Gå til innhold

Strøk på oppkjøring:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde oppkjøring i dag og strøk, noe som var veldig ergerlig fordi jeg var godt forberedt. Både sensor og de jeg har øvelseskjørt med mente at jeg kjørte bra nok på forhånd. Jeg tror at mye av grunnen til av jeg strøk var at jeg fikk en helt forferdelig sensor. De feilene jeg gjorde på førerprøven har jeg aldri gjort før. Pga feilene mine er jeg helt enig i at jeg burde ha strøket, fordi jeg kjørte ikke bra nok, men som sagt tror jeg at dette bla kom av den sure sensoren jeg fikk. Hun snakket nesten ikke noe, virket sur og irritert allerede før vi satte oss i bilen, ville ikke hilse på meg da vi møttes og bare fnøys til meg når jeg forsøkte å prate/spørre om noe mens vi kjørte. Jeg hadde jo litt nerver på forhånd, og oppførselen hennes gjorde det bare enda verre. Følte jeg ikke greide å konsentrere ordentlig pga henne.

 

så nå har jeg virkelig fått skrekken. Var virkelig døden å være i den bilen med en så sur og irritert person. Det jeg da lurte på, er om dette jeg nå nevner kan være en god nok grunn for å høre om jeg kan unngå denne sensoren ved neste oppkjøring? Evt hvordan går man fram for å få ordnet dette? Vet jo at sensor velges tilfeldig, men jeg orker ikke tanken på en kjøretur til med denne damen. Jeg var kjempenervøs før oppkjøringen, men hun gjorde ingenting for å forsøke å berolige meg eller gjøre turen mer behagelig. Er dette noe jeg kan ta opp med kjørelæreren? 

 

Tar forresten gjerne i mot tips fra andre som har strøket første gangen. Hvordan fikk dere samlet dere til ny oppkjøring? Føler meg utrolig langt nede nå:(

Anonymkode: 4c331...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mente både kjørelæreren og de jeg har øvelseskjørt med, ikke sensor i andre setning!

Anonymkode: 4c331...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestod så har ingen tips sånn sett. Men blås i hu dama, du klarer det til slutt 🤗 Bare kjør mye før neste gang 😊

Anonymkode: ee25f...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle klarer det, så du må tenke at du klarer det, og så bare stå på 

Anonymkode: ee25f...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får vel aldri samme sensor to ganger?

Anonymkode: a6a6c...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hjelper, så er det veldig vanlig å stryke en gang og to desverre.

Beste tips er å prøve å slappe av, og ikke tenke for mye :) 

Anonymkode: 57782...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En får vel aldri samme sensor to ganger?

Anonymkode: a6a6c...e26

Jo, jeg fikk det. Strøk begge ganger, fikk ny sensor 3 gangen og da besto jeg. 

Klem til seg TS! Vet akuratt hvordan du har det. Vet ikke helt hvordan det funker, men når jeg hadde strøket to ganger med samme sensor så forsikret kjørelæreren min seg om at jeg ikke fikk den samme sensoren 3 gangen. Tror han gikk inn å snakte med de. Men uansett så er jo dette noe som burde blitt meldt inn, en sensor skal da ikke oppføre seg sånn? 

Masse lykke til neste gang!!! Du klarer det til slutt :)

Anonymkode: 3ec86...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En får vel aldri samme sensor to ganger?

Anonymkode: a6a6c...e26

Jeg fikk samme sensor tre ganger på rad, så det er mulig

Anonymkode: 71b71...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk og en skikkelig kiip sensor men bestod. Måtte bare blokkere ut fyren og konsentrere meg og kjøringa. Han skjelte meg ut da jeg skulle parkere fordi han mente jeg brukte for lang tid å finne en parkeringsluke. Hadde vært på plassen i 10 sek. . På en måte er det jo en slags stress test tenker jeg. Skal jo kunne kjøre selv om det er kiipe personer i bilen. Var sykt nervøs men tenkte bare at det er ikke mitt problem at fyren er sur. Går sikkert bedre neste gang. Bare drit i sensor, du er ikke avhenging av dem for å prestere. 

Anonymkode: 3b525...4fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det som deg. En utrolig sær og vanskelig sensor, som strøk meg i alle kategorier. Kjørelæreren min var veldig overrasket og mot regelverket fikk jeg ny oppkjøring 8 dager etterpå og besto med glans. Tenker du godt kan spørre om ny sensor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk første gang. Neste oppkjøring bestod jeg med glans. Be om en annen sensor

Anonymkode: d970e...bbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg fikk det. Strøk begge ganger, fikk ny sensor 3 gangen og da besto jeg. 

Klem til seg TS! Vet akuratt hvordan du har det. Vet ikke helt hvordan det funker, men når jeg hadde strøket to ganger med samme sensor så forsikret kjørelæreren min seg om at jeg ikke fikk den samme sensoren 3 gangen. Tror han gikk inn å snakte med de. Men uansett så er jo dette noe som burde blitt meldt inn, en sensor skal da ikke oppføre seg sånn? 

Masse lykke til neste gang!!! Du klarer det til slutt :)

Anonymkode: 3ec86...e12

Takk for støttende ord!

Anonymkode: 4c331...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del av å bli voksen er å ta ansvar for egne handlinger. Du må slutte å skylde på pappa, mamma, sensor, kjørelæreren og busemannen under senga..

Når jeg fylte 18 var jeg ganske god teknisk og trodde jeg var kongen av gata. Men presterte å stryke på oppkjøringen fordi jeg hadde rullende hjul ved et stopp-skilt (skikkelig noob-feil). Veldig kjipt der og da, men istedenfor å peke fingre tok jeg heller en ny og dyr oppkjøring og bestod ikke lenge etter. Fokuser heller på hva du faktisk gjorde feil enn humøret til sensor, så løser det seg ganske greit.

Endret av Aule
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Så kjedelig Ts . Skjønner godt at du ble påvirket av oppførselen til sensor ! Men du . Samtidig så må en likevel konsentrere seg om kjøringen . Opplevde at venninnen min fikk prøvetime før oppkjøring , og kjørelæreren var ei skikkelig megge ! Nå var jo ikke det oppkjøring , men venninnen min ble glad for erfaringen . Hun måtte holde hodet klart , og det var ikke lett med ei brautende dame i passasjersetet . Hadde nok strøket om det var oppkjøring .

Nå må du bare være forberedt på en sensor som er streng  , sur eller brautende . Kanskje de er sånn for å teste deg også ? Det er jo viktigst av alt å holde hodet kaldt når en kjører bil . Det oppstår situasjoner hvor du vil hoppe ut av bilen og banke en idiot av en bilist :-) sånne som ikke blinker ut før i siste liten . Sånne som parkerer omtrent før de skal svinge ! De som lusekjører i 50 i 80 - sonen . Osv. Så tenk bare at det er et " spill " , og at du fint takler det . Det går nok bra neste gang ! Du er ikke den første som stryker . Lykke til ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, NotNaomi skrev:

Så kjedelig Ts . Skjønner godt at du ble påvirket av oppførselen til sensor ! Men du . Samtidig så må en likevel konsentrere seg om kjøringen . Opplevde at venninnen min fikk prøvetime før oppkjøring , og kjørelæreren var ei skikkelig megge ! Nå var jo ikke det oppkjøring , men venninnen min ble glad for erfaringen . Hun måtte holde hodet klart , og det var ikke lett med ei brautende dame i passasjersetet . Hadde nok strøket om det var oppkjøring .

Nå må du bare være forberedt på en sensor som er streng  , sur eller brautende . Kanskje de er sånn for å teste deg også ? Det er jo viktigst av alt å holde hodet kaldt når en kjører bil . Det oppstår situasjoner hvor du vil hoppe ut av bilen og banke en idiot av en bilist :-) sånne som ikke blinker ut før i siste liten . Sånne som parkerer omtrent før de skal svinge ! De som lusekjører i 50 i 80 - sonen . Osv. Så tenk bare at det er et " spill " , og at du fint takler det . Det går nok bra neste gang ! Du er ikke den første som stryker . Lykke til ! :-)

Takk for svar. Bare føler meg så utrolig langt nede nå:(

Anonymkode: 4c331...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom du skal slippes løs i trafikken må du jo kunne håndtere ei sur grandtante, en sippete venninne av ei venninne eller en kranglete kjæreste i bilen. Det er ingen unnskyldning for å kjøre potensielt trafikkfarlig. Så her er det bare å brette opp ermene og prøve igjen. 

Anonymkode: ef7bb...da6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner følelsen TS. Jeg og strøk på første oppkjøring. Jeg var så nervøs at jeg ikke klarte å få oversikt over veibilde, følte at hele verden lukket seg rundt meg. Hele klassen visste jeg hadde oppkjøring, så var veldig flau over at jeg strøk. Kjørelæreren kjente ikke igjen kjørestilen min i det hele tatt. 

På forsøk nummer til visste jeg hvordan oppkjøringen var, slik at jeg var mye mer mentalt forberedt på hvordan det var. Du skal jo bare kjøre bil! 

Jeg og skyldte på sensor på første stryk i starten, til tross for at det var helt og holdent min feil. Det er noe man må lære seg når man blir voksen. Det er dine handlinger og tanker som utgjør, ikke andres. Det tok meg lang tid å skjønne at det var min feil at jeg strøk, men hvis du tenk over det og se nøye på feilene du gjorde, så skjønner du hvorfor du strøk. Og det var ikke sensor sin feil.

Anonymkode: 39d9e...e2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er ta en ny oppkjøring når du har lov igjen. og ta pauser er farlig, lett for at pausene blir laaange. Kjør med Mor eller Far og ellers hold vedlike det du har lært. 

Ikke vær opptatt av at sensor snakker, vær hvertfall forberedt på at de ikke snakker neste gang. Lykke til 😃 Dette fikser du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...