Gå til innhold

Hovner opp i luftveiene/munnen av solidox

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker den som heter "frisk pust". Tips til en annen jeg bør bytte til? Zendium?

Anonymkode: 11e3f...4f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bytter du. Null problem

Anonymkode: 5762d...9d9

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bytter du. Null problem

Anonymkode: 5762d...9d9

Ja, men poenget må jo være å bytte til en som ikke er identisk. Jeg vet ikke hva det er vanligst å reagere på, men det må være såpestoffet? Såvidt jeg vet er Zendium fritt for det stoffet så det blir det første jeg prøver.

Men dette er vel en uvanlig allergi!? Hva gjør man om man ikke tåler noen tannkremer!? Pusser med natron?

Skrevet

Umulig å si hva du reagerer på. Jeg bruker zendium, og er veldig fornøyd med den. Det er ikke verre enn at du prøver. En tube koster ikke så mye at det er en personlig tragedie om du gjør et bomkjøp eller to. 

Anonymkode: 11496...356

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å si hva du reagerer på. Jeg bruker zendium, og er veldig fornøyd med den. Det er ikke verre enn at du prøver. En tube koster ikke så mye at det er en personlig tragedie om du gjør et bomkjøp eller to. 

Anonymkode: 11496...356

Det kommer vel strengt tatt an på ens personlige økonomi, for enkelte kan 30 kroner velte lasset. 

Men for min del så tåler jeg et bomkjøp, mannen min kan bruke den om jeg ikke kan ;) Akkurat som han har "arvet" endel dusjsåper som gir meg utslett. Haha, ektefeller er kjekke sånn sett.

• Liker 1
Skrevet

Prøvde sensodyn, men var samme greiene.. noen som vet om tannkremer som er annerledes? Kan ikke bruke zendium for er egg i den!

Er colgate helt annerledes? 

Skrevet
9 timer siden, Datti skrev:

Ville spurt tannlegen/apotek 

Ja.. De foreslo sensodyn. Men den er jo like ille. Hadde bare den og zendium

Skrevet

Jeg kan heller ikke bruke solidox, får svære blemmer i munnen av den, men colgate går helt fint.

Anonymkode: 38413...70e

Skrevet
På 24.1.2018 den 8.04, AnonymBruker skrev:

Bruker den som heter "frisk pust". Tips til en annen jeg bør bytte til? Zendium?

Bytt til den du har brukt før som du ikke reagerte på?

Anonymkode: 9285a...946

• Liker 1
Skrevet

Colgate inneholder ikke Sodium Lauryl Sulfate, som kan være det du reagerer på, men inneholder Sodium Laureth Sulfate, som jeg mener har en del av samme virkning. Hva annet det kan være, er jeg usikker på. Jeg bruker X-tra tannkrem, faktisk, den er uten begge disse stoffene.

Anonymkode: 546b0...5f0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bytt til den du har brukt før som du ikke reagerte på?

Anonymkode: 9285a...946

Hvilken er det, mener du? Jeg har brukt solidox fast i årevis og begynt å reagere på den.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan heller ikke bruke solidox, får svære blemmer i munnen av den, men colgate går helt fint.

Anonymkode: 38413...70e

Ok. Får prøve colgate.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Colgate inneholder ikke Sodium Lauryl Sulfate, som kan være det du reagerer på, men inneholder Sodium Laureth Sulfate, som jeg mener har en del av samme virkning. Hva annet det kan være, er jeg usikker på. Jeg bruker X-tra tannkrem, faktisk, den er uten begge disse stoffene.

Anonymkode: 546b0...5f0

Da er det den neste jeg prøver, før xtra eller den billige til 4 kr

Skrevet

Kan det være du reagerer på mintsmaken? Jeg mener å huske at sensodyne smaker mint. I så fall kan du prøve å finne en tannkrem uten mint.

Anonymkode: ef73d...c98

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være du reagerer på mintsmaken? Jeg mener å huske at sensodyne smaker mint. I så fall kan du prøve å finne en tannkrem uten mint.

Anonymkode: ef73d...c98

At jeg er allergisk mot mint? Vet ikke.. Men kan tygge extra. Er vel mint i den? Den turkise 

Så på tannkrem i sånn helsekostbutikk, men det var så mye merkelig i dem. Blomster osv, tåler ikke det. 

Skrevet

Du sier du er allergisk mot egg, og mot «blomster og sånn». Hvis du forteller oss om de tingene du allerede vet at du er allergisk mot, er det litt lettere å prøve å hjelpe. 

Anonymkode: 799de...cc4

• Liker 1
Skrevet
On 1/24/2018 at 9:48 AM, AnonymBruker said:

Ja, men poenget må jo være å bytte til en som ikke er identisk. Jeg vet ikke hva det er vanligst å reagere på, men det må være såpestoffet? Såvidt jeg vet er Zendium fritt for det stoffet så det blir det første jeg prøver.

Men dette er vel en uvanlig allergi!? Hva gjør man om man ikke tåler noen tannkremer!? Pusser med natron?

Det er ikke en uvanlig allergi, eller intoleranse, veldig mange får after/munnskåld når de bruker vanlig tannkrem, så det er veldig vanlig å reagere på såpestoffet. Jeg sluttet å få munnskåld helt etter at jeg byttet til Zendium. Så prøv den en stund og se om du reagerer på den også.
Tåler man ikke tannkrem går det fint an å bare pusse med vann, og heller bruke munnskyll eller noe.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Minya skrev:

Det er ikke en uvanlig allergi, eller intoleranse, veldig mange får after/munnskåld når de bruker vanlig tannkrem, så det er veldig vanlig å reagere på såpestoffet. Jeg sluttet å få munnskåld helt etter at jeg byttet til Zendium. Så prøv den en stund og se om du reagerer på den også.
Tåler man ikke tannkrem går det fint an å bare pusse med vann, og heller bruke munnskyll eller noe.

Det er egg i den.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du er allergisk mot egg, og mot «blomster og sånn». Hvis du forteller oss om de tingene du allerede vet at du er allergisk mot, er det litt lettere å prøve å hjelpe. 

Anonymkode: 799de...cc4

Men jeg ser ikke noe i en tannkrem jeg vet jeg er allergisk mot. Sodium osv!?

Aner ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...