Gå til innhold

Finnes det noen monogame kvinner der ute?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange kvinner fører en dobbeltrolle i kjærlighetslivet, med en elsker på jobben og kjæresten hjemme.

Selv er jeg et offer for skittent spill, var i langt ekteskap inntil jeg oppdaget at kona hadde forhold til en på jobben, det endte med skilsmisse, kona angret seg veldig, men jeg stakk.... det var utilgivelig.

Verst gikk det utover barna pga. hennes uklokskap.

Jeg lurer ofte på om alle damer er utro eller har potensiale til å være det?

Det er jo ikke til å komme bort i fra at svært mange kvinner på jobb har ofte en kollega de har et godt øye til.
Hva skjer f.eks på Julebord i de sene nattestimer eller når de drar på forretningsreise til utlandet sammen?

Det er jo en svært sårbar situasjon når man tilbringer mer tid med kollegene enn kjæresten hjemme, følelser kan lett oppstå. 

Er det greit å ha et profesjonelt og et privat forhold samtidig?

Hva tenker dere kvinner om dette?

Anonymkode: 62a5c...4a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner er som andre mennesker.

• Liker 15
Skrevet

alle har potensiale til å være utro, samme hva kjønn dem er.
Det er et valg man tar, hele tiden :) 

• Liker 15
Skrevet

Jeg er en monogam kvinne, er jeg i en ulykkelig forhold, så kommer jeg til å slå opp. Vet også at jeg er sterk nok til å gjøre det. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er noen store forskjeller mellom menn og kvinner på dette området, og alle har potensiale til å være utro som du sier. Sjansene kan nok øke når man er mye med kollegene sine, som forretningsreiser og at man jobber tett sammen. Mange finner også hverandre gjennom jobb generelt. Jeg tror alle kan være utro, men det er ikke alle som er det. Det å bli sveket er en risiko man må ta når det kommer til kjærlighet, det er aldri noen garanti for at den man er med ikke kommer til å være utro. Men det er lov å være bitter, sint og såret når man opplever det. 

Anonymkode: 599c6...b32

• Liker 4
Skrevet

Jeg kommer aldri til å være utro, det går i mot meg og alle mine verdier. Jeg hadde blitt kvalm av meg selv om jeg hadde gjort noe slikt.

Om jeg er med en mann så er dette et valg jeg har tatt, og jeg står for valgene mine. Jeg har heller ike mannlige venner og synes det blir feil å være alene med en annen mann. 

Jeg had alt for mye respekt for mannen min til å kunne gjort noe slikt. Så klart blir man jo sjarmert av andre i løpet av livet sitt, men det er forskjell på å mate denne følelsen og å kutte den ut med en gang den dukker opp.

Anonymkode: bf1d5...4ec

• Liker 6
Skrevet

Damer er mere utro enn menn i snitt, så ville gått for ei konservativ jente å etablere seg med. Damer har en tendens til å gå etter grønt gress så fort de får muligheten. Du har en liten andel menn som er notorisk utro, mens hos damene er det mere spredt.

Anonymkode: 76877...956

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer er mere utro enn menn i snitt, så ville gått for ei konservativ jente å etablere seg med. Damer har en tendens til å gå etter grønt gress så fort de får muligheten. Du har en liten andel menn som er notorisk utro, mens hos damene er det mere spredt.

Anonymkode: 76877...956

Dette inntrykket deler jeg også ....

Anonymkode: 62a5c...4a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg kunne aldri vært utro. Forakter utroskap. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg gjorde det slutt da jeg var i et dårlig forhold. 

Nå er jeg ikke så interessant for menn, annet enn for sex da, men vil heller være alene enn å være i dårlige forhold. 

Anonymkode: eba0b...94c

Skrevet

Her 🙌🏼 

Jeg er 28 år, gift og har aldri i mitt liv være utro eller gjort noe uakseptabelt. Det ligger ikke i min natur. Når jeg har viet meg til en mann, er jeg ikke interessert i noen andre og legger ikke merke til andre menn. 

Anonymkode: ed257...ef6

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Dersom kvinnene på KG er et representativt utvalg av kvinner, finnes det ikke utro kvinner. 

Skrevet
Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Dersom kvinnene på KG er et representativt utvalg av kvinner, finnes det ikke utro kvinner. 

Eventuelt så er det vel sikkert ganske sannsynlig at de som har vært utro ikke vil svare fordi de da kan få masse dritt og diskusjon rundt det. 

Anonymkode: eba0b...94c

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke slik at alle kan være utro, den påstanden er det gjerne de utro som kommer med. Det finnes grader av sjans for å ende opp utro:

Du har de som har ekstremt dårlig selvbilde men virker selvsikre og utadvendt utad, som er avhengig av stadig påfyll av bekreftelse utenfra. Etter en stund er ikke kjærestens kjærlighet nok lengre. 

Så har du de som absolutt skal omgåes motsatt kjønn alene for det er lov å være venner og det er lov å flørte. Plutselig har de viklet seg inn i noe følelsesgreier de ikke hadde sett for seg kunne hende dem.

Og så har du en kategori til, de som forandrer totalt personlighet og mister alle hemninger i fylla men ikke lar det stoppe dem i å drikke på julebordet.

Det jeg mener er at noen legger opp til det og setter seg i utsatte situasjoner. Det er gjerne de impulsive, som ikke tenker før de handler. 

Anonymkode: 12cbe...16d

• Liker 8
Skrevet

Det Både menn og kvinner er utro. Utrolig dårlig gjort.  Men ja, det er mange trofaste kvinner og menn. Alle kan få et godt øye til en annen, men da bør de holde deg unna og fokusere på ditt eget forhold. Har selv opplevd utroskap, der mannen var utro mot meg. Stoler mindre på menn, men vet at alle ikke er sånn. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har de som har ekstremt dårlig selvbilde men virker selvsikre og utadvendt utad, som er avhengig av stadig påfyll av bekreftelse utenfra. Etter en stund er ikke kjærestens kjærlighet nok lengre. 

Så har du de som absolutt skal omgåes motsatt kjønn alene for det er lov å være venner og det er lov å flørte. Plutselig har de viklet seg inn i noe følelsesgreier de ikke hadde sett for seg kunne hende dem.

Begge disse passer meg, jeg har likevel ikke vært utro.. 

jeg har ganske mange mannlige venner, som jeg ikke har interesse av å ha sex med, og de ikke har interesse av å ha sex med meg. Merkelig det der

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at alle kan være utro, den påstanden er det gjerne de utro som kommer med. Det finnes grader av sjans for å ende opp utro:

Og så har du en kategori til, de som forandrer totalt personlighet og mister alle hemninger i fylla men ikke lar det stoppe dem i å drikke på julebordet.

Det jeg mener er at noen legger opp til det og setter seg i utsatte situasjoner. Det er gjerne de impulsive, som ikke tenker før de handler. 

Jeg har vært utro flere ganger i flere forhold. Jeg passer ikke inn i noen sv kategoriene dine. Beklager å splintre hobbypsykolog-selvbildet ditt.

Skrevet

To forhold er ikke greit. Personlig kunne jeg ikke vært utro, det byr meg imot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...