AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #1 Skrevet 23. januar 2018 Dusje og vaske håret hver dag, greit nok.. bortsett fra tørr hud men! Jeg har veldig kraftig allergi. MAKS på gresspollen, helt maks da de målte (tok blodprøve). Nyser fra mai til august, tross medisiner. Kortisonnesespray (Avamys) og Aerius. Har tykt hår til bhstroppen omtrent. Tar lang tid å vaske det.. bør jeg klippe meg kort? Redd det ser teit ut. Men da blir det lettere å vaske det. :/ er en av dem som kler langt hår best, men korteste jeg har hatt det er vel til litt over skuldrene. Det bølger/krøller seg litt. Har en mellomting mellom ovalt og rundt ansikt. Anonymkode: 02493...cbd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #2 Skrevet 23. januar 2018 Samme problem her! Hovedsaklig gress. Starter på gazax pm et par dager, håper det kan hjelpe. Jeg vasker ofte håret om kvelden, særlig om jeg har vært ute en hel dag. Innbiller meg at det hjelper, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 26142...453
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 På 23.1.2018 den 15.40, AnonymBruker skrev: Samme problem her! Hovedsaklig gress. Starter på gazax pm et par dager, håper det kan hjelpe. Jeg vasker ofte håret om kvelden, særlig om jeg har vært ute en hel dag. Innbiller meg at det hjelper, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 26142...453 Legen vil ikke gi meg vaksine før sykehuset gir klarsignal, Men har ikke time før rett før sesongen starter så sitter fast Redd jeg ser stygg ut med kort hår Anonymkode: 02493...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Trenger ikke å klippe håret, skylle det med vann hjelper lenge om kveldene, og en ting er hodebunnen, det er i lengdene det sitter. Anonymkode: 908d1...490
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trenger ikke å klippe håret, skylle det med vann hjelper lenge om kveldene, og en ting er hodebunnen, det er i lengdene det sitter. Anonymkode: 908d1...490 Det tar 10 timer å tørke håret mitt Anonymkode: 02493...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legen vil ikke gi meg vaksine før sykehuset gir klarsignal, Men har ikke time før rett før sesongen starter så sitter fast Redd jeg ser stygg ut med kort hår Anonymkode: 02493...cbd Hvorfor vil ikke legen gi deg vaksine? Hvis andre medikamenter ikke hjelper så er vi vel kvalifisert? Anonymkode: 26142...453
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil ikke legen gi deg vaksine? Hvis andre medikamenter ikke hjelper så er vi vel kvalifisert? Anonymkode: 26142...453 Og forresten, for vaksine i tablettform er det ikke nødvendig med spesialist, kan bruke fastlegen. Anonymkode: 26142...453
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil ikke legen gi deg vaksine? Hvis andre medikamenter ikke hjelper så er vi vel kvalifisert? Anonymkode: 26142...453 Jeg vet ikke... synes det er merkelig. Anonymkode: 02493...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 På 23.1.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev: Dusje og vaske håret hver dag, greit nok.. bortsett fra tørr hud men! Jeg har veldig kraftig allergi. MAKS på gresspollen, helt maks da de målte (tok blodprøve). Nyser fra mai til august, tross medisiner. Kortisonnesespray (Avamys) og Aerius. Har tykt hår til bhstroppen omtrent. Tar lang tid å vaske det.. bør jeg klippe meg kort? Redd det ser teit ut. Men da blir det lettere å vaske det. :/ er en av dem som kler langt hår best, men korteste jeg har hatt det er vel til litt over skuldrene. Det bølger/krøller seg litt. Har en mellomting mellom ovalt og rundt ansikt. Anonymkode: 02493...cbd Maks allergi eksisterer ikke. Hvor mye plager du har har litenå si for hva blodprøver eller prikktester gir utslag på. Hår er anbefalt å binde opp i hestehale elelr flette i pollensesongen og å vaske/skylle før du legger deg elelrs ligger du og sover med masse polken i håret. Videre er det anbefalt å ikke være ute i pollenområdet meidt på dagen eller på kvelden. Du kan jo bruke et sjal over håret eller noe annet du tar av når du er ute i den verste pollendagene. Anonymkode: cd169...2d7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 Jeg er kjempeallergisk... Altså typ har ligget i surstoffkanoner i flere uker mange pollensesonger... Pleier å gå på øyedråper, nesespray, tabletter og sprøyter hver sesong, men har virkelig aldri slått meg å klippe håret what Anonymkode: 27fa7...2b2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjempeallergisk... Altså typ har ligget i surstoffkanoner i flere uker mange pollensesonger... Pleier å gå på øyedråper, nesespray, tabletter og sprøyter hver sesong, men har virkelig aldri slått meg å klippe håret what Anonymkode: 27fa7...2b2 Kanskje det bør slå deg? Anonymkode: 02493...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maks allergi eksisterer ikke. Hvor mye plager du har har litenå si for hva blodprøver eller prikktester gir utslag på. Hår er anbefalt å binde opp i hestehale elelr flette i pollensesongen og å vaske/skylle før du legger deg elelrs ligger du og sover med masse polken i håret. Videre er det anbefalt å ikke være ute i pollenområdet meidt på dagen eller på kvelden. Du kan jo bruke et sjal over håret eller noe annet du tar av når du er ute i den verste pollendagene. Anonymkode: cd169...2d7 De har referanseområder, jo... Kan ikke bruke sjal. Men kan vaske håret - og da er det mer praktisk med kort hår Anonymkode: 02493...cbd
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det bør slå deg? Anonymkode: 02493...cbd Neisj, hvorfor skal jeg det? Skal et skinnet hode redde meg, tenker du? Rart at ingen leger har nevnt dette i de 20 årene det har pågått da.. Anonymkode: 27fa7...2b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neisj, hvorfor skal jeg det? Skal et skinnet hode redde meg, tenker du? Rart at ingen leger har nevnt dette i de 20 årene det har pågått da.. Anonymkode: 27fa7...2b2 Pollen setter seg jo fast i håret, er jo derfor pollenallergikere bør dusje om kvelden. Anonymkode: a13ab...d55
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 På 23.1.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev: Dusje og vaske håret hver dag, greit nok.. bortsett fra tørr hud men! Jeg har veldig kraftig allergi. MAKS på gresspollen, helt maks da de målte (tok blodprøve). Nyser fra mai til august, tross medisiner. Kortisonnesespray (Avamys) og Aerius. Har tykt hår til bhstroppen omtrent. Tar lang tid å vaske det.. bør jeg klippe meg kort? Redd det ser teit ut. Men da blir det lettere å vaske det. :/ er en av dem som kler langt hår best, men korteste jeg har hatt det er vel til litt over skuldrene. Det bølger/krøller seg litt. Har en mellomting mellom ovalt og rundt ansikt. Anonymkode: 02493...cbd Hvorfor det? Dersom du plages av pollenallergi i slik grad at pollen i håret er til bry så er det åpenbare svaret å benytte 2018’s normale metode: allergivaksinasjon. Hvorfor har du valgt å heller gå på piller? Anonymkode: 703eb...716
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Pollen setter seg jo fast i håret, er jo derfor pollenallergikere bør dusje om kvelden. Anonymkode: a13ab...d55 Det gjør jeg, og har alltid gjort i pollensesongen. Anonymkode: 27fa7...2b2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg, og har alltid gjort i pollensesongen. Anonymkode: 27fa7...2b2 Jeg og. Anonymkode: a13ab...d55
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå