AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #1 Skrevet 24. januar 2018 Advarsel for de sarte sjeler, det kommer ekle beskrivelser. I juleferien hadde jeg omgangssyken (tror jeg, ingen av de andre i familien fikk det). Men siste måltidet dagen før var kl 18, jeg begynte å kaste opp litt over 10 dagen der på. Og da var det ganske mye, smoothie-lignende oppkast. Hvor fort skal egentlig maten gå videre fra magesekken? Jeg trodde at maten burde ha kommet seg visere da det hadde gått såpass lang tid? Nesten 16 timer:s Anonymkode: 239c6...305
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #2 Skrevet 24. januar 2018 Har du vondt i magen? Anonymkode: b8dc5...205
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #3 Skrevet 24. januar 2018 Spørs hva slags type smoothie. Var det en mørkegrønn, type spinat/grønnkål/grønt eple/selleri-type smoothie, var det nok normalt. Galle, heter det. Anonymkode: 8cd29...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Vondt i magen i perioder. 2 uker på to uker av. Også dette midt oppi:p Den var med rød/oransje/brun smoothie Godt fordøyd (uten klumper).:p Anonymkode: 239c6...305
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Advarsel for de sarte sjeler, det kommer ekle beskrivelser. I juleferien hadde jeg omgangssyken (tror jeg, ingen av de andre i familien fikk det). Men siste måltidet dagen før var kl 18, jeg begynte å kaste opp litt over 10 dagen der på. Og da var det ganske mye, smoothie-lignende oppkast. Hvor fort skal egentlig maten gå videre fra magesekken? Jeg trodde at maten burde ha kommet seg visere da det hadde gått såpass lang tid? Nesten 16 timer:s Anonymkode: 239c6...305 Maten går videre etter 3-4 timer. Men magen slipper selvsagt ikke all den halvfordøyde gugga etter siste måltid på en gang over i tarmen - magesekken er nemlig en faktisk sekk som utvider seg, men tarmen må få porsjonert ut ting gradvis. Så 3-4 timer etter måltid begynner magen å slippe ting videre. 8 timer etter et lett (merk lett..) måltid regnes magesekken som så tok at en kan foreta medisinske undersøkelser. Det er dermed snakk om lengre dersom du har spist mye eller har fordøyelsesbesvær. For det er jo nettopp vansker og trøbbel og forsinkelser (eller det motsatte..) i prosessen. Anonymkode: f5ade...8f1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Kom deg til legen. Det høres ut som tynntarmsinnhold. Anonymkode: 26b87...e4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå