Gå til innhold

Tips til driftssikker bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Er lykkelig som Volvoeier jeg! :) Ikke har jeg merket stort til hva du klager på heller. Bilen starter alltid, tåler en kollisjon eller tre og er billig å holde gående.

Folk med drittbiler sier altid noe slikt. At bilen starter er jo ikke imponerende. 

Kanskje du har en gammel volvo?

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ikke de problemene du lister opp. Ikke møtt noen av dem i hverken litt eldre eller i fabrikknye Volvoer.

Svingradius på en såpass stor bil som S60 eller V70 er som en middels fjordferje ja, men det er litt av charmen med en Volvo. 

Kan det være føreren det er noe med? ;) 

Toyotaer er driftssikre, men i stasjonsvognutgave og med de kravene TS stiller, kan bli vanskelig.

Anonymkode: ab3fa...f47

Selv V40 har elendig svingradius. 

Prøv å kjøre mercedes i et år og så gå tilbake til volvo

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper du brukt, så pass på å google selgeren. En garanti er null verdt om selgeren er en konkursrytter. Privatpersoner som det kan være umulig å få fatt i senere, fordi de har et mobilnummer som ikke viser privat adresse, er det all mulig grunn til å være skeptisk til. Bruk lenkene finn.no har liggende i annonsene, for å undersøke om det kan være noe muffens.

Når en bil på finn.no ser ut som et godt kjøp, er det ofte noe mistenkelig om man ser litt nærmere etter. Bruktbil kommer jeg ikke til å kjøpe noen gang uten NAF-test. Jeg har et par bra og et par dårlige kjøp bak meg. De bra var basert på NAF-test eller god kjennskap til bilens bakgrunn.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Folk med drittbiler sier altid noe slikt. At bilen starter er jo ikke imponerende. 

Kanskje du har en gammel volvo?

For tiden har jeg en andregenerasjons v70, men også erfaring med tredjegenerasjons diselvolvo, har ikke lommebok til nybil :)  Har hatt hva jeg vil omtale som drittbiler tidligere, italiensk, koreansk og fransk for å nevne noen, Volvo er ikke blandt dem. Noen billig bilhold er neppe en syv år gammel e-kasse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert Ford mondeo. De solgte mye og det ligger derfor mye ålreite biler ute. Gå for minimum titanium utstyrspakke. Masse plass! 

Anonymkode: 32123...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Toyota. Selv om noen av dem er sammenskrudd i Europa som en skriver her holder de jevnt over god kvalitet. Vil man ha en produsert i Japan sjekker man at chassisnummer begynner med en J. De finnes også etter 2000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gjøksuppe skrev:

Noe billig bilhold er neppe en syv år gammel e-klasse :P 

Vi har en 11 år gammel E-Klasse. Veldig få feil. 0,6l/mil på langtur. Gått nærmere 600 000km. Jeg vil varmt anbefale en E-Klasse etter 2007. :) 

Anonymkode: 0df4c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe sånt? 

https://www.finn.no/110966811

Vi har en eldre Focus (over 10 år gammel) , aldri noe tull med den. Eneste er at den begynner å ruste litt (mikroskopisk, du ser det ikke uten å se veldig godt etter) over bakhjulene. 

Anbefaler gjerne Ford, det har vært en god bil for oss. 

Anonymkode: 5ca25...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Du får v70 til rundt 150000kr fra 2010-2013 som har gått ca 100-150000km med 1.6 eller 2.0 diesel.  

Det er versjonen med PSA motor. Styr unna! Om du skal ha en V70 - for øvrig en knallgod bil - velg bensinmotor.

Men...Volvo er jo i "finbilklassen". En Toyota, Honda eller Kia er mer pålitelig, billigere å eie, og billigere å reparere om det skulle være noe. Med tre unger ville jeg dessuten ha anbefalt en flerbruksbil fremfor en stasjonsvogn - da får du 6-7 seter og kan ta med noen av barnas kamerater ved behov også.

Anonymkode: eb1e1...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...