Ruccula Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Jeg er i foreldreperm og vi vurderer å dra til frankrike i en mnd. Har veldig lyst å ta med en av hundene våre. Vi skal bo i eget hus med inngjerdet hage. Men da må han på fly, i lasterommet. Turen tar vel ca 2.5 time...vi tenkte å fly med norwegian, ingen mellomlandinger. Erfaringer med hund i lasterommet?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Bestevenninnen min sin hund ble helt ødelagt av det. Skulle blitt politihund, men ble traumatisert. Dette var en robust brukshund. Anonymkode: 00397...958 3
Ruccula Skrevet 24. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bestevenninnen min sin hund ble helt ødelagt av det. Skulle blitt politihund, men ble traumatisert. Dette var en robust brukshund. Anonymkode: 00397...958 Huff... Vet du hva som skjedde? Jeg vurderer å kutte ned ferien til 2 uker og la han bli hjemme. Men hadde vært så hyggelig om han kunne vært med både nå og i fremtiden. Jeg kjenner flere som flyr den strekningen med bikkja si flere ganger i året
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #4 Skrevet 24. januar 2018 Det sendes hunder med fly daglig fra Gardermoen. De blir pent behandlet. Jeg jobber der selv og vet hele opplegget rundt hvordan hunder skal sendes, behandles etc. Det er hunder som reiser lenger enn det du skal også attpåtil med mellomlandinger. Du kan trygt sende hunden din, bare husk stort nok bur og vann. Anonymkode: 3f393...e64 1
nurcos Skrevet 24. januar 2018 #5 Skrevet 24. januar 2018 Når man velger å få seg hund, så velger man også bort muligheten til å ta en måneds lang ferie i utlandet. Det er hvertfall min mening. 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #6 Skrevet 24. januar 2018 Hva med å heller kjøre til Frankrike? Det er ikke sååå langt, du skal jo tross alt være der en mnd. Jeg hadde gjort det om jeg skulle hatt med hunden på ferie, aldri i verden om jeg hadde plassert henne i et lasterom(har lest litt for mange skrekkhistorier om det)! Anonymkode: 50760...6fc 5
Ruccula Skrevet 24. januar 2018 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2018 (endret) 27 minutter siden, nurcos skrev: Når man velger å få seg hund, så velger man også bort muligheten til å ta en måneds lang ferie i utlandet. Det er hvertfall min mening. Fordi? Hva er galt med det om han er med? Og hvis vi bestemmer oss for å ikke ta han med så blir det bare to uker ferie. Jeg har jo pass i norge, men hadde bare vært så hyggelig å ha han med. Jeg har to hunder på 7 og 8 år, de er aldri alene hjemme, og vi drar knapt noe sted pga dem. Så det er ikke som vi er uansvarlige eiere. Du hadde fått sjokk om du viste alt vi har gjort for hundene våre Endret 24. januar 2018 av Ruccula
Ruccula Skrevet 24. januar 2018 Forfatter #8 Skrevet 24. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller kjøre til Frankrike? Det er ikke sååå langt, du skal jo tross alt være der en mnd. Jeg hadde gjort det om jeg skulle hatt med hunden på ferie, aldri i verden om jeg hadde plassert henne i et lasterom(har lest litt for mange skrekkhistorier om det)! Anonymkode: 50760...6fc Fordi jeg har en liten baby, det er 3 dager kjøring
palamina Skrevet 24. januar 2018 #9 Skrevet 24. januar 2018 30 minutter siden, nurcos skrev: Når man velger å få seg hund, så velger man også bort muligheten til å ta en måneds lang ferie i utlandet. Det er hvertfall min mening. Neida. Hundene mine skal på bondegårdsferie i hele juli de. Der får de løpe løs dagen lang og bade i elva mens mor koser seg på ferie. Masse fine hundepassere å finne på facebook. 👍 1
palamina Skrevet 24. januar 2018 #10 Skrevet 24. januar 2018 12 minutter siden, Ruccula skrev: Fordi jeg har en liten baby, det er 3 dager kjøring Kan dere ikke dele dere opp? Du og baby flyr og mannen kjører med hunden? Vet ikke om jeg hadde tatt sjansen på å fly med hundene mine, selv om det mest sannsynlig hadde gått fint.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #11 Skrevet 24. januar 2018 Hvilke forhåndsregler med tanke på vaksinasjoner trenger hunden, og hvor lang tid i forveien må det startes? Anonymkode: e7e38...e41 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #12 Skrevet 24. januar 2018 Innførsel av hund fra Norge til Frankrike: https://no.ambafrance.org/Import-av-dyr-til-Frankrike-3006 Innførsel av hund fra Frankrike til Norge: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/reise_med_kjaledyr/veileder_slik_reiser_du_med_kjaledyret_ditt/?self=true&young=false&dogs=1&countriesSource=7059&countries=7059&showRules=showResult#skjema Anonymkode: e2d81...ddf
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #13 Skrevet 24. januar 2018 Reiste til Spania for litt siden, og da kunne vi høre fortvilte og vettskremte bjeff fra lasterommet store deler av turen. Tror ikke den hunden hadde det bra, selv om han kanskje blir håndtert så godt som mulig under lasting/lossing. Anonymkode: afac6...cc8 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #14 Skrevet 24. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reiste til Spania for litt siden, og da kunne vi høre fortvilte og vettskremte bjeff fra lasterommet store deler av turen. Tror ikke den hunden hadde det bra, selv om han kanskje blir håndtert så godt som mulig under lasting/lossing. Anonymkode: afac6...cc8 Det kunne dere ikke, nei. Anonymkode: e2d81...ddf 1
Cookiemonster Skrevet 24. januar 2018 #15 Skrevet 24. januar 2018 Det kommer jo litt an på hvordan hunden din er i forhold bråk feks. Nye omgivelser etc. Jeg har flydd både innenriks og til utlandet med min hund, og har ikke opplevd noen negative ting med det. Ga han beroligende første gangen, men har ikke gjort det siden. Går en lang tur før avreise, og han hopper gladelig inn i buret sitt på flyplassen. Lykke til :-) 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #16 Skrevet 24. januar 2018 Jeg syns ikke noe om å utsette hunden for dette, for en lusen 4 uker på ferie. Aldri I verden om jeg hadde gjort noe tilsvarende. Betal hundepass hjemme istedet. Anonymkode: 130b0...49f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #17 Skrevet 24. januar 2018 Har hørt litt for mange skrekkhistorier om bur som løsner så hundene blir kasta rundt, bur som blir gjenglemt osv. Har flydd med valp i kabinen nylig, men det var noe annet. Tenker at mine hunder aldri skal inn i noe lasterom. Reiser endel innenlands med vår store hund, og da kjører vi 6-9 timer hver vei. Noe annet å kjøre helt til Frankrike, da. Men vår voksne er en type som fort blir miljøpåvirka og redd for ting, så han hadde ikke takla det så godt i det hele tatt. Rimelig sikker på at han hadde blitt totalt ødelagt. Så har jeg to venner som har stabile, helt trygge og uredde hunder, og de er med på ferie støtt, og bryr seg ikke noe om å fly. Tenker man i så fall må vende dem til rare lyder og til flyburet på forhånd. Masse sakte tilvenning med godbiter og ros for å være nær og i buret, kanskje kjøre til flyplass for å høre lydene. Og være helt sikker på at man har en stabil og mentalt trygg hund. Anonymkode: f99da...905
Ruccula Skrevet 24. januar 2018 Forfatter #18 Skrevet 24. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke forhåndsregler med tanke på vaksinasjoner trenger hunden, og hvor lang tid i forveien må det startes? Anonymkode: e7e38...e41 Han skal få rabisvaksine og pass i kveld. Så kan vi velge hva vi gjør når tiden kommer. Er jo uansett 4 mnd til. 1
Ruccula Skrevet 24. januar 2018 Forfatter #19 Skrevet 24. januar 2018 3 timer siden, Cookiemonster skrev: Det kommer jo litt an på hvordan hunden din er i forhold bråk feks. Nye omgivelser etc. Jeg har flydd både innenriks og til utlandet med min hund, og har ikke opplevd noen negative ting med det. Ga han beroligende første gangen, men har ikke gjort det siden. Går en lang tur før avreise, og han hopper gladelig inn i buret sitt på flyplassen. Lykke til :-) Jeg har jo to hunder, den ene er psykisk svak og hadde aldri taklet en flyreise. Men hannhunden er veldig trygg i bur og en helt normalt psykisk sterk hund vil jeg si. Jeg hadde ikke planlagt å ta han med om jeg ikke trodde han kunne takle det. Vi har jo også noen måneder å trene
Oardnji Skrevet 24. januar 2018 #20 Skrevet 24. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Reiste til Spania for litt siden, og da kunne vi høre fortvilte og vettskremte bjeff fra lasterommet store deler av turen. Tror ikke den hunden hadde det bra, selv om han kanskje blir håndtert så godt som mulig under lasting/lossing. Anonymkode: afac6...cc8 Tøv, med bråket fra flyet kan man såvidt høre to seter foran seg. Og overhodet ikke lasterommet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå