AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Hei! Jeg var hos fastlegen for en stund siden, og hun har bedt meg gjøre noe og sende henne melding når jeg hadde gjort det. Hun ba meg sende melding på helsenorge-siden. Greit nok det, men alternativene som kommer opp da er å bestille time, starte e-konsultasjon eller kontakte legekontoret for praktiske spørsmål. Er jo ingen av de som passer til å bare skrive en melding om noe jeg har gjennomført (er en slags "hjemmelekse", noe som har med psyken min å gjøre, altså ikke medisinske resultat eller noe sånt). Og dersom jeg velger e-konsultasjon må jeg jo betale vanlig egenandel, noe jeg synes er litt dyrt for å sende en melding... Er det andre alternativ på helsenorge jeg ikke har skjønt? Eller hva burde jeg gjøre? Jeg stresser fort over sånne ting, har angst og er redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 8a59f...d62
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Lurer på akkurat det samme. Legen sa jeg skulle sende melding til han, men finner ikke funksjonen Anonymkode: 21c1e...db4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #3 Skrevet 23. januar 2018 Da ville jeg valgt "kontakt legekontoret for praktiske spørsmål", og spør om nett hvor det er meningen du skal sende slike meldinger via helsenorge. Når det er legen som sier du skal kontakte på det viset, er det helt legitimt å spørre dem hvordan. Samboeren min slet med akkurat det samme, på pasientsky, og det viste seg å være en helt håpløst formulert og bortgjemt meny... ser ikke bort fra at det er like håpløst på helsenorge, i håp om å "lure" folk til å velge e-konsultasjon som de må betale for. Anonymkode: 5e84b...9e6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #4 Skrevet 23. januar 2018 Vet ikke hvordan ditt leekontor praktiserer dette, men jeg bruker alltid "starte e-konsultasjon". Har ikke blitt belastetnoe for dette. Anonymkode: 766da...2ac
Tannkost Skrevet 23. januar 2018 #5 Skrevet 23. januar 2018 Jeg bruker en app som heter «helserespons» som er ganske grei å bruke til å sende meldinger, bestille legetime og fornye resepter. Veldig oversiktlig og enkel å bruke. Sjekk om legekontoret ditt er innlagt der.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Her bruker jeg appen PasientSky, hvor jeg kan skrive melding direkte til legen. Kanskje se om ditt legekontor har den muligheten? Anonymkode: 90af6...fbd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 Ville startet e-konsultasjon. Legen tar ikke betalt om du bare skriver kort det hun ba deg om å gjøre, det er ingen automatikk i at du blir belastet med egenandel. Anonymkode: 522a4...e32 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville startet e-konsultasjon. Legen tar ikke betalt om du bare skriver kort det hun ba deg om å gjøre, det er ingen automatikk i at du blir belastet med egenandel. Anonymkode: 522a4...e32 Ok takk! Det så ut som om det skjedde automatisk, så det er godt å vite -TS Anonymkode: 8a59f...d62 1
LynetmcQueen Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Hvis du ser litt lengre ned på siden (rett under der du så), så er der en boks som heter meldinger. Der kan du sende melding til legen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Du skal velge e-konsultasjon Anonymkode: 80ebf...030
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #11 Skrevet 23. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg valgt "kontakt legekontoret for praktiske spørsmål", og spør om nett hvor det er meningen du skal sende slike meldinger via helsenorge. Når det er legen som sier du skal kontakte på det viset, er det helt legitimt å spørre dem hvordan. Samboeren min slet med akkurat det samme, på pasientsky, og det viste seg å være en helt håpløst formulert og bortgjemt meny... ser ikke bort fra at det er like håpløst på helsenorge, i håp om å "lure" folk til å velge e-konsultasjon som de må betale for. Anonymkode: 5e84b...9e6 Det skal ts ikke gjøre fordi da kan hele legekontoret lese meldingen. Jeg har plundret mye med dette for å finne frem. Det er en egen knapp for epost direkte til legen, men jeg husker ikke hvordan jeg til slutt fant ut av det. Anonymkode: 43cde...b7f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå