Gå til innhold

Hadde jeg aldri asperger syndrom?

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke overbevist om at man har, strammet inn altså. Spesialisten som til slutt satt diagnose på barnet mitt sa rett ut at det gjorde han for at skolen skal få flere midler til å håndtere miljøet og undervisningssituasjonen. Setter jeg diagnose Asperger har dere krav på mer midler og skolen er tvunget til å ta det på alvor i forholdstall om jeg bare setter «ADHD» sa han, med en mine som sa at dette skulle jeg selvfølgelig holde kjeft om. Jeg vet ikke om dette er vanlig praksis i store byer, men jeg rekner meg at det ikke var et særtilfelle.

Anonymkode: d0b1e...46d

Lite sidespor, men det han sa er feil. Skolen får ikke mer ekstra midler ved diagnoser. Det kommer ingen ekstra midler til skoler dersom han trenger spesialundervisning heller. Lenge siden de avviklet det. Man må ta av skolens budsjett uansett. Så det han gjorde der synes jeg egentlig var veldig uetisk ovenfor barnet og veldig spesielt. 

Anonymkode: 29fa5...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lite sidespor, men det han sa er feil. Skolen får ikke mer ekstra midler ved diagnoser. Det kommer ingen ekstra midler til skoler dersom han trenger spesialundervisning heller. Lenge siden de avviklet det. Man må ta av skolens budsjett uansett. Så det han gjorde der synes jeg egentlig var veldig uetisk ovenfor barnet og veldig spesielt. 

Hvor lenge er det siden det ble avviklet da? Har ikke fått beskjed om annet enn at skolen får midler ihht antall enkeltvedtak på trinnet avhengig av hva de innebærer, hvilke diagnoser osv. Hva er det som bestemmer ressursene til hver enkelt skole nå da?

Skrevet
3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Tusen takk til dere som har svart. Det er et interresant spørsmål om jeg ble feildiagnostisert som 11 åring eller ikke, og jeg ser at det ikke er noe klart svar på det. Sannsynligvis var jeg bare et veldig traumatisert barn

Går det bedre med deg nå? :) 

Anonymkode: 0010e...e52

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det bedre med deg nå? :) 

Anonymkode: 0010e...e52

Det går veldig opp og ned, men takk som spør☺️ Det er hvertfall en lettelse å vite at jeg ikke har Asperger 

Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Hvis du skal beskrive deg selv, mener du selv at du har Asperger? Går det bra i sosiale setninger? Er det ting du er mer enn gjennomsnittlig interessert i og som du graver deg ned i?

Skrevet

For det første: Tilknytningsskader gir jo mange av de samme symptomene og utfordringene som asperger.

For det andre: Det er mye mer uvanlig å få diagnosen i voksen alder, for til tross for at man har noen grunnleggende vansker som ikke andre har er det jo UMULIG å ikke bli "oppdratt" av å bli voksen. 

Anonymkode: 64670...3df

Skrevet
På 19.1.2018 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden det ble avviklet da? Har ikke fått beskjed om annet enn at skolen får midler ihht antall enkeltvedtak på trinnet avhengig av hva de innebærer, hvilke diagnoser osv. Hva er det som bestemmer ressursene til hver enkelt skole nå da?

Litt usikker på når.. jeg begynte i PP-tjenesten i 2013, og da fulgte det ikke ressurser med sakkyndig vurdering/spesialundervisning i hvertfall. 

Det er den enkelte kommune som bestemmer skolebudsjettet. Veldig forskjell fra kommune til kommune hvor mye de bruker på skole dessverre.. 

Skrevet
On ‎18‎.‎01‎.‎2018 at 8:26 PM, AnonymBruker said:

Her tar du feil.

Ny forskning viser at man kan vokse av seg både ADHD og andre diagnoser på autismespekteret.

Anonymkode: 9b5b5...310

Så bra du sier det. Da skal jeg oppdatere BUP og nevrologen til sønnen min.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...