Gå til innhold

Å arve klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ingen unnskyldning for å kaste fullt brukende klær i søpla. Om man ikke vil gi dem til akkurat Fretex finnes det nok av organisasjoner som tar dem til trengende i andre land eller man kan gi dem bort på Finn.no. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du støtter  heller ikke miljøet?? Tar lang tid for at klær og tøy blir borte.

Anonymkode: ec94b...e42

Det blir vel brent regner jeg med. Her i huset er vi skikkelig lei av alt miljømaset

Anonymkode: 14ede...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du jo gi dem til uff i stedet... de har som regel containere ved siden av fretex sine.  Jeg støtter heller ikke fretex, men jeg hiver da ikke klær i bosset av den grunn. 

Anonymkode: 3c32e...bcd

Nei, det orker vi ikke lengre

Anonymkode: 14ede...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurper dere ikke igjen små hull? Kaster dere virkelig klær uten å forsøke å reparere? 

Anonymkode: 56f55...2a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med arving, men jeg gir ikke bort klær med flekker eller som er veldig slitt. Jeg har som tommelfingerregel at jeg kun gir videre ting jeg hadde brukt på mitt eget barn.

Vi har arvet mye. Noe har vi brukt mye fordi det er fine eller praktiske klær, noe har gått rett videre til Fretex fordi det er slitt/ødelagt/upraktisk.

Anonymkode: 6636e...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt supert med arveklær! Blir veldig glad når vi får arve klær til datteren vår, selv ol vi fint har råd til å kjøpe nytt. Flott for miljøet og en koselig handling! Veldig hullete eller flekkete klær som jeg ikke får fikset eller rent går til Uff eller Fretex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir happy for arvetøy, men vi har ingen å arve fra. Nå må også tøyet passe til å bruk med knapp på magen så er ikke alt som er like praktisk🙈 bodyer som er sydd om nå tenker jeg å selge billig videre til andre knappebarn :)

Vi sender tøy som er for smått til niesa mi som er ett år yngre, og får det tilbake når hun vokser ut av det. Det som er flekkete, hullete og stygt gir jeg til fretex med en gang. Sender ikke det til niesa mi.

Mine kusiner får tøy av meg som jeg ikke bruker lengre. Foreldre har ikke veldig god råd så jentene blir overlykkelig over å få pent brukt tøy. Det de ikke vil ha får de gjøre hva de vil med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snurper dere ikke igjen små hull? Kaster dere virkelig klær uten å forsøke å reparere? 

Anonymkode: 56f55...2a8

Hullete tøy kastes her ja. Jeg har hverken tid eller lyst til å bruke tiden min på slikt. Vil heller ikke at barna mind skal bruke lappet tøy

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min bruker ikke kjønnsorganet sitt for å kunne ha på seg en spesiell type klær, så vi tar imot rosa og blått. Klær er klær. Skitne klær derimot er ikke nødvendige.

er bare å si ifra at dere ikke trenger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være kremeksempelet på det totale fravær av intelligens.

Anonymkode: 676bd...902

Alle kan ikke ha samme meningen som deg vettu

Anonymkode: 14ede...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan ikke ha samme meningen som deg vettu

Anonymkode: 14ede...3eb

Å ta vare på miljøet og jorden vår handler ikke om meninger. Det er noe vi alle er helt nødt til å gjøre. 

Anonymkode: 676bd...902

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta vare på miljøet og jorden vår handler ikke om meninger. Det er noe vi alle er helt nødt til å gjøre. 

Anonymkode: 676bd...902

Man er jo ikke nødt til det. Vi lever igjennomsnitt i 80 år, og dersom en driter i hvordan andre får det etter en selv, så er det jo grunn til å stresse med klimaet/miljøet. 

Sier ikke at JEG er slik, men ville bare si at å drite i miljøet kan man jo gjøre om vil det. :)

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi både arver og gir bort det som er for lite. Jeg går alltid gjennom det jeg gir videre, men er jeg i tvil lar jeg det bli opp til mottaker. 

Vi deltar også på byttedager, der vi har med oss klær som er fravokst eller som ikke brukes. Både gir og får flotte klær der, og ungene synes det er veldig gøy. Litt skattejakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Perle skrev:

Man er jo ikke nødt til det. Vi lever igjennomsnitt i 80 år, og dersom en driter i hvordan andre får det etter en selv, så er det jo grunn til å stresse med klimaet/miljøet. 

Sier ikke at JEG er slik, men ville bare si at å drite i miljøet kan man jo gjøre om vil det. :)

Da får man la være å få barn i så fall. Så kan man ha den ansvarsløse YOLO-holdningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi arver alt for mye. Vi bare får poser av svigerfamilien med alt mulig de ikke trenger. Mye klær som er stikk motsatt av hva jeg ville kledd ungen min i. Ja jeg vet barnet ikke bryr seg, ja jeg vet det er er luksusproblem. Men se for deg å kle barnet ditt i det som i dine øyne er ordentlig stygge klær.

 

Vi har klær for de neste fem årene lagret, noe jeg syns er helt unødvendig da noen kan få glede av de mens de fortsatt er nokså hele og pene, ikke minst aktuelle. 

De har aldri sagt at vi bare kan gi bort det vi ikke trenger til uff/Fretex. Ville dere bare gitt bort? Føler ikke jeg kan si noe til mannen heller da det er hans familie... 

Anonymkode: d2686...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 9.54, Lumos skrev:

Synes det er helt supert med arveklær! Blir veldig glad når vi får arve klær til datteren vår, selv ol vi fint har råd til å kjøpe nytt. Flott for miljøet og en koselig handling! Veldig hullete eller flekkete klær som jeg ikke får fikset eller rent går til Uff eller Fretex :)

Hva skal uff og Fretex med hullete og flekkete klær?

Anonymkode: 23123...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal uff og Fretex med hullete og flekkete klær?

Anonymkode: 23123...cd3

De gjenvinner det, lager kluter, filleryer og lignende. Alt av tekstil skal gjenvinnes.

Anonymkode: 96f41...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...