AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #1 Skrevet 21. januar 2018 La oss si at noen ørepropper detter på gulvet. Det er her snakk om hygieniske ørepropper, disse er laget av polyuretan. Hvordan kan man rengjøre disse for å få de rene samtidig som de opprettholder den samme gode evnen til dempe støy? Anonymkode: c81a9...bde
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #2 Skrevet 21. januar 2018 Alkohol på en q-tips Anonymkode: f4cde...d27
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #3 Skrevet 22. januar 2018 Sprite dem opp med 96 % sprit. Anonymkode: b7e4c...986 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Skrevet 22. januar 2018 På 21.1.2018 den 9.58, AnonymBruker skrev: La oss si at noen ørepropper detter på gulvet. Det er her snakk om hygieniske ørepropper, disse er laget av polyuretan. Hvordan kan man rengjøre disse for å få de rene samtidig som de opprettholder den samme gode evnen til dempe støy? Anonymkode: c81a9...bde Som disse? https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=5828670&c=&g=false&ref=search Jeg ville spurt på apoteket om hvilen såpe jeg skulle bruke til rengjøring av de. Absolutt IKKE bruk sprit o.l. på noe som skal i ørene. Anonymkode: 411ba...ada 1
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #5 Skrevet 22. januar 2018 Jeg vet ikke hva som menes med hygieniske ørepropper, men kan de ikke bare skylles av under springen da?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #6 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, Arabella skrev: Jeg vet ikke hva som menes med hygieniske ørepropper, men kan de ikke bare skylles av under springen da? Blir de rene av å skylles i vann, mener du? Jeg ville vasket de med såpe etter å ha fått greie på (fra apotek) hvilken såpe som kan brukes til å vaske de. Anonymkode: 411ba...ada
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #7 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir de rene av å skylles i vann, mener du? Jeg ville vasket de med såpe etter å ha fått greie på (fra apotek) hvilken såpe som kan brukes til å vaske de. Anonymkode: 411ba...ada De blir vel ikke direkte skitne av å falle på gulvet ved et uhell. Jeg bruker litt flytende toalettsåpe når jeg vasker mine. Det har aldri alt meg inn at de skulle trenge spesialvaskemiddel.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Skrevet 22. januar 2018 3 minutter siden, Arabella skrev: De blir vel ikke direkte skitne av å falle på gulvet ved et uhell. Jeg bruker litt flytende toalettsåpe når jeg vasker mine. Det har aldri alt meg inn at de skulle trenge spesialvaskemiddel. Det spørs jo hva det er på gulvet der de lander. Toalettsåpe? Mener du håndsåpe eller wc-rens? Håper ikke at du mener det sistnevnte... Anonymkode: 411ba...ada
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #9 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spørs jo hva det er på gulvet der de lander. Toalettsåpe? Mener du håndsåpe eller wc-rens? Håper ikke at du mener det sistnevnte... Anonymkode: 411ba...ada Jeg spyler dem med dorens selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #10 Skrevet 22. januar 2018 4 minutter siden, Arabella skrev: Jeg spyler dem med dorens selvfølgelig. Flere er ikke vant til å bruke ordet toalettsåpe om håndsåpe. Og for å unngå at noen misforstår og tenker at toalettsåpe må være wc-såpe/ wc-rens, spurte jeg deg. Anonymkode: 411ba...ada 2
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #11 Skrevet 22. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Flere er ikke vant til å bruke ordet toalettsåpe om håndsåpe. Og for å unngå at noen misforstår og tenker at toalettsåpe må være wc-såpe/ wc-rens, spurte jeg deg. Anonymkode: 411ba...ada Unnskyld da, jeg trodde ikke det kunne misforstås. De produktene jeg bruker i toalettet, kaller ikke jeg toalettsåpe, selv om ordet toalett også brukes om selve innretningen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #12 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, Arabella skrev: Unnskyld da, jeg trodde ikke det kunne misforstås. De produktene jeg bruker i toalettet, kaller ikke jeg toalettsåpe, selv om ordet toalett også brukes om selve innretningen. Alt i orden. Google finner frem mye rart btw, når man søker etter toalettsåpe Anonymkode: 411ba...ada
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #13 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt i orden. Google finner frem mye rart btw, når man søker etter toalettsåpe Anonymkode: 411ba...ada Oi, den var ny for meg. Nesten så jeg rødmer. (Eller har jeg kanskje skitne tanker?) Endret 22. januar 2018 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #14 Skrevet 22. januar 2018 12 minutter siden, Arabella skrev: Oi, den var ny for meg. Nesten så jeg rødmer. (Eller har jeg kanskje skitne tanker?) Da synes jeg at du kan bestille en slik såpe, så du får vasket "tankene" dine Anonymkode: 411ba...ada
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #15 Skrevet 22. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da synes jeg at du kan bestille en slik såpe, så du får vasket "tankene" dine Anonymkode: 411ba...ada Kanskje det, du. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #16 Skrevet 22. januar 2018 4 timer siden, Arabella skrev: De blir vel ikke direkte skitne av å falle på gulvet ved et uhell. Jeg bruker litt flytende toalettsåpe når jeg vasker mine. Det har aldri alt meg inn at de skulle trenge spesialvaskemiddel. "Ting" du putter inn i ørene kan gi deg grundige infeksjoner i øregangene. Ingen ØNH spesialister aplauderer når pasienter kommer med ørevondt og i tillegg svarer ja på at de putter "ting" i ørene. Det kan gå bra en lang stund men når infeksjon i ørene er et faktum, så vil neppe noen gjøre noe der de risikerer å få en ny infeksjon i ørene. Derfor anbefalte jeg 96 % sprit oppe i tråden. Å fortelle neone at ørepropper ikke bør brukes før de har opplevd ørevondt av den vonde typen, regner jeg med er fånyttes. På seg selv kjenner man nemlig andre. Anonymkode: b7e4c...986
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #17 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Ting" du putter inn i ørene kan gi deg grundige infeksjoner i øregangene. Ingen ØNH spesialister aplauderer når pasienter kommer med ørevondt og i tillegg svarer ja på at de putter "ting" i ørene. Det kan gå bra en lang stund men når infeksjon i ørene er et faktum, så vil neppe noen gjøre noe der de risikerer å få en ny infeksjon i ørene. Derfor anbefalte jeg 96 % sprit oppe i tråden. Å fortelle neone at ørepropper ikke bør brukes før de har opplevd ørevondt av den vonde typen, regner jeg med er fånyttes. På seg selv kjenner man nemlig andre. Anonymkode: b7e4c...986 Mener du at det er fort gjort å få øreplager av å bruke ørepropper? Hvilken type ørepropper er evt best å bruke? Anonymkode: 411ba...ada 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #18 Skrevet 22. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Ting" du putter inn i ørene kan gi deg grundige infeksjoner i øregangene. Ingen ØNH spesialister aplauderer når pasienter kommer med ørevondt og i tillegg svarer ja på at de putter "ting" i ørene. Det kan gå bra en lang stund men når infeksjon i ørene er et faktum, så vil neppe noen gjøre noe der de risikerer å få en ny infeksjon i ørene. Derfor anbefalte jeg 96 % sprit oppe i tråden. Å fortelle neone at ørepropper ikke bør brukes før de har opplevd ørevondt av den vonde typen, regner jeg med er fånyttes. På seg selv kjenner man nemlig andre. Anonymkode: b7e4c...986 Oj.. er det vanlig med slik infeksjon og hvordan arter det seg ? Anonymkode: 4c170...7b6 1
Arabella Skrevet 22. januar 2018 #19 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj.. er det vanlig med slik infeksjon og hvordan arter det seg ? Anonymkode: 4c170...7b6 Neida! Vedkommende AB driver skremselspropaganda. Endret 22. januar 2018 av Arabella
FluffyJuggernaut Skrevet 22. januar 2018 #20 Skrevet 22. januar 2018 Jeg bruker samme greiene jeg desinfiserer sminkekostene med. Jeg tar først av gummidelene som jeg bruker i ørene og vasker i lunket vann, legger de på ett håndkle og sprayer med desinfiserings midlet. Selveste høyttaleren, går jeg forsiktig over med en q-tips med litt spray på. Jeg har ikke peiling på om det er skadelig. Men jeg vasker mine når jeg føler det er behov og de blir ren. Og helt ærlig så har jeg aldri mistet mine i bakken eller på gulvet, og mest sannsynlig hadde jeg tatt ett papir eller en del av klærne mine og gnidd de "ren" før jeg hørte videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå