AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Dere som er i et samboerskap med mine og dine barn, hvordan gjør dere det med felles økonomi? Vi har felles regninger som husleie, strøm, mat, bensin og internett. Også har vi egne regninger som tlf, sfo på barna, gjeld/lån osv. Foreløbig har vi betalt alt sammen. Men jeg vurderer nå å dele det opp. At vi begge betaler på våre felles greier, og egne regninger betaler vi hver for oss. Dette har bakgrunn i at min samboer har en stor inkassogjeld han fikk lenge før han traff meg og han skal nå begynne å betale ned på denne. Jeg har ikke lyst til å betale ned på noe som han fikk før han traff meg. Er jeg urimelig? Hvordan gjør dere andre dette med økonomi? Anonymkode: bbd45...7a2
oslojente1980 Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Jeg synes ikke du er urimelig. Dette er jo noe han selv skal betale og ikke du. Vi har også mine og dine barn. En felles konto som vi setter over lik sum hver måned. Derfra går til forsikringer, bil, diesel, nett, kommunale avgifter, get, mat osv. Mens resten betaler vi hver for oss. Han betaler til sine barn og jeg til mitt barn. Jeg har huslån og studielån. Han betaler sitt huslån.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Vi har felles konto til fellrs utgifter og så har vi en matkonto hvor vi begge har kort. Beløp som settes over er avtalt på forhånd. Resten bruker jeg til private utgifter som Lånekassa, mobil, ting til ungene mine. Anonymkode: c9014...42e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 Absolutt ikke.. min søster betalte ut forbruksgjeld for mannen sin. Nå har han greid å opparbeide ny- og jeg vet han har lånt penger av mor min.. dette holder han skjult for søsteren min...easy come - easy Go.. gjør du det samme med din mann kan det fort ende likt... Anonymkode: 9cab8...f9a
asterix Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Samboeren min har ikke barn, men jeg har. Han overfører for sin del av fellesutgiftene til meg og jeg ordner med alt av felles regninger. Utenom det betaler jeg mitt og han sitt.
maria.magdalena83 Skrevet 23. januar 2018 #6 Skrevet 23. januar 2018 Jeg har to barn fra før. Vi deler på alt av utgifter til barna, men trygd og bidrag går til felles konto. Mannen min ønsker ikke å gjøre forskjell på mine og våre barn❤
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #7 Skrevet 23. januar 2018 2 timer siden, maria.magdalena83 skrev: Jeg har to barn fra før. Vi deler på alt av utgifter til barna, men trygd og bidrag går til felles konto. Mannen min ønsker ikke å gjøre forskjell på mine og våre barn❤ Tror du må lese HI en gang til..... Anonymkode: e9fec...fdd
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #8 Skrevet 23. januar 2018 Vi har to barn fra før, hvert vårt. Vi tjener omtrent likt, og alt vi får inn går inn på en felles regningskonto som vi så fordeler ut fra; til bruks/matkonto, sparing felles, sparing privat, "lommepenger" privat, og sparing til barna. Skal sies at vi gjør dette fordi utgiftene våre er tilnærmet like. Hadde han, som din samboer, hatt masse inkassogjeld fra før, så hadde jeg aldri giddet felles økonomi. Anonymkode: 84cab...e94
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #9 Skrevet 23. januar 2018 Da jeg bodde med mannen, før vi fikk barn sammen, delte vi fellesutgifter, og han tok alle utgifter med barna. Jeg spanderte jo mat etc. på barna, hvis jeg selv hadde dem med meg. Eller småting når vi var på ferie etc, men mannen min tok hovedansvaret økonomisk for sine barn. Da fellesbarna kom, kuttet vi det ut. Alt gikk i samme potten, da det føltes mer naturlig da Anonymkode: 01ff7...7fc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #10 Skrevet 23. januar 2018 Vi setter en lik sum inn til mat og regninger som strøm, TV osv. Han betaler ting for sine barn, og jeg for mitt. Anonymkode: b3bcc...a05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå