Gå til innhold

Har mest sannsynlig smittet noen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke veldig stolt av dette, men endte opp med et ONS på danskebåten for noen uker siden.... har nå funnet ut at jeg har en kjønnssykdom, og jeg plikter vel å informere partnere som jeg kan ha smittet... men problemet er at jeg ikke helt husker navnet hans, men vet slik ca hvilken lugar han bodde på... tror dere det er noen mulighet for at Stena Line kan være behjelpelig med å få gitt han beskjed? Eller hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: be0d7...146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de kan gi opplysninger til deg, men du kan jo gi opplysninger til sine passasjerer. Si hva du tror navnet var, ca. hvor lugaren var, og at vedkommende bør sjekke seg for kjønnssykdommer(bruk en anonym epost om du vil), så får stena line selv velge hvordan de vil bringe det videre, om de varsler alle passasjerer eller hva.

Anonymkode: 547ba...d5a

Skrevet

jeg hadde ikke gjort noe,

Anonymkode: 61aac...5a6

Skrevet

Tatt i betraktning at folk kan bli sterile om de ikke sjekker seg så er det vel best å si i fra så du ikke får en sinna okse på døren? 

Anonymkode: 435e3...d5c

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke veldig stolt av dette, men endte opp med et ONS på danskebåten for noen uker siden.... har nå funnet ut at jeg har en kjønnssykdom, og jeg plikter vel å informere partnere som jeg kan ha smittet... men problemet er at jeg ikke helt husker navnet hans, men vet slik ca hvilken lugar han bodde på... tror dere det er noen mulighet for at Stena Line kan være behjelpelig med å få gitt han beskjed? Eller hva skal jeg gjøre?

Det er vel en sjanse for at han har smittet deg? 

I alle fall blir det håpløst for Steinar Line å finne han. De kan jo ikke sende brev til de som hadde lugar i det området om at hvis de hadde ONS på båten så må de sjekke seg. Tenk hvilke oppslag det ville blitt i avisa. 

Anonymkode: 32bff...392

• Liker 1
Skrevet

Dette ville jeg bare ha prøvd å glemt. Vanligvis er jeg motstander av å ikke si i fra, men dette blir litt for komplisert. Forhåpentligvis er han smart nok til å sjekke seg i etterkant. Som trøst får menn som regel symptomer også.

Anonymkode: 3ecab...10f

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stena Line har taushetsplikt etter personopplysningsloven om hvem de har på sine passasjerlister. Om de vil ta en slik melding seriøst og gi beskjed videre er heller tvilsomt. 

Når du ikke kan oppfyllemeldeplikten i loven om smittsomme sykdommer og oppsporing av partner(e) så er det ikke noe å gjøre ved nettopp dette. Han kan vel heller ikke oppspore deg og straffeforfølge deg for ikke å ha gitt beskjed? 

Dere får sette dette på samme konto som Unge Høyre og andre, upassende oppførsel som aldri skulle ha skjedd. Det er faktisk samme sak enten man er i et felleskap politisk eller i et fellesskap på en nåt. 

Anonymkode: b8eb1...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...