Gå til innhold

Gallesteinsmerter på rare steder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har i en kort periode slitt med smerter nederst i magen, følelse av trykk og som om jeg spenner muskelen der nede, nesten litt numment til tider. Begynte å bli bekymret for om det kunne være noe med tarm eller eggstokk/livmor, helt til jeg fikk et skikkelig gallesteinsanfall hvor jeg kjente at magen strammet seg ekstra i akkurat disse områdene under anfallet. Kan nevne at jeg får gallesteinssmerter på mange ulike rare steder; Armen, venstre side av magen, og venstre og høyre side av rygg. Virker som om denne gallesteinsmurringen flytter vilkårlig på seg rundt i magen og finner "punkter" i magen hvor presset øker.. Flere som har opplevd lignende? 

Anonymkode: 14172...75b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(må nevne at jeg har fått påvist gallestein altså, har hele galleblæra full og venter på operasjon..)

Skrevet

Jeg har hatt noen sterke gallesteinsanfall, og jeg hadde smerter overalt i mageregionen. Legene påstod at jeg burde hatt dem på venstre side nederst i magen, men jeg hadde dem overalt.  Hadde også smerter i underlivet, så tror ikke det er noen fasit på hvordan smertene er, vi er så forskjellige. 

Anonymkode: 4c033...cad

Skrevet

Ja, jeg har hatt dem på venstre side også, nederst.. og nå nylig høyre.. med et slags numment rart punkt. Det er borte igjen nå, så kommer det tilbake igjen eller forandrer seg og dukker opp et annet sted. Har tilogmed blitt nummen rundt munn og tett i nesa under gallesteinsanfall. Er så mange rare symptomer!

Skrevet

Venstre side nederst? Galleblæra sitter på høyre side oppe.

Noen får smerter rundt hele mage og bryst, ofte da i høyde med leveren. Jeg hadde det. Hadde også mye smerter i hele høyre side. 

Anonymkode: 0621a...6c8

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venstre side nederst? Galleblæra sitter på høyre side oppe.

Noen får smerter rundt hele mage og bryst, ofte da i høyde med leveren. Jeg hadde det. Hadde også mye smerter i hele høyre side. 

Anonymkode: 0621a...6c8

Da jeg satte fast en sten i gallegangen hadde jeg utelukkende vondt på venstre side, ned mot venstre hofte. Stenen var enorm og de hadde store problemer med å få den ut. Etter den episoden kjenner jeg aldri smerter i galleblæra mer, kun overalt ellers. På alke mulige rare steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...