AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Beklager på forhånd for ekle detaljer! I dag tok jeg gastroskopi, med biopsi/vevsprøver. Etter timen hadde jeg litt ubehag i magen. Etter en liten stund begynte jeg å prompe mye, sikkert fordi de har pumpet luft inn. For ca. 1 time siden fikk jeg diare! Den luktet også veldig unormalt. Nesten litt "kjemisk", som i når man har tatt avføringsmiddel. Jeg spiste også noe restemat i dag, men siden avføringen hadde denne spesielle lukten tror jeg at det kommer av gastroskopiundersøkelsen. Hadde det hatt en "normal" lukt hadde jeg nok tenkt at det var maten sin skyld. Så ikke så nøyaktig på fargen da jeg tørket meg fort etter på. Tror det var normal farge. Har enda ubehag i magen så vet ikke om jeg må på do en gang til... Er det normalt å få diare etter gastroskopi? Er det noen som har noen erfaringer rundt dette? Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Jeg hadde litt løs mage etterpå, å hadde mye luft den gassen de bruker skal ut igjen 😅 Anonymkode: 1de63...a0e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde litt løs mage etterpå, å hadde mye luft den gassen de bruker skal ut igjen 😅 Anonymkode: 1de63...a0e Varte det lenge? Vet du om det er normalt? Det som gjør meg litt bekymret er lukta... Lukta din avføring også litt kjemisk? Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 De bruke glidemiddel og diverse inni der når de jobber. Fordøyelsessystemet tåler lite tuklig før den slår alarm og tømmer seg akutt. Har du fått et nummer du kan ringe ved evt. spørsmål? Anonymkode: 43c8e...8df
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Det er normalt, også at det er en annen lukt. Man bruker en god del gass under gastroskopi Anonymkode: dde64...e88
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De bruke glidemiddel og diverse inni der når de jobber. Fordøyelsessystemet tåler lite tuklig før den slår alarm og tømmer seg akutt. Har du fått et nummer du kan ringe ved evt. spørsmål? Anonymkode: 43c8e...8df Dette visste jeg ikke, men det er jo ganske logisk. Men jeg fikk jo ikke diare før mange timer etter undersøkelsen. Nei, har ikke det. Det eneste er kontoret, men det åpner jo ikke før i morgen Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er normalt, også at det er en annen lukt. Man bruker en god del gass under gastroskopi Anonymkode: dde64...e88 Det var bra å vite! Synes det er rart at jeg ikke har fått noe beskjed at dette kan forekomme. Hvor lenge er det normalt å ha det slik? Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette visste jeg ikke, men det er jo ganske logisk. Men jeg fikk jo ikke diare før mange timer etter undersøkelsen. Nei, har ikke det. Det eneste er kontoret, men det åpner jo ikke før i morgen Anonymkode: 0aeb2...093 Har du smerter/ubehag nå? Er du urolig så er det fult mulig å ringe for å bare spørre. Anonymkode: 43c8e...8df
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du smerter/ubehag nå? Er du urolig så er det fult mulig å ringe for å bare spørre. Anonymkode: 43c8e...8df Jeg har litt ubehag nå. Jeg regner med at det enten vil ende i en ny runde med diare, eller at det bare forblir sånn en stund. Jeg har blitt litt beroliget av tråden heldigvis Men er jo fortsatt litt urolig da. Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette visste jeg ikke, men det er jo ganske logisk. Men jeg fikk jo ikke diare før mange timer etter undersøkelsen. Nei, har ikke det. Det eneste er kontoret, men det åpner jo ikke før i morgen Anonymkode: 0aeb2...093 Du kan naturlig nok ringe legevakt og spørre om du kan snakke med legen der over telefon hvis du fortsatt er bekymret for at det er unormalt, men jeg ville ikke vært alt for bekymret om jeg var deg. Om avføringen din ikke er helt svart og seig eller at du tydelig kan se blod i avføringen så er det ikke noe en lege gjøre noe. Litt smerter er også helt normalt fordi gassen gir luftsmerter i magen. Anonymkode: dde64...e88
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan naturlig nok ringe legevakt og spørre om du kan snakke med legen der over telefon hvis du fortsatt er bekymret for at det er unormalt, men jeg ville ikke vært alt for bekymret om jeg var deg. Om avføringen din ikke er helt svart og seig eller at du tydelig kan se blod i avføringen så er det ikke noe en lege gjøre noe. Litt smerter er også helt normalt fordi gassen gir luftsmerter i magen. Anonymkode: dde64...e88 Ja jeg kan jo det Får se hva jeg gjør, om det roer seg og slikt. Tusen takk for svar alle sammen! Anonymkode: 0aeb2...093
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #12 Skrevet 23. januar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har litt ubehag nå. Jeg regner med at det enten vil ende i en ny runde med diare, eller at det bare forblir sånn en stund. Jeg har blitt litt beroliget av tråden heldigvis Men er jo fortsatt litt urolig da. Anonymkode: 0aeb2...093 I brevet du fikk med deg hjem står det noe om hvilke symptomer du skal ta direkte kontakt med legevakt ved. Jeg vil tro kjip mage er helt normalt, spesielt når du har tatt biopsi/ikke fått ut all luften. Jeg hadde ikke bekymret meg over litt urolig mage. Hos meg kommenterte de at de «fikk med mye luft ut igjen», og jeg tok ikke biopsi - så magen var grei. Men luft må jo ut en plass, og jeg har erfaring med VONDE luftsmerter - det er ikke noe særlig altså. Anonymkode: 16ded...6ba
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #13 Skrevet 23. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I brevet du fikk med deg hjem står det noe om hvilke symptomer du skal ta direkte kontakt med legevakt ved. Jeg vil tro kjip mage er helt normalt, spesielt når du har tatt biopsi/ikke fått ut all luften. Jeg hadde ikke bekymret meg over litt urolig mage. Hos meg kommenterte de at de «fikk med mye luft ut igjen», og jeg tok ikke biopsi - så magen var grei. Men luft må jo ut en plass, og jeg har erfaring med VONDE luftsmerter - det er ikke noe særlig altså. Anonymkode: 16ded...6ba Fikk ikke noe brev med meg hjem i dag Står heller ingenting spesifikt i innkallingsbrevet heller. Ja, jeg håper nesten at det er normalt, men jeg håper også at det ikke varer så lenge. Jeg fikk ikke noe kommentarer på det. Bra at du slapp smerter! Anonymkode: 0aeb2...093
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå