Gå til innhold

Beste bind etter fødsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Minlillelykke skrev:

Gratulerer😊 om noen dager vil du sannsynligvis blø mindre😊 nyt tiden

Håper det. Takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest N-Nøff
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de er litt smale om jeg ikke husker feil?

Er de veldig dyre uten resept?

Anonymkode: 3b5b7...847

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

Håper det. Takk 😀

Av egen erfaring roer det seg raskt. Sluttet med de store bindene på dag 3 med første og dag 2 med andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Minlillelykke skrev:

Av egen erfaring roer det seg raskt. Sluttet med de store bindene på dag 3 med første og dag 2 med andre

Men mitt problem er at jeg sliter med å holde på vannet. Prøver knipeøvelser som en gal. Håper jeg ikke er blitt for alltid inkontinent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men mitt problem er at jeg sliter med å holde på vannet. Prøver knipeøvelser som en gal. Håper jeg ikke er blitt for alltid inkontinent..

Om du skal amme kan du ha som rutine at du kniper mens du ammer. Jeg var sånn med første, og med en hod del knipeøvelser gikk det seg til igjen. Men det tok noen uker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Rett etter fødsel kan bekkebunnsmuskulaturen være "utslitt", den har jo akkurat hatt enorm belastning. Mange klarer ikke å få kontakt en gang. Fortsett å knip så går det seg nok til.  

Jeg husker den ekle følelsen av at hele underlivet skulle ramle ut bare jeg skulle snu meg i senga eller reise meg opp. Det gikk over:)

Gratulerer med babyen:)

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de store trusebleiene (à la trusebleier til barn) som de hadde på sykehuset var best de første dagene. Jeg prøvde aldri bind i nettingstruser, da jeg så for meg at det bare ville skli. Men jeg syns den verste blødningen ga seg ganske fort, og etter det gikk det helt fint med nattbind fra Libresse eller Always for meg. Men, jeg syns jo bind er litt klamt, og det er en grunn til at jeg bruker tampong ved menstruasjon. Så jeg tenkte jeg skulle prøve tøybind etter forrige fødsel. Men det føltes jo så tykt, at jeg kjente bindet veldig godt hele tiden, så brukte det bare et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nerine_ skrev:

Rett etter fødsel kan bekkebunnsmuskulaturen være "utslitt", den har jo akkurat hatt enorm belastning. Mange klarer ikke å få kontakt en gang. Fortsett å knip så går det seg nok til.  

Jeg husker den ekle følelsen av at hele underlivet skulle ramle ut bare jeg skulle snu meg i senga eller reise meg opp. Det gikk over:)

Gratulerer med babyen:)

Takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 19.11, Maleficenta skrev:

Igår

Gratulerer så mye!! Deilig å være ferdig går jeg ut i fra (med graviditet og fødsel altså).

9 timer siden, Maleficenta skrev:

Svært tvilsomt. Veldig, veldig mange blir ''midlertidig inkontinent'' like etter fødselen, en fødsel er jo en enorm traume for musklene og vevet i underlivet! Det går seg til for de aller fleste :) 

TS: jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg måtte bruke bleie første døgnet etter fødsel, var oppriktig redd for at jeg skulle blø ihjæl :P Men etter et døgn var det nesten over, og vanlig rosa libresse var rikelig.. 

Anonymkode: 78700...3ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de første dagene hvor bleiene på sykehuset var alt som dugde for meg, gikk jeg over til europris sine bind som heter vuokkset. Myke, store, har vinger og er billige. I tillegg har de ikke den grusomme plast-overflaten som mange bind har som kan gjøre at man blir klam og ekkel nedentil. 

2A2E599D-39A9-4359-B448-57FF7BC854DE.jpeg

Endret av Darkannie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Darkannie skrev:

Etter de første dagene hvor bleiene på sykehuset var alt som dugde for meg, gikk jeg over til europris sine bind som heter vuokkset. Myke, store, har vinger og er billige. I tillegg har de ikke den grusomme plast-overflaten som mange bind har som kan gjøre at man blir klam og ekkel nedentil. 

2A2E599D-39A9-4359-B448-57FF7BC854DE.jpeg

Sverget til disse jeg og! Ikke like "plastikk" og klamme som Always feks. Gikk over til libresse da jeg gikk tom for disse

Anonymkode: 24c18...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 19.11, Maleficenta skrev:

Igår

Oi gratulerer! 

Hvordan var det å føde? :) er du fornøyd med opplevelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...