Gå til innhold

Hvor fort kan man pushe fremover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig uerfaren på datingfronten, men har havnet i prat med en ok jente på tinder. Det skal sies at vi ikke har snakket så veeeldig mye sammen, og føler kanskje at samtalen blir litt sånn å prate bare for "å ha noe å prate om". Ellers har jeg vært veldig travel og ikke hatt så mye tid til å skrive med henne. Men i dag sa hun f.eks. at hun hadde fått levert en kald pizza på døren. Da er det litt sånn at jeg har lyst til å driste meg til å bruke anledningen til å spørre om hun ikke heller er mer glad i varm pizza og om vi skal treffes for en fersk pizza en dag.

Men er det alt for tidlig? Eller kan det være hun hinter frem om at hun vil jeg skal ta initiativ der? Gir meg en "gratis" sjanse til å ta insj. Jeg vil ikke være dust heller :P

Ps: er oppe i 20-årene.

Anonymkode: bee2b...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør på! Bare mas å dra samtalen ut i det uendelige. Hun er tydeligvis nysgjerrig på deg om hun svarer på meldingene dine. Date er neste skritt, hun kommer til å takke ja.

Anonymkode: a52c9...28d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor. Mye bedre å møtes raskt enn å chatte over tid og miste interessen eller at noen andre kommer å snapper hun opp i mellomtiden.
Å invitere på pizzarestaurant er helt perfekt date i mine øyne :)

Anonymkode: 27ed2...a75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er avlogget nå, men jeg har spurt. Så om dette går til helvete er den på dere ;-)

Neida, bare tuller. krysser fingrene :D

Anonymkode: bee2b...79d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er avlogget nå, men jeg har spurt. Så om dette går til helvete er den på dere ;-)

Neida, bare tuller. krysser fingrene :D

Anonymkode: bee2b...79d

Haha :) Supert! Lykke til! :) Og husk at hvis hun ikke kan så betyr det ikke at hun ikke er intr, noen foretrekker å chatte litt mer før man møtes også, men da sier hun nok akuratt det, at hun syns det er for tidlig å møtes. Oddsene heller for at hun sier ja (hvertfall hvis hun har vært på tinder en stund og lei av å dra samtaler om været ut i det evige og aldri møtes, eller ikke bruker tinder som en rebound etter et brudd og egentlig ikke er klar for å møte noen) og blir sjarmert av at du spurte om nettopp pizzadate! :)  Jeg hadde sagt ja, uansett hor sjenert eller tilbakeholden jeg var!

Anonymkode: 27ed2...a75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg møtte henne til slutt. Hun var bortreist første gang jeg spurte, deretter var jeg litt opptatt, men så ble det et møte etter jeg spurte igjen da hun kom hjem. :-)
Jeg synes møtet var trivelig. Jeg var redd at samtalen kunne stoppe opp og at det kunne bli pinlig og stille siden jeg ikke er så flink til å finne samtaleevner selv. Men hun likte å prate så da gikk samtalen naturlig. Ble sittende i rundt 3 timer.

Men jeg merker nå at usikkerheten begynner å ta meg litt igjen og at jeg er usikker på hvor lenge jeg klarer å holde henne varm. Vil ikke virke for desperat, og heller ikke være for passiv. Jeg vet heller ikke hvor fort det er "vanlig" å gå frem. Noen er jo i gang med både sex og klining på andre date, mens andre dater mange ganger uten å pushe fremover og ender opp med å bli friendzonet.

På første møtet snakket vi egentlig ikke så mye om viktige/praktiske ting om hva man ser for seg i et potensielt forhold eller hva man trenger i en partner. Sterke og svake sider osv. Har ikke addet hverandre på facebook eller delt nummer så all kontakt er fortsatt via Tinder (om det er et bra eller dårlig tegn vet jeg ikke, men tenkte kanskje å foreslå om hun ville ringe og prate på telefon istedenfor å skrive meldinger når hun er på). Jeg vet ikke en gang om hun har barn. Jeg ville ikke at møtet skulle fremstå som et "intervju", men bare at vi kunne treffes og få et inntrykk av hverandre. Og der tror jeg det gikk greit. Tenkte at vi kunne spare slike ting til et eventuelt senere treff. Jeg vet ikke hvor fort det er "vanlig" å gå frem. Noen er jo i full gang med klining og sex allerede på andre date, mens noen dater mange ganger at de blir friendzonet. For min del er det ikke viktig å ha sex så fort som mulig, eller i det hele tatt noen gang, men mer å se hvordan vi passer sammen. Blir det pulings, så blir det pulings.

Ellers har vi pratet litt via Tinder i etterkant, der det både er jeg og henne som har tatt initiativ til å starte samtalen, men hatt litt forskjøvet arbeidstider så det har blitt lite chatting i "sanntid". Hun skriver gjerne til meg kl. 3 om natten mens jeg sover, så svarer ikke jeg før ettermiddagen etter jobb, og så er ikke hun på før om kvelden/natten igjen osv når jeg er klar for sengs. Jeg vet ikke hvor pågående jeg kan forvente at hun ville vært om hun var interessert i et nytt treff. Jeg sa til henne etter forrige møtet da vi skulle reise derfra at dersom hun ville finne på noe så var det bare å gi en lyd. Hun har ikke foreslått noe direkte, men har f.eks. nevnt at hun skulle bestille noe mat, finne frem snopeskål, sette seg til rette i sofaen og se en film hun hadde leid. Vet ikke om dette kan ha vært et hint til at hun ville jeg skulle spørre om å få være med og se filmen sammen med henne, eller om hun ville ha invitert direkte hvis det var hensikten. Så da ble det bare mer "kos deg med filmen du" fra min side.

Så jeg er litt usikker på neste steg. Jeg vil jo være åpen og ærlig og ikke drive med dumme spill, men samtidig så kan man jo virke litt needy om man er for pågående eller gir uttrykk for å være usikker (noe jeg er :S )

Anonymkode: bee2b...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det sagt så kommer det en oppfølger til filmen hun så, så kanskje jeg kan ta insj til kinodate. Men hadde kanskje håpet at hun hadde foreslått noe.

Anonymkode: bee2b...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Med det sagt så kommer det en oppfølger til filmen hun så, så kanskje jeg kan ta insj til kinodate. Men hadde kanskje håpet at hun hadde foreslått noe.

Anonymkode: bee2b...79d

Inviter henne du, og lykke til :tommel:

Anonymkode: 3de0a...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Inviter henne. Og på den daten kan du spørre litt rundt livet hennes og finne ut om dere har ting til felles. Du må virke litt interessert, ikke bare ha overfladisk prat. Tenk ut temaer som er litt dype uten å være farlige. På slutten av daten ville jeg spurt om ny date. Ha tenkt ut noe på forhånd så du spør om noe konkret og helst med forslag til når.« ta kontakt hvis du vil treffe meg» har lett for å renne ut i sanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meldinger er til for logistikk og kun logistikk. Ikke kast bort viktig tid på å sitte og skrive med henne. Vær frempå og foreslå tid og sted så dere kan møtes på ekte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Her.

Jeg fikk aldri invitert henne. Skrev til henne for et par dager siden, men hun var da litt kortfattet i svarene. Så gikk det noen dager uten at vi hadde snakket sammen, og da jeg tok kontakt igjen pratet vi litt, men så senere da jeg ikke lengre var pålogget skrev hun en melding der hun avviste meg. Ala "Jeg synes dette er vanskelig å si, Jeg synes du er kjekk, men føler ikke at vi passer sammen, jeg håper du forstår og ikke blir lei deg" Og så utdypte hun litt mer etterpå.

Så da var det vel "game over" for denne gang.. Litt trist, men jeg tar det ikke kjempetungt. Synes bare det er ok at hun sier ifra istedenfor å la meg sitte på gjerdet og vente forgjeves. Hadde egentlig ikke forventet at det skulle bli noe. Hun er den første jeg dater via tinder/nettdating. Tidligere har det vært jenter jeg f.eks. har møtt på fest, skole eller andre sammenhenger, og dermed blitt enige om å treffes. Så det ble jo en ny lærdom å treffes uten å vite noe om hverandre uansett. Jeg tenker at til neste gang gjelder det å tørre å være mer frempå og smi mens jernet er varmt. Og videre ikke miste motet bare fordi jeg har blitt avvist en gang. Heller bare tenke at vi ikke er ment for hverandre istedenfor å tenke at det er meg selv det feiler noe. Det er flere fisk i havet.

Tenkte jeg bare ville oppdatere dere som har engasjert dere her og takke for alle innspill.

Anonymkode: bee2b...79d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...