AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Del Skrevet 17. januar 2018 Sånn rent hypotetisk; hvis en person vandrer på togskinnene i suicidal hensikt, men det ender opp med at dette på mirakuløst vis blir oppdaget, og politiet blir tilkalt. Vil vedkommende få en bot? Vil dette eventuelt havne på "rullebladet" eller lignende, slik at det kan gå ut over fremtidig utdanning/jobb? Anonymkode: a261e...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Del Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn rent hypotetisk; hvis en person vandrer på togskinnene i suicidal hensikt, men det ender opp med at dette på mirakuløst vis blir oppdaget, og politiet blir tilkalt. Vil vedkommende få en bot? Vil dette eventuelt havne på "rullebladet" eller lignende, slik at det kan gå ut over fremtidig utdanning/jobb? Anonymkode: a261e...308 Man kan få bot for å vandreni sporet ja, men jeg vet ikke i alle situasjoner. Og man blir fort observert i sporet. Jeg satt på et tog og det måtte stoppe og han sa i høytalerne at farten måtte sinkes fordi det er observert personer. Tror noen som skal ta livet sitt heller vil hoppe foran i det toget kommer. Vet ikke om det kommer på rullebladet. Anonymkode: d44e5...2e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Del Skrevet 17. januar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan få bot for å vandreni sporet ja, men jeg vet ikke i alle situasjoner. Og man blir fort observert i sporet. Jeg satt på et tog og det måtte stoppe og han sa i høytalerne at farten måtte sinkes fordi det er observert personer. Tror noen som skal ta livet sitt heller vil hoppe foran i det toget kommer. Vet ikke om det kommer på rullebladet. Anonymkode: d44e5...2e3 At det fort blir oppdaget at folk ferdes på togskinnene er det jeg også har konkludert med. Lurer dog på om man får noen andre sanksjoner enn bot for dette. Anonymkode: a261e...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marita38 Skrevet 20. januar 2018 #4 Del Skrevet 20. januar 2018 Denne fyren fikk 3000kr i bot https://www.budstikka.no/nsb/politi/tingretten/reagerer-pa-straff-for-a-ga-i-togsporet/s/5-55-282865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #5 Del Skrevet 23. januar 2018 Slike ting er brudd på jernbaneloven § 9 c Anonymkode: cec39...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2018 #6 Del Skrevet 23. januar 2018 Det brukes nok som regel skjønn i disse tilfeller. Folk som er suicidale og så deprimerte at de ferdes på togskinnene for å ta sitt eget liv, får nok neppe noen bot, men blir tatt hånd om og overført til helsevesenet, der tvungen innleggelse ikke er usannsynlig. Om man bare ferdes på sporet "for spenningens" skyld (f. eks. tenåringer over kriminell lavalder som skal bølle litt), er grovt uoppmerksom eller lignende, så kan man nok få en bot ja. Anonymkode: 6ace7...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå