Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #61 Skrevet 21. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Med mindre pasienten hadde brystkreft og trenger silikon pupper, eller at det er påvist at de som ''ikke har pupper'' i det hele tatt ikke kan gi brystmelk til baby, så synes jeg det er helt latterlig at staten skal betale for utseendemessige problemer. Jeg har øyelokk på venstre øyet mitt, men ingen øyelokk på høyre øyner så folk sier det ser rart at ene øyet er større enn andre. skal jeg også be staten dekke for meg å fikse øynene mine? Anonymkode: f1712...8e6 Jeg kan ikke lese utfra det du skriver at du mangler to kroppdeler??
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #62 Skrevet 21. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Soldater i USA har mistet mange kroppsdeler som vi er avhengige å bruke (armer, ben), men staten betaler ikke regningen deres. Er latterlig at man skal kunne få silikonpupper dekket av staten pga lav selvtillit. Anonymkode: f1712...8e6 Norge og USA kan ikke sammenlignes helsetjenestemessig. Det skjønner du vel? Mister man et bein i Norge får man selvfølgelig dekket en protese. 3
Sokkar Skrevet 21. januar 2018 Forfatter #63 Skrevet 21. januar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Soldater i USA har mistet mange kroppsdeler som vi er avhengige å bruke (armer, ben), men staten betaler ikke regningen deres. Er latterlig at man skal kunne få silikonpupper dekket av staten pga lav selvtillit. Anonymkode: f1712...8e6 Jeg bor ikke i USA.. Men jeg kan bekrefte at norske statsborgere får proteser for føtter, armer o.l. Dersom dette skades. Måtte det vere i krig eller pga selvvalgt ekstremsport. Nordmenn får designet nye ører. Ikke på grunn av dårlig hørsel, men fordi det fysiske øret er defekt/mangler.
Gjest N-Nøff Skrevet 21. januar 2018 #64 Skrevet 21. januar 2018 Bedre med silikon dekket av staten, enn en stat dekket av silikon.
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #65 Skrevet 21. januar 2018 23 minutter siden, Sokkar skrev: Jeg bor ikke i USA.. Men jeg kan bekrefte at norske statsborgere får proteser for føtter, armer o.l. Dersom dette skades. Måtte det vere i krig eller pga selvvalgt ekstremsport. Nordmenn får designet nye ører. Ikke på grunn av dårlig hørsel, men fordi det fysiske øret er defekt/mangler. Operasjon for å rette på utstående ører blir også dekket, både på barn og voksne og er forsåvidt en helt unødvendig operasjon. Har aldri hørt om noen store protester på grunn av dette. 3
Rotemor Skrevet 21. januar 2018 #66 Skrevet 21. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre pasienten hadde brystkreft og trenger silikon pupper, eller at det er påvist at de som ''ikke har pupper'' i det hele tatt ikke kan gi brystmelk til baby, så synes jeg det er helt latterlig at staten skal betale for utseendemessige problemer. Jeg har øyelokk på venstre øyet mitt, men ingen øyelokk på høyre øyner så folk sier det ser rart at ene øyet er større enn andre. skal jeg også be staten dekke for meg å fikse øynene mine? Anonymkode: f1712...8e6 Det ville du fått dekket dersom det var mulig å operere. Så istedenfor å latterliggjøre det, så kan du jo sette pris på akkurat det.... 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #67 Skrevet 21. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre pasienten hadde brystkreft og trenger silikon pupper, eller at det er påvist at de som ''ikke har pupper'' i det hele tatt ikke kan gi brystmelk til baby, så synes jeg det er helt latterlig at staten skal betale for utseendemessige problemer. Jeg har øyelokk på venstre øyet mitt, men ingen øyelokk på høyre øyner så folk sier det ser rart at ene øyet er større enn andre. skal jeg også be staten dekke for meg å fikse øynene mine? Anonymkode: f1712...8e6 Manglende øyelokk 'fikses' på Oslo universitetssykehus HF, Rikshospitalet/Ullevål. Det er svært forunderlig at du ikke har blitt operert der allerede. Med mindre du bare skriver på deg en Q10.3 diagnose så vet du dette allerede, og har blitt operert. Anonymkode: ac681...11a 1
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #68 Skrevet 21. januar 2018 Så fremst det ikke er relatert til fysiske plager er det jo litt tåplig.. Man får jo ikke rekonstruert ansiktet, fordi man som en direkte følge av å være "mindre tiltrekkende" får en svekket selvtillit. Jeg synes dessuten det sender litt feil signaler, hvertfall når gjelder de som er flatbrystet. Lever du ikke opp til idealet så legg deg under kniven. Om man omgis av en kultur hvor store rumper er dominant og ettertraktet, men selv ikke er velsignet med en like rund bakdel og føler på det, så kvalifiserer vel ikke det til implantater dekket av staten? Om man blir psyka helt ihjel av kosmetiske skavanker, så ille at det påvirker livskvaliteten din i en så drastisk grad at du pådrar deg psykiske illebefinnende, vil jeg anta at det også ligger andre dypere ting under overflaten som man burde prøve å bearbeide først..
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #69 Skrevet 21. januar 2018 7 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Så fremst det ikke er relatert til fysiske plager er det jo litt tåplig.. Man får jo ikke rekonstruert ansiktet, fordi man som en direkte følge av å være "mindre tiltrekkende" får en svekket selvtillit. Jeg synes dessuten det sender litt feil signaler, hvertfall når gjelder de som er flatbrystet. Lever du ikke opp til idealet så legg deg under kniven. Om man omgis av en kultur hvor store rumper er dominant og ettertraktet, men selv ikke er velsignet med en like rund bakdel og føler på det, så kvalifiserer vel ikke det til implantater dekket av staten? Om man blir psyka helt ihjel av kosmetiske skavanker, så ille at det påvirker livskvaliteten din i en så drastisk grad at du pådrar deg psykiske illebefinnende, vil jeg anta at det også ligger andre dypere ting under overflaten som man burde prøve å bearbeide først.. Det hjelper ikke å går til psykolog når problemet i aller høyeste grad er fysisk. Du ville fått rekonstruert en ødelagt eller manglende nese eller en leppe selv om du i utgangspunktet både kunne pustet, ledd, spist og pratet greit med den nesa og leppa du hadde. Det være seg medfødt eller etter skade. Det vi diskuterer er ikke "mindre tiltrekkende" pupper, vi diskuterer to manglende kroppsdeler. Mangler man kroppsdeler skal man selvfølgelig få nye kroppdeler. En mann ville fått dekket operasjon for å øke lengden på penis hvis han hadde mikropenis, selv om denne var fullt brukende. Og jeg kan ikke tenke meg at det kom ville protester på det. 1
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #70 Skrevet 21. januar 2018 36 minutter siden, Peonjenta skrev: Det hjelper ikke å går til psykolog når problemet i aller høyeste grad er fysisk. Du ville fått rekonstruert en ødelagt eller manglende nese eller en leppe selv om du i utgangspunktet både kunne pustet, ledd, spist og pratet greit med den nesa og leppa du hadde. Det være seg medfødt eller etter skade. Det vi diskuterer er ikke "mindre tiltrekkende" pupper, vi diskuterer to manglende kroppsdeler. Mangler man kroppsdeler skal man selvfølgelig få nye kroppdeler. En mann ville fått dekket operasjon for å øke lengden på penis hvis han hadde mikropenis, selv om denne var fullt brukende. Og jeg kan ikke tenke meg at det kom ville protester på det. Ikke når det gjelder alminnelige problemer. Mange jenter er flatbrystede, eller har så godt som ingen bryst. Noen har blitt mobbet hele livet for nesen sin også, det betyr vel ikke automatisk at det er noe feil med nesen hennes/hans? Det at du bryr deg i første omgang er mentalt, jo. Om du er født med deformasjon blir det jo noe annet. Jeg anser ikke flate bryst som deformasjon.
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #71 Skrevet 21. januar 2018 2 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Ikke når det gjelder alminnelige problemer. Mange jenter er flatbrystede, eller har så godt som ingen bryst. Noen har blitt mobbet hele livet for nesen sin også, det betyr vel ikke automatisk at det er noe feil med nesen hennes/hans? Det at du bryr deg i første omgang er mentalt, jo. Om du er født med deformasjon blir det jo noe annet. Jeg anser ikke flate bryst som deformasjon. Nei, noe som ikke eksisterer kan jo ikke være deformert.
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #72 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Nei, noe som ikke eksisterer kan jo ikke være deformert. Hvis jeg ikke har en tann i kjeften får jeg ikke dekket det av staten.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2018 #73 Skrevet 21. januar 2018 22 timer siden, Peonjenta skrev: Nye pupper? TS har jo ikke pupper, da blir det ikke "nye pupper" siden hun allerede mangler disse to kroppsdelene. Da får hun dra til en bandagist og få brystinnlegg til bh'en Anonymkode: 68c45...00b
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #74 Skrevet 21. januar 2018 1 time siden, NuttinSpecial skrev: Hvis jeg ikke har en tann i kjeften får jeg ikke dekket det av staten. Nei, men så er tannbehandling i de fleste tilfeller heller ikke dekket av staten i Norge.
Gjest Axl Rose Skrevet 21. januar 2018 #75 Skrevet 21. januar 2018 Idiotisk hvis de bruker penger på SÅNT! Da vil jeg også ha noe dekket! Større tiss kanskje?
Gjest NuttinSpecial Skrevet 21. januar 2018 #76 Skrevet 21. januar 2018 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Nei, men så er tannbehandling i de fleste tilfeller heller ikke dekket av staten i Norge. Litt bittert for de som sitter å ikke klarer å tygge maten sin ordentlig engang da, ikke tør å smile, skammer seg for å prate.. Et område som kontinuerlig blir eksponert. Da kan man snakke komplekser. Men ei som får psyisk sammenbrudd fordi hun ikke har kløft får dekket pupper Hollywood verdig fordi hun har flat byste... Det er snakk om prioriteringer. Klarer vi ikke dekke tannpleie engang, hvorfor skal vi prioritere bystekomplekser?
pewdiepie Skrevet 21. januar 2018 #77 Skrevet 21. januar 2018 På 18.1.2018 den 17.41, AnonymBruker skrev: Hvis du er gammel nok til at du skulle ha fullt utviklete bryst, men er helt flat, vil du kunne få silikon på statens regning. Den du i så fall må snakke med, er fastlegen din. Anonymkode: 9ee24...590 nei, dette kan hun betale for selv. Hun er voksen som hun sier, bare til å trekke det fra sin egen lønn. jeg skal ikke betale for hennes pupper
pewdiepie Skrevet 21. januar 2018 #78 Skrevet 21. januar 2018 3 timer siden, Neinøff skrev: Bedre med silikon dekket av staten, enn en stat dekket av silikon. nei, hun får heller bruke sine egne penger. hun sier selv det stadig blir billigere. hun er en voksen " selvstendig " kvinne og har egen jobb og lommebok med penger i. da får hun betale dette selv.
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #79 Skrevet 21. januar 2018 20 minutter siden, Axl Rose skrev: Idiotisk hvis de bruker penger på SÅNT! Da vil jeg også ha noe dekket! Større tiss kanskje? Ja hvis du ikke hadde hatt tiss i det hele tatt så hadde du jo fått det dekket. 1
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2018 #80 Skrevet 21. januar 2018 12 minutter siden, pewdiepie skrev: nei, hun får heller bruke sine egne penger. hun sier selv det stadig blir billigere. hun er en voksen " selvstendig " kvinne og har egen jobb og lommebok med penger i. da får hun betale dette selv. Hvis du hadde hatt pupper og ville hatt de fjernet hadde du syns det var greit å betale det selv? Kan tenke meg at det er like ille for en kvinne å ha et mannebryst som det må være for en mann å ha kvinnebryst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå