AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Jeg våknet i dag med sterke smerter i venstre kne. Jeg trener reglemessig styrke, men i går hadde jeg trenefri, så det er ikke treningsrelatert. Hadde en rolig dag i hele går og var helt fin når jeg la meg om kvelden. Smertene er på fremsiden av kneet, det er ingen hevelse og det kjennes ut som at det er nederst inne i selve kneskålen. Har aldri vært plaget med knesmerter før 🤔 nå er det så vondt at jeg ikke klarer å gå, når jeg prøver på det er det så vondt at jeg ser svarte prikker og blir kvalm. Er det noen som har hatt noe tilsvarende? Kan det kanskje vær en nerve/sen som har komt i klem? Takker for alle tips Anonymkode: dedef...ecc
Mokkilokki Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 I slike situasjoner kontakter du legevakten. Hvis kneet har gått i lås så må det gjøres noe med det ganske kjapt. snakk med de og hør hva de mener. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 Har så sinnsykt lite lyst å dra på lege vakten på en lørdagskveld 😣 og så er det så kleint å reise dit dersom det bare er en nerve som er i klem eller noe sånt. Kneet er ikke "låst", jeg klarer å bøye det, men det gjør sinnsykt vondt. Gjør også vondt når jeg løfter det fra gulvet uten å bøye det også. Får vell egentlig bare vente litt og se om det går over. Takk for svar Anonymkode: dedef...ecc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 Har du så vondt at du ser svarte prikker og ikke klarer å gå, da kontakter du legevakta. Kjipt på en lørdagskveld, men kjipere om noe er galt og du ender med permanenter skader. Bare en nerve i klem... en nerve i klem kan ver føre til nerveskade, som kan være ganske permanent... Så tips er legevakta! ASAP! Kanskje det bare er en fille ting, men du kan aldri vite helt sikkert. Anonymkode: f62c4...2ad 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #5 Skrevet 20. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har så sinnsykt lite lyst å dra på lege vakten på en lørdagskveld 😣 og så er det så kleint å reise dit dersom det bare er en nerve som er i klem eller noe sånt. Kneet er ikke "låst", jeg klarer å bøye det, men det gjør sinnsykt vondt. Gjør også vondt når jeg løfter det fra gulvet uten å bøye det også. Får vell egentlig bare vente litt og se om det går over. Takk for svar Anonymkode: dedef...ecc Du skal først ringe legevakta, ikke bare møte opp. Og det er ikke ventetid på telefonen. Så ring. Beskriv detaljert. Gjør som du får beskjed om. Anonymkode: 3418d...116 1
Gjest Peter Verås Skrevet 20. januar 2018 #6 Skrevet 20. januar 2018 Hvordan er smertene? Stikkende? Kommer og går eller er det vondt hele tiden?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #7 Skrevet 20. januar 2018 10 minutter siden, Peter Verås skrev: Hvordan er smertene? Stikkende? Kommer og går eller er det vondt hele tiden? Det er lett ømt når jeg ligger i ro, har en liten pute under kneet slik at det er lett bøy. Smertene kommer med en gang jeg beveger meg, tror jeg vil si de er stikkende. De er såpass intense at jeg ufrivillig gisper høyt når de kommer og så blir jeg kvalm. Men jeg har en venninne som hadde en sene i klem på siden av ribbeina, og jeg husker at hun sa det gjorde sinnsykt vondt, så det er derfor jeg tenker at det kanskje er det som er årsaken her også. Er derfor jeg tenker å se det litt an, hater å dra på legevakten når det viser seg å være en filleting 😳 Anonymkode: dedef...ecc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #8 Skrevet 20. januar 2018 Herregud. Ta deg sammen og ring legevakta. Det er ikke en filleting. Anonymkode: a0d33...738 1
Gjest Peter Verås Skrevet 20. januar 2018 #9 Skrevet 20. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lett ømt når jeg ligger i ro, har en liten pute under kneet slik at det er lett bøy. Smertene kommer med en gang jeg beveger meg, tror jeg vil si de er stikkende. De er såpass intense at jeg ufrivillig gisper høyt når de kommer og så blir jeg kvalm. Men jeg har en venninne som hadde en sene i klem på siden av ribbeina, og jeg husker at hun sa det gjorde sinnsykt vondt, så det er derfor jeg tenker at det kanskje er det som er årsaken her også. Er derfor jeg tenker å se det litt an, hater å dra på legevakten når det viser seg å være en filleting 😳 Anonymkode: dedef...ecc Det kan være en sene i klem, men det kan også være andre ting. Sier meg enig med de andre her. Du bør ringe legevakten når det er så vondt. De er der for å hjelpe om det er filleting eller ikke.
Mokkilokki Skrevet 20. januar 2018 #10 Skrevet 20. januar 2018 Som jeg skrev tidligere, det er bedre og snakke med helsepersonell over telefon og høre hva de mener, skal du komme inn eller se det an. Det er mye nerver som går i kneet. Har selv operert der og vet at man skal ta store smerter på alvor. Du reiser ikke inn men ringer som andre og her skriver. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå