AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Skrevet 22. januar 2018 Jeg falt og tok meg for med handa for litt over en uke siden. Fikk akutt vondt i tommelen etterpå. Usikker på om jeg landet oppå tommelen eller om den ble strukket da jeg tok meg for, da alt gikk fort og jeg kjapt var oppe på beina igjen. Etter fallet kjølte jeg ned tommelen under kaldt vann og smerten avtok litt. Jeg ble ikke blå eller hoven noe sted på tommelen, så tenkte at det gikk greit og at den snart ville være god som ny. Helt siden dette skjedde har jeg ikke klart å bruke tommelen som normalt. Jeg kan bevege den og den er ikke vond lenger så lenge jeg ikke bruker den, men jeg klarer ikke å strekke den helt ut og dersom jeg f.eks prøver å skru en kork av en flaske, er det skikkelig vondt og jeg klarer ikke å få av korken. Jeg er like begrenset i bruken av tommelen i dag som dagen det skjedde. Er dette noe som er normalt etter å ha slått seg, eller bør jeg sjekke med legen ang forstuing/brist eller noe? Forventet kanskje et blåmerke eller hevelse om det var noe mer alvorlig enn å være forslått, men begynner å bli usikker og redd for å få en varig nedsettelse av funksjon. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 2d663...51c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #2 Skrevet 22. januar 2018 Jeg ville gitt det en ukes tid til, før jeg eventuelt hadde undersøkt videre. Men fortsett bevege tommel det du kan, strek, bøy og tøy mye, uten å presse det ytterste smertepunkt. Brist er megavondt, også uten bevegelse. Men det er ingen fasit om at man skal bli blå/hoven, selv om det er vanlig. Jeg hadde ingen hevelse eller blåmerker da jeg fikk 3 brist og 2 forstuinger i hånda, men jeg hadde så vondt de første dagene at jeg var svimmel og kvalm, deretter gikk det over til smerte ved bevegelse, og da all bevegelse. Så lenge du klarer bevege den i stor grad uten smerter, så er det nok en forslått muskel. Anonymkode: 0a5e4...f1e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå