Gå til innhold

Til dere som har hatt møte med presten

Anbefalte innlegg

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Sitter og tenker litt på selve sermonien. Siden jeg sannsynligvis ikke får noen til å synge en sang i kirken(kjenner ingen som vil synge)spekulerer jeg nå på om jeg heller skal få hele "menigheten" til å gjøre det, det vil si alle som møter opp til vilesen.

En sang som betyr noe for oss.

Er det noen her som har gjort likenende, møtt motstand fra presten? Hva sa den som skulle vie da og eventuelt organisten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan også spørre organisten om å spille en ekstra sang, uten synging til.

Syntes ideen din hørtes god ut, ulike prester vil nok respondere ulikt. Men om de godtar sangen av solist, så burde den kunne godtas mht at flere synger den også. Synes jeg, da.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Enig, hvis den kan synges av solist må det gå an at alle synger den.

Grunn til jeg spør alle dere er å få høre hvor streng kirken er egentlig. Hører jo at de er blitt litt mer tålerant når det gjeld visse ting

Enda en stund til vi skal snakke med presten og organisten vet vi ikke er før juni-juli.

Skrevet

Hver enkelt prest bestemmer hvilke tekster som tillates, og hver enkelt organist bestemmer melodi.

Vår prest sa ok da han så at vår ekstra sang handlet om kjærlighet, og organisten sa ja til alle "rolige og forøvrig pene og passende " melodier. men min kirke er jo ganske liberal.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

ok... får smøre meg med tålmodighet og vente til dagen vi skal møte presten og organisten kommer.

Takk iallfall :klem:

Skrevet

Vi hadde heller ikke solist. Vi hadde 4 sanger: alle var fra salmeboka, selv om de ikke var så veldig "salmete" av seg. Presten synes det var helt greit med ikke-bryllupssalmer, og at de passet godt med de tankene vi hadde rundt vielsen.

I tillegg hadde vi diktlesing, og det var veldig fint: det er kanskje også en løsning for de som ikke finner en passende solist?

Lykke til med møtet med presten og planleggingen av vielsen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...