AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #21 Skrevet 21. januar 2018 Vi måler tempen og ser på allmenntilstanden. Men det er ikke alltid feber og nedsatt allmenntilstand henger sammen. Det er det noen foreldre som ikke vet eller tenker på. Uvitenhet. Anonymkode: 3e7af...71d
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. januar 2018 #22 Skrevet 21. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kanskje det rett og slett er det de gjør, at de ringer fordi det er avvik fra det normale. Det høres riktig ut mtp hvor mange ganger de har ringt i det siste, men jeg hadde satt pris på om de fortalte meg dette hvis det er slik det fungerer. Jeg har tatt det opp med leder tidligere, men da ble det så dårlig stemning med de som jobber på avdelingen. Hun ene jeg har forholdt meg mest til ved henting og levering avviste og ignorerte meg helt i en periode. Derfor kvier jeg meg til å ta det opp igjen, men jeg skal la det ligge nå. Barnets helse og trivsel kommer først og så får jeg heller ta kampen med arb.giver når han mener jeg skulker unna.. ts Anonymkode: 85e96...ac2 Det er nok det at de bare nevner det. Si takk for info og ring meg om han blir slapp og dårlig
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #23 Skrevet 21. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: De skal alltid måle, ikke tro. Høres merkelig ut.. Anonymkode: 6b34e...011 I noen barnehager er det faktisk ikke lov til å måle temperaturen på barna, da må personalet vurdere barna ut fra allmentilstanden. Da er det ikke alltid man kan være bastant å si at barnet har feber, for det vet man faktisk ikke før man har målt. Jeg jobber i barnehage og ringer foreldrene om jeg synes barna ikke virker helt i form, så kan de vurdere selv om de vil hente eller om barnet skal få være ut dagen. Noen vil da hente tidligere. Jeg er da tydelig på at de ikke må hente. Er barna syke må foreldrene selvsagt hente. Anonymkode: 7fcac...f1a 2
Gjest Optimo Skrevet 21. januar 2018 #24 Skrevet 21. januar 2018 De ringer ikke uten grunn. Jeg vil at ungen min skal ha det fint, og henter i barnehagen hvis de ringer og ber meg komme. Skulle jeg gå tom for sykedager får jeg ta en fridag uten lønn da, i verste fall. Det skjer ikke SÅ ofte at de ringer, så det er ikke noe problem i det store og hele.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #25 Skrevet 21. januar 2018 33 minutter siden, Guile skrev: De ringer ikke uten grunn. Jeg vil at ungen min skal ha det fint, og henter i barnehagen hvis de ringer og ber meg komme. Skulle jeg gå tom for sykedager får jeg ta en fridag uten lønn da, i verste fall. Det skjer ikke SÅ ofte at de ringer, så det er ikke noe problem i det store og hele. Så fint for deg 😀 Anonymkode: 85e96...ac2
Gjest Optimo Skrevet 21. januar 2018 #26 Skrevet 21. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så fint for deg 😀 Anonymkode: 85e96...ac2 Fint for ungen.
Lady Lovelylocks Skrevet 21. januar 2018 #27 Skrevet 21. januar 2018 I min barnehage måler vi ikke tempen. Det er almenntilstanden som avgjør om vi ringer eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #28 Skrevet 21. januar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig praksis i barnehager å ringe foreldrene å si dette og så henter du en frisk unge hjem midt i arbeidstiden? Bør man ikke kunne forvente at de måler og ser an allmenntilstand før de ringer? Anonymkode: 85e96...ac2 Jeg jobber i barnehage, og vi måler ALDRI feber med mindre barnet er i dårlig form/har dårlig allmenntilstand. Noen ganger trenger vi ikke måle temperaturen engang, for barnet er tydelig ikke i form. Et barn som ikke klarer å leke, være ute eller være med på dagens aktiviteter, har ingenting i barnehagen å gjøre. Et sykt barn vil gjerne ha et voksent fang å sitte på, og det er ikke bare enkelt å få til når avdelingen er full av andre barn som også trenger oppmerksomhet. Da ringer vi foreldrene og ber dem om å hente. Vi får ofte høre at barnet var friskt da de kom hjem! Men hjemme er det ikke full fart og masse unger, og man må ikke dele fanget med 14 andre som også vil sitte der! Anonymkode: 54dd9...5a5 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #29 Skrevet 21. januar 2018 Vi måler ikke for morro skyld, vi sjekker etter feber om barnet har nedsatt almenntilstand og symptomer på feber eller sykdom. Jeg vil gjerne vite om barnet har 37,8 eller 39,8. Vi ringer heller ikke foreldrene uten grunn, for de av dere som tror det. Anonymkode: c67c2...cc5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #30 Skrevet 22. januar 2018 Tviler på at bhg ringer uten grunn. Da må du nok finne ut hvorfor de ringer. Skjønner det kan være tungt om dere har hatt litt konflikt før, men dette må du prøve å snakke med de om det. Det kan være ting som er vanskelig i bhg også. Det må ikke bare være opp kast, og feber for at alarmen skal gå. De som jobber i bhg observerer barnet mye, og kan fort se om barn mistrives eller viker fra normalen. Nå vet ikke jeg detaljer rundt dette, men vet om flere barn der de har oppdaget sykdom på veldig få symptomer fordi det har vært oppmerksomme ansatte i bhg. Jeg tror du kommer lenger med å samarbeid om å finne ut hva som er galt sammen med bhg, og hvordan dere skal forholde dere til hvis barnet virker sliten osv. Og mindre fokus på at de gjør noe galt fordi ringer deg, og barnet ikke automatisk ser syk ut. Anonymkode: f6057...1ab
Bambi1995 Skrevet 22. januar 2018 #31 Skrevet 22. januar 2018 (endret) Sånn er det her og!! Flere ganger de har ringt pga dårlig allmenntilstand og jeg har henta. Kommer hjem, så er det jo overhode ingenting galt med han. Det skjer rimelig ofte. Endret 22. januar 2018 av Bambi1995 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #32 Skrevet 22. januar 2018 45 minutter siden, Bambi1995 skrev: Sånn er det her og!! Flere ganger de har ringt pga dårlig allmenntilstand og jeg har henta. Kommer hjem, så er det jo overhode ingenting galt med han. Det skjer rimelig ofte. Har du snakket med bhg om det? Som nevnt over kan det være andre ting enn influensa, og omgangssyke. Det kan være ting som er mindre synelig, og det blir tydeligere om barnet er i bhg sammen med andre barn, og blir mer sliten. Jeg tenker det er viktig å utforske hva det kan være, eller hvert fall bli enig med bhg hva de skal gjøre når barnet blir slik. Anonymkode: f6057...1ab
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #33 Skrevet 22. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med bhg om det? Som nevnt over kan det være andre ting enn influensa, og omgangssyke. Det kan være ting som er mindre synelig, og det blir tydeligere om barnet er i bhg sammen med andre barn, og blir mer sliten. Jeg tenker det er viktig å utforske hva det kan være, eller hvert fall bli enig med bhg hva de skal gjøre når barnet blir slik. Anonymkode: f6057...1ab Barnet har vært hjemme med omgangssyke og forkjølelse flere ganger så i noen tilfeller har h*n vært ordentlig syk, men det er de gangene de ringer fordi de "mistenker" sykdom uten å kunne si meg hva som er galt utenom at barnet virker slapt . Jeg begynner å mistenke at h*n blir sliten og får en reaksjon når det er mange folk og mye pes rundt seg. Jeg har jevnlig kontakt med lege så jeg tar dette på alvor selv om noen her tenket at jeg må være en dårlig mamma, men slik er det når man er så dum og spør om slikt på kg☺ Anonymkode: 85e96...ac2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #34 Skrevet 22. januar 2018 Dere som jobber i barnehage og måler tempen, gjør dere det under armen? Anonymkode: 65c4f...cb7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #35 Skrevet 22. januar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har vært hjemme med omgangssyke og forkjølelse flere ganger så i noen tilfeller har h*n vært ordentlig syk, men det er de gangene de ringer fordi de "mistenker" sykdom uten å kunne si meg hva som er galt utenom at barnet virker slapt . Jeg begynner å mistenke at h*n blir sliten og får en reaksjon når det er mange folk og mye pes rundt seg. Jeg har jevnlig kontakt med lege så jeg tar dette på alvor selv om noen her tenket at jeg må være en dårlig mamma, men slik er det når man er så dum og spør om slikt på kg☺ Anonymkode: 85e96...ac2 Siden du siterer meg mener du kanskje jeg syns du er en dårlig mor. Det er ikke det jeg mener. Barn som avviker for normal allmentilstand er vanskelig å bedømme. Det kan ligge skjulte ting der som ikke nødvendigvis betyr forkjølelse, eller alvorlig sykdom. Altså det kan være en grunn til at barnet er veldig sliten i bhg, men har det bedre hjemme. Man kan også se det motsatt. At foreldre ser at barnet er slapp hjemme før bhg. Og velger å la barnet være hjemme, men utover dagen blir kvikkere. Spesielt når barn er små kan de ikke alltid uttrykke hva som er galt. Tror de fleste foreldre kan bli litt frustrert å ha et friskt barn hjemme. Men hvis bhg ringer så er det sikkert en grunn til det. Og da kan du sammen med bhg finne ut hvorfor og hva dere skal gjøre når det skjer. Bhg kan ikke ringe å be deg hente barnet uten å begrunne hvorfor. Trekker barnet seg feks unna i bhg må dere finne ut hvorfor. Og det er ikke nødvendigvis på legekontoret svaret ligger. Anonymkode: f6057...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #36 Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du siterer meg mener du kanskje jeg syns du er en dårlig mor. Det er ikke det jeg mener. Barn som avviker for normal allmentilstand er vanskelig å bedømme. Det kan ligge skjulte ting der som ikke nødvendigvis betyr forkjølelse, eller alvorlig sykdom. Altså det kan være en grunn til at barnet er veldig sliten i bhg, men har det bedre hjemme. Man kan også se det motsatt. At foreldre ser at barnet er slapp hjemme før bhg. Og velger å la barnet være hjemme, men utover dagen blir kvikkere. Spesielt når barn er små kan de ikke alltid uttrykke hva som er galt. Tror de fleste foreldre kan bli litt frustrert å ha et friskt barn hjemme. Men hvis bhg ringer så er det sikkert en grunn til det. Og da kan du sammen med bhg finne ut hvorfor og hva dere skal gjøre når det skjer. Bhg kan ikke ringe å be deg hente barnet uten å begrunne hvorfor. Trekker barnet seg feks unna i bhg må dere finne ut hvorfor. Og det er ikke nødvendigvis på legekontoret svaret ligger. Anonymkode: f6057...1ab Nei, der var ikke det jeg siktet til. Du svarte med forståelse og jeg ble glad når det kommer inn et slikt svar. Er bare jeg som ikke er så god på dette med sitering og slikt her på kg, er sjelden jeg skriver her🙂 takk for et godt og forståelsesfullt svar😃 Anonymkode: 85e96...ac2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #37 Skrevet 22. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som jobber i barnehage og måler tempen, gjør dere det under armen? Anonymkode: 65c4f...cb7 I øret. Anonymkode: 315ef...d4c
minister-mio Skrevet 22. januar 2018 #38 Skrevet 22. januar 2018 På 20.1.2018 den 23.45, AnonymBruker skrev: De skal alltid måle, ikke tro. Anonymkode: 6b34e...011 De skal de ja? Hva baserer du det på? 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #39 Skrevet 22. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som jobber i barnehage og måler tempen, gjør dere det under armen? Anonymkode: 65c4f...cb7 Vi har et veldig bra pannetermometer, som gir gode resultater uten at det er ubehagelig. I barnehagen der jeg jobber måler vi temperaturen før vi ringer, men dersom almentilstanden er veldig dårlig ringer vi uansett. Det hender også vi ser det an dersom det bare er litt feber og almentilstanden er bra, men vi sender melding og måler flere ganger utover dagen for å se om temperaturen er stigende. Det er slitsomt å være i barnehage, spesielt for en liten syk kropp. Anonymkode: 98811...b3c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #40 Skrevet 22. januar 2018 Man kan være ganske dårlig uten å ha feber. Vil heller at barnehagen skal ringe en gang for mye en for lite. Vil tro de kjenner barnet godt siden de er sammen med det hver dag, og oppfatter fort om barnet har nedsatt allmentilstand eller er veldig sliten/utilpass. Anonymkode: 29d25...b7c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå