Gå til innhold

Silikon dekket av staten

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, NuttinSpecial skrev:

Ja, der er vi enig. Hvor vidt man virkelig kan kalles skyldig, om man er skyldig og grad varierer, jeg syns uansett at det er urettferdig. Hadde det vært et annet sted på kroppen tror jeg ikke "skyld" hadde vært like relevant. Om munnen din er så sjenerende at du ikke tør å åpne den eller du ikke kan spise forskjellige typer mat synes jeg at dette burde være en prioritering for staten å dekke. Men nok om deeeeeet.

Det er ikke et argument for eller imot kroppen. Tenner er et helt eget tema. 

Videoannonse
Annonse
Gjest NuttinSpecial
Skrevet
6 timer siden, Rotemor skrev:

Det er ikke et argument for eller imot kroppen. Tenner er et helt eget tema. 

Shiiit, endelig tok du den jo :yvonne: Fortsatt ikke fattet konteksten, kjære?

Men samma, etter jeg reflekterte litt over det igår synes jeg faktisk det er bra at staten hjelper disse kvinnene. Absurd situasjon bare.. Men jeg må fortsatt få lov til å mene at tenna burde få mer fokus også.

Skrevet
På 18.1.2018 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Du ANER IKKE hva du snakker om, dette innlegget er tydelig bevis på det. Kvinner som er brystkreftoperert kan får ulike typer rekonstruksjon, med egen muskel eller fett som flyttes fra et annet sted på kroppen, eller med protese. Hvilken følelse man har hvor avhenger av rekontruksjonsmetode, ikke kirurg, samt av den enkeltes hudstatus og groevne. Det er kø fordi operasjonen er omfattende, og fordi de kvinnene som står i kø hos det offentlige ofte er risikopasienter de private puppeklinikkene ikke er kompetent til eller tør å operere.  Kreftopererte kvinner ønsker ikke rekontruksjon av bryster fordi de er ukvinnelige, de ønsker det fordi de har mistet en kroppsdel de er vant til å ha, de har fått utseende endret. 

DU ts har derimot klart deg til voksen alder uten at dette har plaget deg nok til å gjøre noe med det, du har fått barn, du har bevist at det ikke er noe hinder for parforhold og seksualliv, ei heller er du i en sårbar ungdomsfase der mobbing er aktuelt.  Voksne kvinner som plutselig ønsker kosmetisk behandling må nok pent finne seg i å betale den selv. Så spar opp, gå til privatklinikk og operer deg. Og begrav de grusomme holdningene dine. 

Anonymkode: c0532...631

Dette er nok noe ts har slitt med siden puberteten, men ikke hatt sjansen til å gjøre noe med. Det anbefales jo dessuten å vente med slike operasjoner til man er ferdig med eventuelle svangerskap og amming.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri falt meg inn at staten skulle betalt for noe slikt... 

Jeg er selv født med en misdannelse kalt tubular breast. Hadde 200 gram forskjell i puppene. 

Jeg sparte og sparte, til slutt hadde jeg råd til en 4 timer lang operasjon som kostet 40 000. Brystløft i en pupp, rekokstruksjon av begge og innlegg. 

Kunne fått det dekket, men jeg ville aldri latt en med kreft måtte vente pga mine behov.. Avskyelig.

Anonymkode: 5ce5d...ba7

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv født med en misdannelse kalt tubular breast. Hadde 200 gram forskjell i puppene. 

Jeg sparte og sparte, til slutt hadde jeg råd til en 4 timer lang operasjon som kostet 40 000. Brystløft i en pupp, rekokstruksjon av begge og innlegg. 

Kunne fått det dekket, men jeg ville aldri latt en med kreft måtte vente pga mine behov.. Avskyelig.

Helt usaklig vurdering. Tror du det er en lang, kronologisk kø?

• Liker 4
Skrevet
15 timer siden, Rotemor skrev:

Helt usaklig vurdering. Tror du det er en lang, kronologisk kø?

Jeg har både en mormor og to tanter som har ventet i mange år på operasjon. Synes det er trist. Derfor tok jeg valget mitt.

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både en mormor og to tanter som har ventet i mange år på operasjon. Synes det er trist. Derfor tok jeg valget mitt.

Og jeg synes det er trist at du tror du tar noens plass. Det fungerer ikke slik.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer/vurdering og bilder av kropp som bryter med kroppsregelen, samt svar til dette. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet
På 21.1.2018 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Med mindre pasienten hadde brystkreft og trenger silikon pupper, eller at det er påvist at de som ''ikke har pupper'' i det hele tatt ikke kan gi brystmelk til baby, så synes jeg det er helt latterlig at staten skal betale for utseendemessige problemer. 

Anonymkode: f1712...8e6

Du er klar over at det på en brystkreft opperert også er en rent kosmetisk opperasjon? Det er ingen funksjon man får tilbake.

Og det samme gjelder for en flatbrystet. Man kan ikke produsere noe mer melk når man har fyllt opp med silikon...

Anonymkode: e7503...d3c

• Liker 1
Skrevet

Har det som deg, Ts. Men var ikke klarover at dette var noe jeg kunne få dekket.. jeg sultet meg på barneskolen, og ødela muligens puberteten min og brystveksten av den grunn? Jeg er 23 år og barnløs? Så mulig det er lurt å vente..? Problemet mitt er jo at jeg hater å ha sex, for da må jeg vise meg naken.. så kanskje det aldri blir noen baby på meg uansett....

Anonymkode: afada...16f

• Liker 1
Skrevet
På 22.1.2018 den 17.47, AnonymBruker skrev:

En med kreft blir da ikke satt til siden på grunn av deg, tror du virkelig det er sånn det fungerer? Du må bare mene at det er avskyelig, men du er nødt til å lese deg litt opp for du har ikke peiling på hva du snakker om. 

Anonymkode: 5c73f...092

Skrevet
På 18.1.2018 den 18.53, Sokkar skrev:

De blir jo helt flate og ukvinnelige. 

Ukvinnelige? Er det brystvev som avgjør et menneskes kjønn?

Anonymkode: 0015b...b4d

• Liker 2
Skrevet
På 26.1.2018 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Nei, men former gjør.   Jeg sier ikke at smalhoftede og småbrystede kvinner er ukvinnelige.  Men det er til syvende og sist høyde, vekt, former, kvinnelige ansikttrekk, hår, stemme og fakter som gjør at vi ser ut som kvinner.  Bryster er for noen veldig viktige.  Og har man ikke bryster mangler man som kvinne to kroppsdeler.  Det er helt naturlig at noen flatbrystede kvinner ønsker å ha det samme som halve kloden har.  Helt menneskelig. 

• Liker 1
Skrevet
På 26.1.2018 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Nix, men pupper får damer til å føle seg som kvinner og ikke småpiker ;)

Skrevet

Går dette også under så flatbrystet at eg kan få det dekket tror dere? Eg kan kanskje presse fingen 1 cm inn på det tykkeste, det er hud, men det som er av fettvev kan kanskje sammenlignes med to druer tilsammen... og er det noen som vet om eg får en slik operasjon her i Bergen? 

Eg er ikke så skeiv som det ser ut som, men ser nok slik ut siden eg tok i selfiemodus.. 

IMG_9210.JPG

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går dette også under så flatbrystet at eg kan få det dekket tror dere? Eg kan kanskje presse fingen 1 cm inn på det tykkeste, det er hud, men det som er av fettvev kan kanskje sammenlignes med to druer tilsammen... og er det noen som vet om eg får en slik operasjon her i Bergen? 

Eg er ikke så skeiv som det ser ut som, men ser nok slik ut siden eg tok i selfiemodus.. 

IMG_9210.JPG

Ja jeg tror du har god sjans for å få dekket det.

Skrevet
På 18.1.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva som er praksisen, men hvis det stemmer at noen får dekket silikonpupper av staten, så ja, da blir jeg jævlig provosert. At staten dekker kosmetiske operasjoner ifm skader, fødselsdefekter og lignende er helt ok. Det å være flatbrystet er ikke en slik tilstand. 

Vil man ha silikonpupper bør man da virkelig betale det sjøl!

Anonymkode: 497ae...0e4

Er det virkelig verre enn at vi som har for store pupper kan få brystreduksjon dekket av staten?

Skrevet
9 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Er det virkelig verre enn at vi som har for store pupper kan få brystreduksjon dekket av staten?

Det fører vel i motsetning til små pupper til faktiske fysiske plager.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det fører vel i motsetning til små pupper til faktiske fysiske plager.

Små pupper (les: flate bryster) kan gi psykiske plager som kan være vel så ille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...