Gå til innhold

Hudtyper....forskjellig tykkelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Missunner så et par venninner som året rundt har gyldebrun hud og absolutt ingen synlige blodårer. Hva kalles den hudtypen?

jeg er ikke ille selv, men jeg har noe lys hud, synlige blodårer og huden min virker bare tynnere enn dems? Ser de har mindre rynker enn folk som er lysere og har mer "gjennomsiktig" hud?

Anonymkode: 7955b...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalles det noe spesielt? De har en mørkere hudtype enn deg, enkelt og greit.

Tror heller ikke det har noe med tynn/tykk hud, de har mer melanin(fargepigment) i huden.

Anonymkode: 9df6a...186

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjellig tykkelse på hud ja. Og forskjellig elastitet. Det har dog ingenting med pigment å gjøre

Anonymkode: 2d261...e54

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjellig tykkelse på hud ja. Og forskjellig elastitet. Det har dog ingenting med pigment å gjøre

Hæ? Så du sier at en mørkhudet skal ha fire ganger tykkere hud enn en lyshudet da?  Må være ubehagelig å ta blodprøve... 

Anonymkode: 3f2ee...533

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Så du sier at en mørkhudet skal ha fire ganger tykkere hud enn en lyshudet da?  Må være ubehagelig å ta blodprøve... 

Nå da personen ingenting om hudfarger, men påpekte en sannhet. 

Ulike personer har ulik hudtykkelse, menn har som oftest tykkere hud enn kvinner, men det er altså snakk om 0,01-0,1 mm forskjell. Hudfarge har ingenting med tykkelse å gjøre, men mengde av pigmentet melanin.

Anonymkode: 0b55b...ad6

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Missunner så et par venninner som året rundt har gyldebrun hud og absolutt ingen synlige blodårer. Hva kalles den hudtypen?

jeg er ikke ille selv, men jeg har noe lys hud, synlige blodårer og huden min virker bare tynnere enn dems? Ser de har mindre rynker enn folk som er lysere og har mer "gjennomsiktig" hud?

Anonymkode: 7955b...f3c

Grunnen til at de har mørkere hudfarge og mindre synlige blodårer er nok pga at de har mer melanin i huden, ikke at de har tykkere hud.

Anonymkode: 0b55b...ad6

Skrevet

Mulig du tenker på olivenfarget hud? Har fått høre jeg har det og jeg pleier ha litt farge hele tiden.

Anonymkode: d72b6...1b8

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg sa at det har ingenting med pigment å gjøre. Det er likevel sånn at mørkhudede generelt har litt seigere hud enn hvite. Jeg har veldig seig hud selv (og er hvit) sånn at når jeg må sy må man gjerne stikke 2-3 ganger for å få nåla igjennom for hvert sting. Det var ikke så godt når det var 30 sting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...