Gå til innhold

Sykemelding og pensjonsopptjening.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man er sykemeldt, er det da slik at man ikke opparbeider pensjon? Og man opparbeider heller ikke feriepenger når man er sykemeldt? Finner ikke helt ut av dette. 

Anonymkode: 5aed9...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var sykemeldt og i permisjon måtte jeg betale permisjon selv. Du får vel feriepenger, men tror det er en egenandel fra NAV.

Anonymkode: c29d6...3f2

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var sykemeldt og i permisjon måtte jeg betale permisjon selv. Du får vel feriepenger, men tror det er en egenandel fra NAV.

Anonymkode: c29d6...3f2

Så det du egentlig sier er at du fikk mulighet til å betale fra din lønn/sykepenger til pensjonen din, slik at den kunne opprettholdes (altså ikke tap av pensjon ved sykemelding)? Arbeider du privat eller kommunalt/statlig? 

Skrevet

Jeg trur du får feriepenger for Max 48 dager fra nav ved sykmelding.

Pensjon vet jeg ikke noe om, så følger denne tråden 

Skrevet
13 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg trur du får feriepenger for Max 48 dager fra nav ved sykmelding.

Pensjon vet jeg ikke noe om, så følger denne tråden 

Ingen vet visst, tror bare vi får klare oss selv. 

Gjest Papirblomst
Skrevet
På 19.1.2018 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Når man er sykemeldt, er det da slik at man ikke opparbeider pensjon? Og man opparbeider heller ikke feriepenger når man er sykemeldt? Finner ikke helt ut av dette. 

Hvis du tenker på pensjonspoeng/pensjonsgivende inntekt, så får man det av sykepenger. Det er sidestilt med lønn.

Gjelder det en form for egenbetaling av pensjon trukket av lønn, så vet jeg dessverre ikke.

Feriepenger får du av sykepenger. Er det NAV som utbetaler, så får du for inntil 48 dager pr opptjeningsår. Det er 10,2 % av sykelønn opp til 6 x Grunnbeløpet som for tiden er 93.634

Får du lønn fra arbeidsgiver mens du er sykmeldt, må du høre med dem om hvilken avtale dere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...