AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Sitter i en situasjon jeg aldri har vært i tidligere, og håper at noen vise sjeler har noen råd å komme med! Jeg er en jente tidlig i tjueårene. Jeg datet lite i tenårene, og fikk min første kjæreste da jeg var 20. Dette forholdet tok slutt for et drøyt år siden, og etter det har jeg datet litt her og der, hovedsakelig folk jeg har møtt via Tinder. Det har alltid blitt med én eller to dates, fram til for nesten tre måneder siden, da jeg møtte en fyr jeg klikket med. Siden da har vi møttes mange, mange ganger, og etter jul har det blitt så ofte at dating-fasen nå må regnes som over og det føles ut som vi allerede er i et forhold. Jeg har blitt forferdelig glad i ham og kan se for meg en framtid med ham, og jeg trodde han tenkte det samme om meg. Men så i stad fikk jeg lyst til å gå inn på Tinder for å lese de første samtalene vi hadde, bare for moro skyld, og da oppdaget jeg at han har oppdatert profilen sin, både ny bio og nye bilder. Jeg har ikke sett på profilen hans siden en ukes tid etter at vi møttes, så om han har foretatt denne oppdateringen nylig eller om det er lenge siden vet jeg ikke. Det er ikke det at jeg er redd for at han dater andre (vi tilbringer så mye tid sammen at det kan han umulig ha tid til, med mindre han dater på skolen, på jobb, midt på natta de få nettene vi ikke sover sammen, eller ekstremt tidlig om morgenen før han går på forelesninger), men jeg fikk en skikkelig klump i magen når tanken slo meg at kanskje han bare ser på meg som et midlertidig tidsfordriv mens han ser etter noe bedre. Jeg vet jo at dette er en av farene ved Tinder-dating - det er alltid noe bedre der ute, men jeg trodde virkelig at det begynte å bli noe mer seriøst mellom oss. Det er mulig at disse bekymringene er helt irrasjonelle, for han viser alltid interesse, tar initiativ til å møtes, sitter aldri med mobilen eller noe når vi er sammen, liker å holde rundt meg sånn omtrent hva enn vi gjør, etc, etc, men jeg klarer liksom ikke å slappe helt av. Jeg har kvidd meg for å ta "samtalen", fordi jeg er redd for at reaksjonen hans enten blir, a) "Eeehm... ja, nei, jeg ser ikke for meg en framtid her", eller, enda verre, b) "Hva faen? Trodde du faktisk at det var noe seriøst mellom oss?" Uansett, jeg ser meg nødt til å ta den store samtalen nå, så det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan man går fram? Tror ikke jeg har det i meg å bare sette meg ned og si at "du, nå vil jeg vite hvor det her bærer" med mindre jeg er full. Er generelt sett ganske så uredd av meg, men ikke når det kommer til akkurat sånt, er litt for redd for avvisning og ydmykelse Setter pris på tips! Anonymkode: c76bd...8b8 1
saltyliquorice Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Vet ikke om dette vil hjelpe noe, men du må faktisk bare gjøre det. Det verste som kan skje er at han ikke ønsker noe, og ærlig talt så er det bedre enn å føle seg lurt når det tar slutt. Jeg syns det hjelper å ta det i en hyggelig setting, i armkroken i senga eller sofaen. For noen funker det over en kopp kaffe, det har jeg aldri prøvd.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 Etter 3 månder er det på høy tid å ta den praten. Jo lengre man venter jo verre er det hvis man ikke har de samme forventningene til forholdet. Det er bare å få sagt det en gang dere sitter og spiser, eller når dere gjør noe sammen og snakker om løst og fast. " Du, jeg syns vi har det så utrolig hyggelig sammen! Og håper at dette er noe som vil vare lenge! Egentlig har jeg lyst til å kalle deg kjæresten min. Hva tenker du om det?" Eller du kan gjøre som min kjæreste. Vi snakket om et eller annet rundt single mennesker, og så kom det bare plutselig fra han i en bisetning "..men nå ser ikke jeg på meg selv som singel lengre da." Mens han kastet et lurt blikk bort på meg. Det smeltet meg i alle fall. Anonymkode: f9bdd...401
Torelli Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 jeg gjorde det enkelt, spurte i senga etter en runde om jeg kunne få lov å kalle han min kjærste
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Du må nesten bare spørre han. Jeg hadde sagt det rett ut. "Du, jeg må spørre deg om noe. Her en dag gikk jeg inn på Tinder for å lese de gamle samtalene våre, og da så jeg at du hadde ny bio og nye bilder. Bruker du fortsatt Tinder?". Han kan jo ha tenkt at du også fortsatt er aktiv på Tinder siden du ikke har slettet profilen din. Bare spør. Det er alltid enklest Anonymkode: 35fac...366
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2018 #6 Skrevet 27. januar 2018 TS her, tusen takk for svar! Stålsatte meg torsdag kveld og spurte, riktignok etter to glass vin, men var langt ifra full Han reagerte først med å bli litt unnvikende og noen mumlende, "Nja, nei, veit ikke jeg...", så jeg ble naturligvis både nervøs og lei meg, men så klarte han etter noen minutter å få fram at han hadde brent seg flere ganger før på å ha datet og blitt glad i jenter som brått og plutselig bestemte seg for at de ville ha noe bedre, og følgelig dumpet ham, så han ble sittende igjen såret og, en gang, helt knust. Men så sa han det at han hadde blitt veldig glad i meg og at hvis jeg følte det samme og ikke hadde tenkt meg noen steder, så ville han gjerne at vi skulle bli mer seriøse, så... det løste segAnonymkode: c76bd...8b8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå