Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #1 Skrevet 8. februar 2005 Jeg vet at de fleste bør har litt mer fysisk aktivitet enn de får gjennom den "daglige tralt", inkludert meg. Men jeg har jo ikke noe lyst! Jeg trenger et kjempespark bak, og noen SVÆRT gode argument for hvorfor jeg burde trene. Jeg forbinder rett og slett trening med noe negativt. Jeg liker å rusle en søndagstur, en fjelltur i ny og ne, eller bade om sommeren, spille badminton på plenen, men dette anser jeg ikke som trening. Jeg har passelig vekt, har verken ønske om å blir større eller mindre. Passelig fast i fisken også. Ingen livsstilssykdommer i familien, ingen arvelige hjertesykdommer e.l.. Mine besteforeldre har blitt spreke gamlinger. Jeg har nok energi og overskudd til det jeg har lyst til å gjøre i hverdagen, har ingen problem med å fungere. Jeg har ikke noe imot å bli svett i motbakker, men å gå på trening for "å få den deilige blodsmaken i munnen" stiller jeg meg fullstendig uforstående til. I tillegg jobber jeg skift, noe som gjør at jeg ikke kan ha faste treningsdager og -tider. Jeg ønsker heller ikke å trene alene, det må da være sosialt, og kunne få nye venner. Men jeg har ingen venner som kunne tenke seg å bli med/som jeg kunne tenke meg å invitere. Har prøvd SATS for noen år siden, men opplevde det som svært lite sosialt, ble ikke kjent med noen. Kan noen hjelpe meg med å gi meg motivasjon? Hvorfor burde jeg trene? Og hvilken aktivitet passer for meg? Hilsen en som innser at trening er sunt, men ikke skjønner hvorfor....
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #2 Skrevet 8. februar 2005 Da burde du vel melde deg inn i en gruppeidrett..ballspill eller noe siden du er mer opptatt av det sosiale enn selve treninga.
Gjest Trådstarter... Skrevet 8. februar 2005 #3 Skrevet 8. februar 2005 Ja, men kan ikke ha faste treningstider pga. skiftarbeid. Derfor blir lagsport litt vanskelig. Noen andre?
Siri Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 All bevegelse behøver ikke være trening trening, om du skjønner. Du er jo inne på det selv også. Noe kan jo være at du går istedenfor å kjøre til butikken? Eller gå en "tur med hunden" om kvelden. Besøk noen i nærheten, ikke bruk bil eller buss. Å legge inn hverdagsbevegelse er vel så viktig som å være medlem av et treningssenter.
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #5 Skrevet 9. februar 2005 Jeg går til og fra jobb hver dag (med få unntak, som sykdom, ekstremt dårlig vær (men jeg har regndress og goretex-sko, så jeg tårler regn og vind altså) Det er ca 30 minutter hver vei, og passer fint for meg. vi har ikke bil, så vi går alltid vi skal handle også. Om du har for lang vei til jobb til å kunne gå hele veien, gå av bussen/parker bilen et stykke før jobb da, og gå resten? Det krever ikke så mye å få beveget seg, og bevegelse er viktigere enn "trening for blodsmaken".
Gjest Trådstarter.... Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Ja, jeg kan jo prøve å gjøre litt mer av sånt noe. Jeg har en jobb hvor jeg står og går en del, uten at jeg akkurat blir anpusten av det. Går litt, men kan sikkert bli flinkere. Det bare frister ikke å begynne å gå i regn og sludd kl sju om morgenen, når jeg skal være fresh, nysminket og presentabel for kundene på jobben. Men det er vel bare en vanesak...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå