Gå til innhold

Alenemor ensom trist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøv å tenk at dette er bare en fase i livet ditt Ts. Livet består av faser, og akkurat nå er du inne i en slitsom en der du bygger fremtiden til deg og barnet ditt. Det vil bli bedre: du er ikke student for alltid og ungen vokser til og blir eldre og mere selvstendig. Muligheten for at du en dag møter noen er også stor, så du vil nok ikke være alene bestandig. 

Men nå så bygger du grunnlaget for deg og barnet ditt. Tøft mens det står på, men det er bare for en periode. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så her sitter jeg. 25 år, alenemamma 100% til en gutt på 2 år, i en leilighet på 43 kvd og fulltidsstudent. Dagene mine er ensomme. Hverdagen er slitsom, hektisk og rutinert. Ingenting i livet er på stell. Ikke eier jeg noe, ikke ferdig med utdanning. Jeg ser en haug med bøker jg må lese, men det er et jævla ork. Jeg prøver å spare penger for harde livet til egenkapital, men det vil ta tid. Jeg prøver å være en god mor og en flink student. Det er bare så slitsomt og deprimerende å være i denne situasjonen. I forhold til andre småbarnsforeldre føler jeg meg så liten. Lurer på hva andre tenker når de ser meg.

Anonymkode: c6684...8ef

Respekt er det folk tenker. Folk sliter med langt mindre ansvar. 

At du ikke eier er en fordel nå. Du trenger ikke å tenke på noe annet enn husleie. Ikke svingende renter eller at et rør plutselig ryker og fører med store kostnader.

Du studerer og gir deg selv muligheten til en karriere så vil gi deg det du trenger av sikkerhet til fremtiden. Det er få som har alt på stell i en alder av 25 :)

Mange verken kjøper eller får barn før langt oppi 30 årene.

Pust! Du er ung, frisk, utdanner def og har en flott unge!

Når du er ferdig å studere har du en stor unge som raskt vil kunne klare seg mer og mer alene og du vil kunne jobbe hardt og møte masse nye spennende mennesker og kunne klatre karrierestigen da du allerede har barn og ikke trenger å tenke på svangerskap igjen med det første.

I tillegg oppdrar du en unge som lærer at ingenting kommer gratis og du er er forbilde som viser at selv om ting er tøft så klarer man det om man vil :)

Har du mulighet for avlastning? Muligens avlastningshjem en gang i blandt i helgene så du kan hente deg inn og av og til bare være bekymringsløs student? 

Skrevet

Har vært alenefar siden jeg var 19 så kjenner meg igjen i at ting kan være kjipt. Jeg viste ikke engang hva jeg ville bli på den tiden. Ting løser seg heldigvis, idag hus og god jobb. Ungen er idag selvstendig og hverdagen er grei, hadde vært greit å treffe ei. Vil helst ikke gå tilbake til bleie livet igjen da :P

Ordner seg nok det her :)

Anonymkode: a0413...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...