gleipne76 Skrevet 20. januar 2018 #1 Skrevet 20. januar 2018 Spørsmål til dere andre som har kaffemaskin på kjøkkenbenken. De fleste av disse maskinene gir deg mulighet til å benytte forhåndsmalt kaffe i en egen beholder om du ikke har hele bønner for hånden. Men jeg opplever at maskinen bare blander kaffepulveret og vannet og sender alt i koppen i løpet av noen sekunder. Akkurat som man tilbereder ren pulverkaffe, så å si. Det blir altså ingen trekketid. Er det slik det skal være? Eller skal man la det ferdige resultatet trekke litt i koppen før man drikker det? I bruksanvisningen står det heller ikke spesifisert malingsgrad på den forhåndsmalte kaffen. Har dere erfaringer med filtermalt, presskannemalt og espressomalt kaffe på slike maskiner?
Gjest middagshøyden Skrevet 20. januar 2018 #2 Skrevet 20. januar 2018 Hvordan kaffen skal være malt kommer vel an på hvilken maskin du har? Jeg vet ikke, jeg har kun hatt espressomaskin selv. Disse maskinene bruker gjerne høyt trykk på vannet, derfor tar prosessen bare noen sekunder.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2018 #3 Skrevet 20. januar 2018 36 minutter siden, gleipne76 skrev: Spørsmål til dere andre som har kaffemaskin på kjøkkenbenken. De fleste av disse maskinene gir deg mulighet til å benytte forhåndsmalt kaffe i en egen beholder om du ikke har hele bønner for hånden. Men jeg opplever at maskinen bare blander kaffepulveret og vannet og sender alt i koppen i løpet av noen sekunder. Akkurat som man tilbereder ren pulverkaffe, så å si. Det blir altså ingen trekketid. Er det slik det skal være? Eller skal man la det ferdige resultatet trekke litt i koppen før man drikker det? I bruksanvisningen står det heller ikke spesifisert malingsgrad på den forhåndsmalte kaffen. Har dere erfaringer med filtermalt, presskannemalt og espressomalt kaffe på slike maskiner? Skjer det samme når du bruker hele bønner også? Er det ikke filter i maskinen som samler opp den malte kaffen (som ikke skal drikkes)? Anonymkode: 7cdb6...c84
GauteS Skrevet 20. januar 2018 #4 Skrevet 20. januar 2018 31 minutter siden, gleipne76 said: Men jeg opplever at maskinen bare blander kaffepulveret og vannet og sender alt i koppen i løpet av noen sekunder. Akkurat som man tilbereder ren pulverkaffe, så å si. Det blir altså ingen trekketid. Her tar du vel feil? Slik du forklarer det, kommer det kaffegrut i koppen. Men i virkeligheten foregår det vel ei form for filtrering under trykk slik at kaffen blir klar, og alt skjer ganske raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå