Maaaddepaaadde Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Hva mener du med helseangst? Anonymkode: cf525...898 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #3 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med helseangst? Anonymkode: cf525...898 Det blir brukt omen form for hypokonderi. Men man er ikke overbevist om at man er syk, man er redd for å bli syk, man Googler mye, kjenner på vondter og ganger det med ti i hodet. Jeg følger med, TS. Jeg også har det. Verst om kvelden og natta. Anonymkode: d04c1...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #4 Skrevet 21. januar 2018 7 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps Hei. Jeg har gått i terapi hos Dr Wilhelmsen ved hypokonderklinikken i Bergen. Han er helt enestående og har hjelpt meg til å få tilbake livskvaliteten. Jeg er blitt mer opptatt av å leve mens jeg kan og ikke ødelegge det med å være redd for sykdom og død og alt som kan skje.. Jeg har lært å godta at jeg ikke kan ha kontroll på alt. Håper du får hjelp, det er vondt å ha det sånn! Anonymkode: d989f...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #5 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir brukt omen form for hypokonderi. Men man er ikke overbevist om at man er syk, man er redd for å bli syk, man Googler mye, kjenner på vondter og ganger det med ti i hodet. Jeg følger med, TS. Jeg også har det. Verst om kvelden og natta. Anonymkode: d04c1...9dc Feks at hver gang man strekker en muskel i brystet får man nesten panikk for at det er hjertet? Eller svulst om man har vondt i hodet?? Anonymkode: cf525...898
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #6 Skrevet 21. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feks at hver gang man strekker en muskel i brystet får man nesten panikk for at det er hjertet? Eller svulst om man har vondt i hodet?? Anonymkode: cf525...898 Ja, man tolker alle vanlige vondter og symptomer til noe farlig man kan dø av.. Kreft, slag, ms osv.. Man kan også tenke på seg symptomer.. Anonymkode: d989f...fcf
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #7 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feks at hver gang man strekker en muskel i brystet får man nesten panikk for at det er hjertet? Eller svulst om man har vondt i hodet?? Anonymkode: cf525...898 For eksempel. Jeg er ikke sånn med alt, men har et par ting jeg frykter veldig. Jeg har angst om tannhelse, og hadde bihulebetennelse og trodde ømhet når jeg tyngde betydde at jeg hadde flere tenner som trengte trekking eller rotfylling fordi det var så vondt. Jeg gikk rett på det som FOR MEG var worst case scenario. Og til tannlegen bar det. Jeg er også redd for to typer kreft etter dødsfall i familien. Det er ikke sånn at alt som er galt er kreft og aids. Men noenting er skummelt. Anonymkode: d04c1...9dc
Anna Maria Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 10 timer siden, Maaaddepaaadde skrev: Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps Les Livet er et usikkert prosjekt av Ingvard Wilhelmsen. God bok. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 Ikke akkurat, men siden jeg faktisk er mye syk så blir jeg redd for å bli syk. Nettopp vært syk i 3 uker, fortsatt ikke helt bra. Allergi. Så da blir jeg redd for mat og får matfobi i perioder fordi jeg ikke vet om jeg skal få en reaksjon. Så går det greit en periode, men så spiser jeg noe jeg ikke tåler så er det påan igjen. Anonymkode: f254c...d6c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 10 timer siden, Maaaddepaaadde skrev: Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps Se gjerne linker her: http://forum.doktoronline.no/topic/424205-linker-verdt-å-lese/ og denne boken (Livet er et usikkert prosjekt, av Ingvard Wilhelmsen) som kan leses gratis her https://www.nb.no/nbsok/nb/f9b1aee1fd2c521c5ee615dcafdceb93?index=1#0 Anonymkode: 6bf87...14a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 10 timer siden, Maaaddepaaadde skrev: Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps Her er manges erfaring med hjelp i forbindelse med helseangst http://forum.doktoronline.no/search/?type=all&q=Helseangst Anonymkode: 6bf87...14a 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 10 timer siden, Maaaddepaaadde skrev: Jeg orker ikke tanken lengre på at helseangsten skal bli der for alltid, og her jeg står nå virker det som at den aldri kommer til og forsvinne. Så det jeg lurer på er: - Åssen kommer/kom du imellom dagen? - Hvilken hjelp fikk du, og hva funket? - Brukte du noe egen behandling som funket? - Er du helt angst fri?(Eller henger det noe igjen/tilbakefall?) Håper det er noe håp for meg også, er allerede i samtale på dps Se anbefalinger fra psykiater Nils Håvard Dahl http://forum.doktoronline.no/topic/415738-noen-gode-bøker-for-oss-meg-helseangst/ Anonymkode: 6bf87...14a 1
Showmustgoon Skrevet 31. januar 2018 #13 Skrevet 31. januar 2018 Hei! Ja jeg har hatt ekstrem helseangst men er i ferd med å bli frisk.. dette hjalp meg: Samtaleterapi Fast samtale hver 14.dag hos fastlege der jeg fikk fortelle om alt jeg var redd for. Så snakket vi rundt det og han hjalp meg å forstå hvorfor jeg ikke hadde det ene eller det andre. Han var ærlig på at jeg hadde god fantasi og at folk flest ikke har de slik, men at de må tas på alvor uansett og folk med helseangst kan tross alt bli syke også. På denne måten la jeg ansvaret over på han og min oppgave var å ikke overtolke kroppen sine signal. Google-forbud!! Ikke lov å Google sykdommer på noen måte. Ring heller legevakt. Vi har en avtale at jeg kan ringe legevakt om det skal bli veldig ille. Alt er bedre enn å bli skremt av artikler skrevet med intensjon om å tjene penger på folk sin angst for sykdommer. Det siste der er avgjørende.. det du ikke vet kan ikke spille tankene dine et puss! 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #14 Skrevet 31. januar 2018 Jeg slet med det tidligere. Hadde mange unødvendige lege- og legevaktbesøk pga ulike somatiseringsplager som kun var i mitt eget hode. Har ikke gått til noen form for terapi, ble bare streng med meg selv og bestemte meg for å slutte med dette tullet. Google-forbud som den over nevnte er førstebud! Det er utrolig destruktivt å være nettdoktor. I tillegg har jeg innsett at enkelte skurringer fra kroppen er et normalfenomen. Det gjelder å ikke tillegge disse små vondtene som vil oppstå noen katastrofetanker. Jeg skal stå i det og ikke kjenne på det, og om det ikke går over etter noen dager så kan jeg heller vurdere lege. Som regel går det over og man glemmer det av. Jeg nekter å bruke egne og helsevesenets midler på flere unødvendige undersøkelser som gang på gang erklærer meg som frisk. Når jeg har klart å inkoporere det i psyken min "jeg er frisk" så gir det en enorm styrke og frihetsfølelse. Det går an å bli kvitt dette, men du blir nødt til å gjøre en egeninnsats og jobbe med hodet ditt uansett om du går til behandling eller velger å face det på egenhånd. Anonymkode: 155d0...482 2
kuksalamander Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 (endret) zcac Endret 1. februar 2018 av kuksalamander
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 Jeg ble alvorlig syk, ironisk nok, så blir man gjerne kurert da. Anonymkode: ae8d1...a34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå