AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #21 Skrevet 22. januar 2018 21 minutter siden, funginger skrev: I utgangspunktet synes jeg ikke det burde være nødvendig at menn skal bekymre seg for om dama blir redd hvis han ikke har noe motiv, men nå er det faktisk sånn at mange kvinner opplever at menn følger etter dem, roper etter dem, kommer med seksuelle bemerkninger eller nekter å slutte å snakke med deg selv om du tydelig har sagt fra at du vil være i fred. Jeg mener derfor at slik som situasjonen er burde menn ta hensyn til dette og gå forbi eller ligge langt bak. Og dette er etnisk norske menn? Har aldri sett eller hørt at norske menn oppfører seg sånn. Anonymkode: f8415...943
Perle Skrevet 22. januar 2018 #22 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Nei. Jeg tenker faktisk bevisst på at kvinner kan synes det er ubehagelig, så i en slik situasjon ville jeg fortsatt å gå fortere for å gå forbi henne, smilt hvis vi fikk øyekontakt eller rett og slett bare byttet side til andre side av veien. Takk 🙏🏻
Gjest NotNaomi Skrevet 22. januar 2018 #23 Skrevet 22. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en strekning hjem uten fortau, dårlig belysning og bare skog rundt. Jeg liker ikke at folk går like bak meg. Spiller ikke rolle hvilket kjønn. Uansett tid på døgnet. Jeg føler meg overhode ikke engstelig eller utrygg. Pleier å stoppe og styrer med mobilen til vedkommende har passert meg. Anonymkode: 1b812...6cd Å . Tror hjernecellene mine tar ferie iblant . Har jo alltid mobilen i lomma . Takk for tips
Horten Market Skrevet 22. januar 2018 #24 Skrevet 22. januar 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Nei. Jeg tenker faktisk bevisst på at kvinner kan synes det er ubehagelig, så i en slik situasjon ville jeg fortsatt å gå fortere for å gå forbi henne, smilt hvis vi fikk øyekontakt eller rett og slett bare byttet side til andre side av veien. Der har vi noe til felles, for sånn tenker jeg også. Må også få si at jeg synes det er ubehagelig når kvinner setter opp farten for liksom å komme unna meg som kommer bak. Tenker kvinner at de får menn til å føle seg som en potensiell overgriper? Et lite "tips" når du hører noen kommer bak og vil forbi. Når vedkommende er på høyde med deg, så sett opp farten ørlite grann, slik at den andre må gasse på. Så øker du litt til ... Priceless.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #25 Skrevet 22. januar 2018 Hater å havne bak damer nettopp av denne grunnen, spesielt hvis de går i samme tempo som meg. Men ja, sakker enten av og holder god avstand, eller øker på litt så jeg kan komme meg forbi. I sistnevnte tlfeller så passer jeg på å lage litt lyd, så de ikke tror at jeg prøver å snike meg opp bak dem, og går alltid ut i veien når jeg passerer, med en viss fare for eget liv og helse nå i mørketiden. Anonymkode: 03cc3...050
Gjest Overrasket Skrevet 22. januar 2018 #26 Skrevet 22. januar 2018 10 minutter siden, Horten Market said: Der har vi noe til felles, for sånn tenker jeg også. Må også få si at jeg synes det er ubehagelig når kvinner setter opp farten for liksom å komme unna meg som kommer bak. Tenker kvinner at de får menn til å føle seg som en potensiell overgriper? Et lite "tips" når du hører noen kommer bak og vil forbi. Når vedkommende er på høyde med deg, så sett opp farten ørlite grann, slik at den andre må gasse på. Så øker du litt til ... Priceless. Ja, det er jo et litt tveegget sverd. Jeg pleide å ta det personlig og å tenke at det var noe galt dersom jeg som mann ikke kunne ferdes ute uten at noen åpenbart vurderte meg opp og ned som en mulig overgrepsmann. Men så skjønte jeg at det er ikke en personlig kommentar rettet mot meg spesifikt om noen føler seg utilpass, og at jeg aktivt kan bidra til at vedkommende foran meg vet at hun er trygg.
funginger Skrevet 22. januar 2018 #27 Skrevet 22. januar 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dette er etnisk norske menn? Har aldri sett eller hørt at norske menn oppfører seg sånn. Anonymkode: f8415...943 Ja, selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #28 Skrevet 23. januar 2018 16 timer siden, Axl Rose skrev: Hvis hun har fin rumpe så Neida. Ikke med vilje i hvert fall. Phuu, da er jeg safe. Anonymkode: f3f0e...c5c
fullførsetningen Skrevet 23. januar 2018 #29 Skrevet 23. januar 2018 Jeg ville fortsatt å gå dit jeg skulle i det tempoet jeg vanligvis går i, omtrent som om det ikke var noen andre. Jeg driver ikke å går kloss opp i ryggen på folk, med mindre jeg står i kø eller er i en større folkemengde.
Jens Even Skrevet 23. januar 2018 #30 Skrevet 23. januar 2018 20 hours ago, funginger said: I utgangspunktet synes jeg ikke det burde være nødvendig at menn skal bekymre seg for om dama blir redd hvis han ikke har noe motiv, men nå er det faktisk sånn at mange kvinner opplever at menn følger etter dem, roper etter dem, kommer med seksuelle bemerkninger eller nekter å slutte å snakke med deg selv om du tydelig har sagt fra at du vil være i fred. Jeg mener derfor at slik som situasjonen er burde menn ta hensyn til dette og gå forbi eller ligge langt bak. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å bruke lenger tid på å komme meg hjem enn det jeg må fordi ei vettskremt dame går foran meg i veien. Dessuten er min erfaring av de aller fleste jenter kaver rundt halvfulle og lykkelige uviten om potensielle trusler sent på natta. Hvor ofte møter man et kvinnfolk som genuint er redd for menn bak seg? Får oftere spørsmål om de kan bli med hjem å sove eller bli båret videre enn at de ser ut som de er stive av skrekk, selv på avsidesliggende gangveier.
WubWub Skrevet 23. januar 2018 #31 Skrevet 23. januar 2018 (endret) Om noen går rett bak meg så pleier jeg stoppe opp å la de går forbi, i disse dager kan en aldri være forsiktig nok. Jeg liker ikke at fremmed går å "puster meg i nakken" når jeg er ute og går tur. Man vet jo aldri hva slags menneske dette kan være. Ellers så tenker jeg at i scenarioet som skisseres i HI så er det meget mulig at vedkommende gikk i sin egen verden da han pratet i mobilen. Endret 23. januar 2018 av WubWub
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå