jeg har det jo fint ellers? Trives i jobb, har en fantastisk kjæreste, har venner, osv. Har heller ikke opplevd noe fælt i livet mitt som jeg vet om.

Har også en del mareritt. Spesielt at folk følger meg, skal voldta eller drepe meg. Men dette går jeg ikke og er redd for.

Skjønner ikke hva det er for noe... Jeg savner å ikke ha den nervøs-følelsen. Savner å ha en vanlig dag uten høy puls. Der jeg er avslappet.

Hva kan man gjøre med det? Har jo ingenting å snakke om til familie eller profesjonelle. Er jo ingenting som er galt... Hadde jo gitt mening da.

Andre her som sliter med det samme eller har kommet over det?

Er redd jeg kommer til å slite ut kroppen av alt stresset. Er sikkert ikke bra for hjertet heller, med en sånn puls...

K22

Anonymkode: 42408...0b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde snakke med noen :) Du kan kanskje få henvisning fra fastlegen. Tenker en psykolog kan ha en del knep til hva du kan gjøre for å redusere stresset. Dette er svært viktig for deg å gjøre for å ha god helse og leve lenge. Det er ikke sånn at du må ha noe å snakke om annet å si det du sier her, at du er stresset "uten grunn". 

Jeg er ikke så ofte stresset som deg, men jeg bruker appen headspace til å meditere i noen minutt hver dag og det er spesielt bra de dagene jeg kjenner meg stresset. Å trene og gjøre yoga fungerer også veldig bra. Trener du? 

Anonymkode: c0c56...e2e

Skrevet

Headspace er en veldig bra app for å stresse ned, ja. Jeg pleier også å søke opp "guided mindfulness meditation stress" på YouTube og høre på et passe langt treff derfra når jeg er stresset.

Ellers da, ts? Får du trent? Spist sunt? Har du sjekket om du har det du trenger av vitaminer?

Anonymkode: ee0e2...6aa

Skrevet

Du bør bestille en time hos lege for undersøkelse, særlig med tanke på mulig forhøyet stoffskifte.

Anonymkode: 26225...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...