Gå til innhold

"Unrest" på Netflix - Myalgic Encephalomyelitis (ME)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ME er en vanskelig sykdom for samfunnet å forstå, kanskje mest fordi vi ikke får sett en syk person over en lengre periode.
Vi får ikke sett hvordan livet deres forsvinne forbi, fordi vi selv ikke sitter ved siden av dem og observerer over lang, lang tid.
Det er som regel én historie her, ett bilde der, en 30 minutters dokumentar her.

Denne dokumentaren er en av de bedre(fikk forresten 8,4 på imdb). Laget av ei som skulle bli dokumentarskaper, men som aldri ble frisk etter en virusinfeksjon, og ble sengeliggende år etter år. Hun fikk kontakt med ME-rammede over hele verden, og dokumentaren ble laget.

Inneholder flere intervjuer og innslag med spesialister fra forskjellige felt innenfor helsesektoren.
Jeg slang bare på noe fordi jeg kjedet meg, og sitter igjen veldig preget. Visste lite om ME, tenkte ikke særlig på det. Så fikk jeg se, og forstå hvor mange millioner rundt om i verden som tilbringer år etter år i en seng/sofa - vel vitende om livet som foregår utenfor husene deres, flere med påbegynte drømmer som brått ble utilgjengelige. 

Anbefales. Den er sterk.

https://www.netflix.com/title/80168300

Anonymkode: 94e7b...df1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...