AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 Føler meg så ufattelig følsom og emosjonell til tider, er ingenting som skal til før jeg begynner å gråte. Har jobbet hardt på skolen nå og jeg klarte å få 5.4 i snitt, noe som ikke er sjokkerende for jeg er jo ikke fornøyd med annet enn 5 så jeg vet selv at jeg har ekstremt høye mål og tanker om hva jeg skal klare. Jeg ønsker en utdanning i Forsvaret og deretter vil jeg søke meg inn på phs. Men hvordan skal en som bare er lei seg og sint klare å håndtere andres problemer og være en trygghet for resten av samfunnet? Jeg fylte nettopp 18, så jeg kan ikke kalle meg selv et barn lenger heller. Er på tide at jeg vokser opp og lærer meg å forstå meg selv og ikke minst godta meg selv for den jeg er. Men hvordan? Jeg kan heller ikke oppsøke noen å prate med for jeg føler for det første at det ikke er til nytte for tro meg jeg har prøvd tidligere, samt er jeg redd for at Forsvaret og phs ikke kan ta meg inn fordi jeg for eksempel går til psykolog, for de følger med fra jeg er fylt 16 på sånne ting. Jeg ønsker å være den perfekte datteren og jeg ønsker å være den perfekte storesøstera til lillesøstrene mine, men nå er jeg så langt nede at jeg kommer hjem fra skolen og drar på jobb, har jeg en god dag blir jeg med venner ut ellers ligger jeg i sengen å er lei meg. Jeg var så glad før og jeg trente konstant, nå sitter jeg bare å sutrer over alt mulig.. kjenner ikke meg selv igjen, men jeg innser i hvert fall endelig at jeg sliter. Ikke nok med at jeg har høye krav til meg selv har det begynt å gå utover andre.. hvis andre ikke får til noe er jeg nærmest hakkende på dem fordi jeg sliter selv og vet selv at jeg vil gjøre alt perfekt til enhver tid. Tenk hvor ille slitsomt det må være for mine nærmeste og venner, stakkars. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Motivasjon til å bry meg mer om meg selv og eventuelt øvelser jeg kan gjøre da? Takk på forhånd. Anonymkode: 02934...005
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Hvorfor ønsker du å være perfekt når du blir deppa av det? Hva skal den type selvpining oppnå? Anonymkode: 4451f...d02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå