Gå til innhold

Uthenging av forsvarsministeren


Mulle7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At en major sier det foran en forsamling er helt klart ille. At VG sprer det er ikke noe nytt.

Men majoren er helt sikker ikke den eneste som kaller Krohn Devold for det han gjør. Det er en uting og uproft å si slikt i offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uthenging av forsvarsministeren - hva er verst: At en major henger henne ut med lite flatterende kallenavn foran 250 soldater, eller at VG nå sprer dette kallenavnet til hele Norge?? Jeg bare spør...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=265943

Skal media kritiseres for å lage redaksjonellt stoff om dette? Hva er problemet? Til opplysning så gjelder dette alle de største riksavisene.... også Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er merkelig at Forsvarsministeren har sluppet så billig unna.

Hun har jo ennå ikke blitt satt i en "gapestokk" anno 2005. Undersøkelser utført av MMI på bestilling av Norsk Offisersforbund viser jo tross alt at hele 88 % er misfornøyd med henne i akkurat den minister-stilllingen.

Men vi ser jo ikke at det får noen som helst slags konsekvenser dette...

Ingen handler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke rart at hun ikke får ting til når lederne i forsvaret har et slikt syn på henne!

At majoren sier det er verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

A major error has occured, som det heter. Enkelt og greit, og dessverre illustrerende for litt for store deler av offiserskorpset vårt. Sånne idioter gjør det enklere for Krohn Devold å bli sittende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
hva er verst: At en major henger henne ut med lite flatterende kallenavn foran 250 soldater' date=' eller at VG nå sprer dette kallenavnet til hele Norge??[/quote']

Det verste, vil jeg si, er at folk ikke skjønner ironien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fint at du klargjør dette for oss, gjest. Vi andre har virkelig ikke skjønt det - mens du allerede etter noen dager har tatt poenget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Fint at du klargjør dette for oss' date=' gjest. Vi andre har virkelig ikke skjønt det - mens du allerede etter noen dager har tatt poenget![/quote']

Er denne holdning virkelig nødvendig? Og nei, jeg fikk ikke med meg reportasjen før nå nettopp, så noen dager blir å ta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som sagt; takk for klargjøringen. Desto mer imponerende at du tok majorens forsøksvise poeng så imponerende raskt - og i tillegg delte det så fortreffelig med oss uvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Som sagt; takk for klargjøringen. Desto mer imponerende at du tok majorens forsøksvise poeng så imponerende raskt - og i tillegg delte det så fortreffelig med oss uvitende.

Hvis du følte deg truffet, var det vel det minste jeg kunne gjøre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Det som VIRKELIG er tragisk i dette, er VGs forsøk på å få det dit hen at majoren siktet til underlivet hennes. Altså at forsvarsministeren er en kvinne.  

Milliarddåsa for dere som ikke tok den.  

Milliardsprekken

- sprekken = dåse

Trodde du virkelig at vi ikke hadde skjønt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenneth

Det verste, vil jeg si, er at folk ikke skjønner ironien.

Nå tror jeg at en eventuell ironi er noget underordnet i dette tilfellet...

Når det gjelder VG, slutter jeg aldri å forundre meg over det faktum at det faktisk er (noe sånt som) 400 000 nordmenn som ikke boikotter dette makkverket av en avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trodde du virkelig at vi ikke hadde skjønt det?

Hvor kommer denne holdningen fra? Er vi virkelig blitt så hårsåre at, når noen påpeker konjunkturene i en reportasje, så er det eneste vi greier å lire ut av oss; "øy, trudd du itj at æ skjønt de el?"

Det ER tragisk av VG å forsøke å dra det dit hen at han siktet mot det faktum at forsvarsministeren er en kvinne, og derfor forsøkte seg på en kjønnsvits. Det BURDE gå an å kødde med forsvarsministeren uten at det kommer i media.

Jeg vedder på at hadde forsvarsministeren forårsaket et omfattende strømbrudd, og majoren hadde fleipet og sagt "Ja, "strømbruddet" som vi kaller henne her" - så hadde vi aldri hørt om saken.

Men som svar på spørsmålet ditt; Ja, jeg begynner faktisk å tro at noen av dere ikke fikk med dere hele tegningen, til å starte med. Det jeg legger til grunn for å si det er, at folk som stiller sarkastiske spørsmål, som regel retter mesteparten av konsentrasjonen sin mot å finne feil hos andre, enn å få med seg hva som egentlig skjer.

Dette blir selvfølgelig bare min prospektive tolkning, basert på din reaksjon, uten at jeg føler det trengs å analyseres noe ytterligere.

Men du føler vel en trang til å lire ut av deg noe i kontrast til dette innlegget også tenker jeg, slik at du slipper å sitte igjen med en følelse av å bli irettesatt?

My all means. Be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenneth

Hvor kommer denne holdningen fra? Er vi virkelig blitt så hårsåre at, når noen påpeker konjunkturene i en reportasje, så er det eneste vi greier å lire ut av oss; "øy, trudd du itj at æ skjønt de el?"

Hmmm. Noen viser seg å være litt hårsåre her.

Det ER tragisk av VG å forsøke å dra det dit hen at han siktet mot det faktum at forsvarsministeren er en kvinne, og derfor forsøkte seg på en kjønnsvits. Det BURDE gå an å kødde med forsvarsministeren uten at det kommer i media.

Beklageligvis er det stor sammenheng mellom det tragiske og VG. Og ikke minst at 400 000 nordmenn hver dag kjøper denne tragiske blekka. (Men jeg tror strengt tatt tråden tok en annen retning etterhvert, hva tema angår).

Men som svar på spørsmålet ditt; Ja, jeg begynner faktisk å tro at noen av dere ikke fikk med dere hele tegningen, til å starte med. Det jeg legger til grunn for å si det er, at folk som stiller sarkastiske spørsmål, som regel retter mesteparten av konsentrasjonen sin mot å finne feil hos andre, enn å få med seg hva som egentlig skjer.  

Jeg tror noen bør gå i seg selv fremfor å rette skytset mot andre. Å påstå at folk ikke skjønte bæra, basert på en snodig generalisering, som jeg ihvertfall ikke har hørt om tidligere, virker strengt tatt pussig. Hvor finnes dokumentasjonen på sammenhengen mellom sarkasme og det å ikke få med seg essensen av ting??? (Venter i spenning...)

Men du føler vel en trang til å lire ut av deg noe i kontrast til dette innlegget også tenker jeg, slik at du slipper å sitte igjen med en følelse av å bli irettesatt?

Denne tråden ble litt rar. Fjæra ble til høns. Et par uskyldige kommentarer kulminerte tydeligvis i enorm frustrasjon hos enkelte. Folk er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmmm. Noen viser seg å være litt hårsåre her.

Og hvis vi er heldige, får vi muligens vite hvorfor.

:trekkepåskuldrene:

Jeg tror noen bør gå i seg selv fremfor å rette skytset mot andre. Å påstå at folk ikke skjønte bæra' date=' basert på en snodig generalisering, som jeg ihvertfall ikke har hørt om tidligere, virker strengt tatt pussig. Hvor finnes dokumentasjonen på sammenhengen mellom sarkasme og det å ikke få med seg essensen av ting??? (Venter i spenning...)[/quote']

Laglitteratur? :trekkeytterligerepåskuldrene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...