Gå til innhold

Trening mot PMDD


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med PMDD i årevis. For min del har den artet seg slik at den har begynt 14 dager før menstruasjonen, og symptomene har vært på maks under menstruasjonen. Det vil si ca. 21 dager med symptomer til sammen der jeg har sterk angst, tankekjør (inkludert suicidale tanker) blir enormt sjalu, krangler med kjæresten og har gråteutbrudd. I tillegg til fysiske symptomer som feber, muskelsmerter, ingen energi osv. Men det er virkelig de psykiske symptomene som har tatt knekken på meg. Forholdet mitt har holdt på å ta slutt mange ganger, og det har vært vondt og vanskelig å ha kontakt med venner og familie i disse periodene. Det har vært så utrolig vondt. Det har fullstendig tatt livsgnisten fra meg. Jeg har kuttet ut matvarer som jeg elsker, prøvd alle slags mulige kosttilskudd mot pms, prøvd antidepressiva, p-piller og psykolog, men ingen av delene har virket. Nå har jeg imidlertid begynt å trene 3 ganger i uken, og for første gang har jeg IKKE hatt disse symptomene 14 dager før menstruasjonen. Nå er det kun 2 dager til menstruasjon, og jeg fikk først symptomer i dag!! Det var fælt når symptomene igjen slo til, og det endte med krangling og gråting. Så dro jeg på trening og kom hjem igjen helt fin uten noen av disse symptomene! Det er viktig å påpeke at det er hard trening som får meg til å svette. Jeg prøvde tidligere å gå tur og lignende, men det hadde ingen effekt. Jeg får nok mest sannsynlig symptomer når menstruasjonen begynner skikkelig, selv når jeg trener, men da er det i alle fall 1 uke med jævelskap i stedet for 3 uker i måneden! Jeg tør nesten ikke tenke at dette er sant, men det har virkelig hjulpet til nå på meg, og jeg ville dele det her da det kanskje kan være til hjelp for noen andre som har prøvd "alt". Det er jo ikke noe hokus pokus siden kroppen frigjør endorfiner under trening, men jeg trodde virkelig ikke det skulle ha en så stor effekt. Jeg håper at hard trening kan hjelpe for andre her som sliter med det samme.

Anonymkode: 778db...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

❤️❤️❤️

jeg må også gå på trening , diett , tilskudd for å håndtere de mørke tankene. 

Anonymkode: ba63f...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...