pewdiepie Skrevet 21. januar 2018 #101 Skrevet 21. januar 2018 58 minutter siden, Sokkar skrev: Jo, det får menn dekka nei ? vis meg link som viser dette
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #102 Skrevet 21. januar 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg Latersom jeg er deprimert?? Anonymkode: 456f9...ea0 Et eller annet må du slite med hvertfall, siden tanken slår det overhode..
Rotemor Skrevet 21. januar 2018 #103 Skrevet 21. januar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil staten dekke for nese operasjon for mg?? Eller rumpe?? Anonymkode: 456f9...ea0 Det er ingen direkte sammenligning mellom rumpe , bryst eller nese. Men dersom du har en abnormal nese som plager det vil det bli vurdert, ja. Folk svarer som de har vett på her!! Kjenner man så lite til eget land så bør man være mer ydmyk i sinne uttalelser. Vi har noe som heter «Google», «nav.no» og «helsenorge.no». Der kan man få adekvate svar. I tillegg har vi blant annet FOLKETRYGDLOVEN og HELSELOVEN. Her kan man til og med lese om hva som ligger til grunn for at man kan søke hjelp. (Ja, jeg vet det kreves at man er litt smart, men prøv likevel!) 1
Gjest Athleisure Skrevet 21. januar 2018 #104 Skrevet 21. januar 2018 Hvorfor er det så viktig med pupper? Jeg har helt små og klager ikke - det ser jo bra ut
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #105 Skrevet 21. januar 2018 15 minutter siden, pewdiepie skrev: nei ? vis meg link som viser dette Kan legge den ut for andre gang, sånn: https://www.helsesmart.no/tjeneste/brystreduserende-operasjon-mann-gynekomasti-sykehuset-telemark-skien-9840 1
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #106 Skrevet 21. januar 2018 10 minutter siden, Athleisure skrev: Hvorfor er det så viktig med pupper? Jeg har helt små og klager ikke - det ser jo bra ut Hvorfor stiller du et så dumt spørsmål hvis du har pupper? 1
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #107 Skrevet 21. januar 2018 9 minutter siden, Rotemor skrev: Det er ingen direkte sammenligning mellom rumpe , bryst eller nese. Men dersom du har en abnormal nese som plager det vil det bli vurdert, ja. Folk svarer som de har vett på her!! Kjenner man så lite til eget land så bør man være mer ydmyk i sinne uttalelser. Vi har noe som heter «Google», «nav.no» og «helsenorge.no». Der kan man få adekvate svar. I tillegg har vi blant annet FOLKETRYGDLOVEN og HELSELOVEN. Her kan man til og med lese om hva som ligger til grunn for at man kan søke hjelp. (Ja, jeg vet det kreves at man er litt smart, men prøv likevel!) Ser at du prøver å påpeke dette på en ydmyk måte.. Nei, har vi det? Nå opplyste du meg virkelig. Dette blir et vendepunkt i livet mitt. Det er dog en smule finurlig, med tanke på hvor godt utviklet helsevesenet vårt er, at det forsatt er så som føler seg sviktet i problemer vedrørende munnen/munnhulen..
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #108 Skrevet 21. januar 2018 8 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Ser at du prøver å påpeke dette på en ydmyk måte.. Nei, har vi det? Nå opplyste du meg virkelig. Dette blir et vendepunkt i livet mitt. Det er dog en smule finurlig, med tanke på hvor godt utviklet helsevesenet vårt er, at det forsatt er så som føler seg sviktet i problemer vedrørende munnen/munnhulen.. Tenker du på tenna våre? Visste du at dei med syreskader, dei som kan vise til tannlegeskrekk osv kan ha krav på å få dekka mykje av tannlegeutgiftene sine? At nokon behandlinger av tenna kan behandles på offentleg sjukehus ? Eller misforsto eg no? Anonymkode: afada...16f 1
Sokkar Skrevet 21. januar 2018 Forfatter #109 Skrevet 21. januar 2018 23 minutter siden, Athleisure skrev: Hvorfor er det så viktig med pupper? Jeg har helt små og klager ikke - det ser jo bra ut Dersom jeg får små pupper ved en brystoperasjo, blir eg kjempefornøgd. Men jeg har ikke pupper.
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #110 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på tenna våre? Visste du at dei med syreskader, dei som kan vise til tannlegeskrekk osv kan ha krav på å få dekka mykje av tannlegeutgiftene sine? At nokon behandlinger av tenna kan behandles på offentleg sjukehus ? Eller misforsto eg no? Anonymkode: afada...16f Nei, ikke syreskader. Syreskade er ikke en sykdom. Tannlegeskrekk alene gjør ikke at en får dekket behandling. Hvis tannlegeskrekken har gjort at du ikke har turt å gå til tannlege på 15 år er det mulig. Man må høre med NAV. Men igjen har en ansvar for egen helse og burde gå til fastlege og be om henvisning til psykolog hvis en har en slik fobi at en ikke tør å åpne munnen for en tannlege.
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #111 Skrevet 21. januar 2018 Sønnen min har en medfødt skade som gjør at ca 1/3 av tennene hans har særs dårlig emalje. Behandling for dette vil han delvis få dekket som voksen, livet ut. 2
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #112 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på tenna våre? Visste du at dei med syreskader, dei som kan vise til tannlegeskrekk osv kan ha krav på å få dekka mykje av tannlegeutgiftene sine? At nokon behandlinger av tenna kan behandles på offentleg sjukehus ? Eller misforsto eg no? Anonymkode: afada...16f Ja, tennene sitter i munnen. Har faktisk delvis fått noe dekket selv, i og med at jeg har dårlig emalje. Nå tenker jeg mer på de som faller utenfor da, hvor kostnadene tilsvarer silikon.. Ikke et hull eller syreskade. Nei, altså jeg sier det kun fordi jeg har hatt mennesker i livet mitt som har oppsøkt nav,tannleger,psykologer og div. og fortsatt sitter med skjegget i postkassen. De er heller ikke alene om det. Jeg ser at det jevnlig er diskusjoner rundt helsevesen og munnen.
Rotemor Skrevet 21. januar 2018 #113 Skrevet 21. januar 2018 (endret) 27 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Ser at du prøver å påpeke dette på en ydmyk måte.. Nei, har vi det? Nå opplyste du meg virkelig. Dette blir et vendepunkt i livet mitt. Det er dog en smule finurlig, med tanke på hvor godt utviklet helsevesenet vårt er, at det forsatt er så som føler seg sviktet i problemer vedrørende munnen/munnhulen.. Tannhelse er er vrient tema ettersom mange selv er skyldige i tannproblemer. Du kan lese om hva som dekkes på nett. Kanskje ting blir klarere for deg da. Ps: jeg er for øvrig enig i at det kan bli et vendepunkt. Ved å lese seg opp på temaer man viser interesse for så kan man endre syn . Kunnskap, vet du... Nøkkelen til mye Endret 21. januar 2018 av Rotemor
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #114 Skrevet 21. januar 2018 Heldigvis spiller det ikke noen rolle om noen er imot at folk skal få kroppdeler de mangler. TS vil garantert få dekket operasjon for å få bryster så hun kan bare ta seg en tur til fastlegen også er det det fikset gratis på noen uker. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #115 Skrevet 22. januar 2018 På 18.1.2018 den 18.05, Sokkar skrev: Godt poeng. Hun er ekstremt dyktig, men jeg kvir meg faktisk mest til jeg skal ta det opp med henne fordi hun har ganske små pupper selv... større enn mine tror jeg, men... Hvis du ikke har pupper i det hele tatt virker det litt rart at fastlegen din har større pupper enn deg. Har du pupper, men små eller er du flat som en pannekake uten antydning til brystvev? Anonymkode: 23f01...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #116 Skrevet 22. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har pupper i det hele tatt virker det litt rart at fastlegen din har større pupper enn deg. Har du pupper, men små eller er du flat som en pannekake uten antydning til brystvev? Anonymkode: 23f01...7d3 Sorry, trøtt her... Anonymkode: 23f01...7d3 1
Sokkar Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #117 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har pupper i det hele tatt virker det litt rart at fastlegen din har større pupper enn deg. Har du pupper, men små eller er du flat som en pannekake uten antydning til brystvev? Anonymkode: 23f01...7d3 Jeg kamuflerer jo mine, med bh, så slikt er umulig å vite. Det går vel på at det er et så sårt tema for meg, at jeg er redd for at andre skal føle seg trampet på tærne. Men er hun like flat, tror jeg hun også ønsker å gjøre noe med det. Men ja, jeg er flat. Og jeg skal til legen. Og vil ikke hun skrive henvisning, så bytter jeg lege. Endret 22. januar 2018 av Sokkar
Gjest NuttinSpecial Skrevet 22. januar 2018 #118 Skrevet 22. januar 2018 7 minutter siden, Rotemor skrev: Tannhelse er er vrient tema ettersom mange selv er skyldige i tannproblemer. Du kan lese om hva som dekkes på nett. Kanskje ting blir klarere for deg da. Ja, der er vi enig. Hvor vidt man virkelig kan kalles skyldig, om man er skyldig og grad varierer, jeg syns uansett at det er urettferdig. Hadde det vært et annet sted på kroppen tror jeg ikke "skyld" hadde vært like relevant. Om munnen din er så sjenerende at du ikke tør å åpne den eller du ikke kan spise forskjellige typer mat synes jeg at dette burde være en prioritering for staten å dekke. Men nok om deeeeeet.
Gjest Axl Rose Skrevet 22. januar 2018 #119 Skrevet 22. januar 2018 (endret) 1 time siden, Peonjenta skrev: Latterliggjør du mennesker som mangler kroppsdeler? Hva slags "mann" er du?? Oppfører du deg slik når de ser mennesker med fysiske mangler ute også? Latterliggjør? Nei da hadde jeg skrevet "Hahaha hun har ikke pupper!" Litt forskjell der. Ikke bli så fornærmet av alt. Endret 22. januar 2018 av Axl Rose
Sokkar Skrevet 22. januar 2018 Forfatter #120 Skrevet 22. januar 2018 5 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Ja, der er vi enig. Hvor vidt man virkelig kan kalles skyldig, om man er skyldig og grad varierer, jeg syns uansett at det er urettferdig. Hadde det vært et annet sted på kroppen tror jeg ikke "skyld" hadde vært like relevant. Om munnen din er så sjenerende at du ikke tør å åpne den eller du ikke kan spise forskjellige typer mat synes jeg at dette burde være en prioritering for staten å dekke. Men nok om deeeeeet. Tro meg, jeg har ikke noe imot at andre som har medfødte problem får støtte for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå