maria.magdalena83 Skrevet 18. januar 2018 #21 Skrevet 18. januar 2018 (endret) Jeg er enig med mannen din. Jeg har to barn fra før, og da vi giftet oss satt de sammen med oss. De var da 4 og 5 år. Besteforeldrene satt ved siden av der igjen og hjalp til hvis det var behov for det. INGEN er viktigere for meg enn barna mine, selv ikke mannen min den dagen vi giftet oss. Heldigvis var han helt enig og syntes det var en selvfølge at de skulle sitte sammen med oss. Som han så fint sa, det er ikke bare vår dag, men familien sin dag. Dvs. oss og barna. Vi hadde et lite og uformelt bryllup så barna kunne gå til og fra bordet slik de ville uten at det var noe "problem". Hadde du syntes det var greit hvis det var din datter og hun ble satt på et annet bord fordi mannen du skulle gifte deg med var redd for at han ikke fikk nok fokus fra deg? Endret 18. januar 2018 av maria.magdalena83 2
Duff Skrevet 18. januar 2018 #22 Skrevet 18. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men, og dette er viktig, var barnet så ungt at det trengte hjelp med å dele opp maten, passes på så det ikke sølte brus, kjedet seg under talene of ville ut og løpe når det passet som dårligst? Anonymkode: c789a...558 Hun kunne spise uten hjelp men det hadde egentlig ingen betydning for han. Han hadde ville hatt det slik uansett iom han aldri får egne barn.
Bridetobe18 Skrevet 18. januar 2018 Forfatter #23 Skrevet 18. januar 2018 Jeg har tatt henne så inn i livet mitt at for meg er hun ikke bare hans barn; VI er en familie alle tre. Og ja, jeg ville tenkt akkurat det samme med mine barn. Det er denne ene dagen at jeg føler vi to skal ha hovedfokuset, og der min mann skal gi det til meg og jeg til han. Ellers så får hun absolutt det meste av oppmerksomhet, slik det skal være. 1
Arabella Skrevet 18. januar 2018 #24 Skrevet 18. januar 2018 Er det blitt fullstendig passé med regler for bordplassering i våre dager? Bordplassering - Tilbords 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #25 Skrevet 18. januar 2018 Kan ikke helt skjønne at en langtrukken og formell bryllupsmiddag med taler er noe stas for en 4-åring uansett. Ville latt henne få skinne i kirken, med flott kjole og blomster, men så latt en barnevakt ta seg av henne etter det. Anonymkode: f2a75...57a 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #26 Skrevet 18. januar 2018 9 minutter siden, Arabella skrev: Er det blitt fullstendig passé med regler for bordplassering i våre dager? Bordplassering - Tilbords Etter at brudens og brudgommens foreldre begge er skilt og gift på ny, bruden gifter seg for andre gang og alle har barn på egen hånd med den, den eller den der og noen felles..... Så ja. Man er ikke passé fordi man tilpasser seg. Jeg vil heller si at man ikke er fastgrodd. Anonymkode: c789a...558 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #27 Skrevet 18. januar 2018 Bare fordi hun ikke sitter ved siden av faren, betyr ikke at hun blir nedpriotert og ikke inkludert og ikke viktig i familien. Anonymkode: 80b3d...c2e 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #28 Skrevet 18. januar 2018 21 minutter siden, Arabella skrev: Er det blitt fullstendig passé med regler for bordplassering i våre dager? Bordplassering - Tilbords Linken din nevner overhodet ikke noe som helst om barn... Derimot sier den "Med dagens ulike familieforhold må man kanskje vise skjønn når gjestene skal plasseres rundt bordet. Det viktigste er at alle får en hyggelig opplevelse gjennom festen." Så ja, det er passé å bruke rigide og gammeldagse regler, framfor å tenke på at alle skal ha det hyggelig. Heldigvis. Anonymkode: 9950f...756 2
bopera Skrevet 18. januar 2018 #29 Skrevet 18. januar 2018 I de bryllupene jeg har vært i, der brudeparet har hatt barn, har en av de i nærmeste familie(besteforeldre, tante, onkel) hatt ansvar for barnet/barna under middagen. Alle barna har sittet ved hovedbordet. I det ene bryllupet som hadde runde bord, der satt brudeparet og nærmeste på et langbord, slik at de var lett å se for alle gjestene. Syns dette er en grei ordning, for det skjer veldig mye den dagen, og da kan det være fint for brudeparet å kunne fokusere på å nyte dagen som nygifte, ikke foreldre. Jeg har også sett min del unger som ikke takler så godt det at andre i familien er i fokus, som f.eks. i bryllup, bursdag og konfirmasjon. Det å gi en annen person ansvar for å holde barnet engasjert, gjør nok dagen greiere for brudeparet. Men nå snakker jeg om yngre barn, som trenger hjelp med å spise, må underholdes. En 10-åring f.eks., burde få sitte sammen med far og mor. Tenk så stor denne dagen er for de også. Men de yngre barna, kan fort bli et «forstyrrelsesmoment». En venninne var forlover til kusinen sin, og hele talen hennes forsvant i brudens konstante hysjing på 3-åringen ved siden av henne. 2
Pinkpashion Skrevet 18. januar 2018 #30 Skrevet 18. januar 2018 Jeg er enig med mannen din. Ha ei tante, en bestemor eller noen andre barnet kjenner godt ved siden av, så behøver du ikke være redd for fars fokus...
kaleidoskop Skrevet 18. januar 2018 #31 Skrevet 18. januar 2018 Jeg synes ikke et så lite barn har noe å gjøre i et bryllup, og det har ikke noe med å nedprioritere barnet. Det har rett og slett med at bryllup er lange og kjedelige. Det er "kjip" middag som barn ikke liker, og det er lange taler som de ikke skjønner noe av. De kan ikke løpe og leke som de normalt ville gjort. Det er også kjedelig for de som kanskje har brukt tid på å skrive taler, at brudgomen (eller bruden) ikke klarer å følge med på talen for de er for opptatt av barnet sitt. Den som nevnte at datter kan være med i kirken med fin kjole og blomster, hadde godt forslag. Alle får se det søte barnet og det er den biten barnet blir å huske i ettertiden. 4
Pikeliten Skrevet 18. januar 2018 #32 Skrevet 18. januar 2018 I de bryllupene jeg har vært i, så har barn av brudeparet/den ene i brudeparet sittet på et annet bord enn hovedbordet. Det har vært små barn som trenger hjelp med mat osv. I bryllup med lange middager og alkohol tenker jeg uansett at barn (i alle aldre) ikke har noe å gjøre der! Små barn opplever berusede voksne på samme måte om det er på en onsdag, en lørdag, i ferien eller i bryllup: stort sett ganske ubehagelig. https://avogtil.no/artikler/hva-synes-barna/ 2
Outlander Skrevet 19. januar 2018 #33 Skrevet 19. januar 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: At en dag blir satt over egne barn er for meg uforståelig. Er bare i Norge dette blir sett på som normalt. Om man er en familie som er glad i hverandre så er det viktigst. Hvem bryr seg om bryllupet blir perfekt? Barn er en naturlig del av livet og burde få lov være en naturlig del av et bryllup. Hadde aldri giftet meg med en mann som syntes det var greit å stue barnet bort for å tilfredsstille egne behov for oppmerksomhet og perfekthet Anonymkode: b85b2...339 Beklager, men dette ble for dumt. Det er bade i Norge at dere har verdens mest kjedelig bryllupsfester som tar 7 timer og alt for mange laaaange taler -de fleste barn synes det er nok det mest kjedelig ting de kunne ha vært med på. La faktisk den stakkars 4 åring få slippe å høre de flau talene fra de langt fra edru gjestene/slektninger! 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2018 #34 Skrevet 19. januar 2018 1 hour ago, Outlander said: Beklager, men dette ble for dumt. Det er bade i Norge at dere har verdens mest kjedelig bryllupsfester som tar 7 timer og alt for mange laaaange taler -de fleste barn synes det er nok det mest kjedelig ting de kunne ha vært med på. La faktisk den stakkars 4 åring få slippe å høre de flau talene fra de langt fra edru gjestene/slektninger! Enig, og en på 4 år kommer ikke til å huske dette heller. Anonymkode: 80b3d...c2e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå