Gå til innhold

P-piller- gravid eller UVI?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går på p-piller (gjort det i mange år) 

for 3 uker ca hadde jeg sex. Et par dager senere fikk jeg litt diaré ca en times tid etter pillen var tatt. Det var ikke sånn at jeg løp på do hele tiden, det var kun en gang, derfor tenkte jeg det gikk fint. Så hadde jeg sex igjen helgen etter. (Brukte ikke kondom noen av gangene , pga pillene) 

dette er nå snart to uker siden og de siste par dagene har jeg hatt smerte i mage /rygg høyre side. Jeg slet med UVI tidligere så tok derfor en selvtest frem til jeg får gått til lege. Denne ga utslag på protein, nitritt og leukocytter i urin. 

Kan jeg roe meg med at det trolig er UVI, eller bør jeg bekymre meg for graviditet eller annet?

Anonymkode: 9ffe9...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud ta en test. Det finnes ikke en sjel her som kan fortelle deg om du muligens er gravid. 

Anonymkode: dab59...c07

• Liker 3
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud ta en test. Det finnes ikke en sjel her som kan fortelle deg om du muligens er gravid. 

Herregud, beklager. Tenkte kanskje at det fantes noen der ute som hadde opplevd begge tingene og som kunne dele erfaringer. Jeg aner ingenting om «tidlige» symptomer på graviditet. Det var kun et spørsmål. Ta det med ro.

Skrevet

Litt løs mage en gang gjør ingen fare mtp p-pillene. P-pillen har blitt løst opp lenge før den skulle ha nådd tykktarmen. 

Tidlige symptomer er veldig usikkert. Det kan bety både graviditet og mens, og i ditt tilfelle også uvi. 

Ta en test for å være helt sikker. 

Anonymkode: 1cf86...6c0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, beklager. Tenkte kanskje at det fantes noen der ute som hadde opplevd begge tingene og som kunne dele erfaringer. Jeg aner ingenting om «tidlige» symptomer på graviditet. Det var kun et spørsmål. Ta det med ro.

Det tar deg to sek å Google tidlige symptomer 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva med å være litt hyggelig da? Du har tydeligvis et miserabelt liv som må sitte på KG og snakke negativt. Lykke til videre i livet. 

Anonymkode: 32dca...d52

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det har jeg jo gjort. Hadde jo ikke skrevet her om jeg allerede hadde funnet svaret. 

Men så var jo ikke spm bare om graviditet heller. 

Smerter i mage/ rygg kan være mye... jeg har slitt mye med UVI, men jeg er jo redd for at det kan være andre ting også. 

Folk klikker jo med en gang de hører ordet «graviditet» når det ikke er kun det som var spm. Siden smertene ikke gir seg er jeg mer bekymret for om det er noe annet 

Skrevet
På 25. januar 2018 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Litt løs mage en gang gjør ingen fare mtp p-pillene. P-pillen har blitt løst opp lenge før den skulle ha nådd tykktarmen. 

Tidlige symptomer er veldig usikkert. Det kan bety både graviditet og mens, og i ditt tilfelle også uvi. 

Ta en test for å være helt sikker. 

Anonymkode: 1cf86...6c0

"Litt løs" mage gjør at tarmen ikke får tid til å ta opp virkestoffet p-pillen, og pillen kan miste rundt 40-60% effekt. Hilsen sykepleier :):) 

TS: utslagene på testen viser klare tegn for UVI, har du feber eller andre symptomer? Smertene du beskriver på ryggen kan ha mange årsaker, for eksempel en UVI eller med sikkelig uflaks nyrebekkenbetennelse. Har du har forstoppelse i ettertid? 

Anonymkode: 450b8...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...