Gå til innhold

Ulovlig ferdsel på togskinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn rent hypotetisk; hvis en person vandrer på togskinnene i suicidal hensikt, men det ender opp med at dette på mirakuløst vis blir oppdaget, og politiet blir tilkalt. Vil vedkommende få en bot? Vil dette eventuelt havne på "rullebladet" eller lignende, slik at det kan gå ut over fremtidig utdanning/jobb? 

Anonymkode: a261e...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn rent hypotetisk; hvis en person vandrer på togskinnene i suicidal hensikt, men det ender opp med at dette på mirakuløst vis blir oppdaget, og politiet blir tilkalt. Vil vedkommende få en bot? Vil dette eventuelt havne på "rullebladet" eller lignende, slik at det kan gå ut over fremtidig utdanning/jobb? 

Man kan få bot for å vandreni sporet ja, men jeg vet ikke i alle situasjoner. Og man blir fort observert i sporet. Jeg satt på et tog og det måtte stoppe og han sa i høytalerne at farten måtte sinkes fordi det er observert personer. Tror noen som skal ta livet sitt heller vil hoppe foran i det toget kommer. 

Vet ikke om det kommer på rullebladet.

Anonymkode: d44e5...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få bot for å vandreni sporet ja, men jeg vet ikke i alle situasjoner. Og man blir fort observert i sporet. Jeg satt på et tog og det måtte stoppe og han sa i høytalerne at farten måtte sinkes fordi det er observert personer. Tror noen som skal ta livet sitt heller vil hoppe foran i det toget kommer. 

Vet ikke om det kommer på rullebladet.

Anonymkode: d44e5...2e3

At det fort blir oppdaget at folk ferdes på togskinnene er det jeg også har konkludert med. Lurer dog på om man får noen andre sanksjoner enn bot for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes nok som regel skjønn i disse tilfeller. Folk som er suicidale og så deprimerte at de ferdes på togskinnene for å ta sitt eget liv, får nok neppe noen bot, men blir tatt hånd om og overført til helsevesenet, der tvungen innleggelse ikke er usannsynlig. Om man bare ferdes på sporet "for spenningens" skyld (f. eks. tenåringer over kriminell lavalder som skal bølle litt), er grovt uoppmerksom eller lignende, så kan man nok få en bot ja. 

Anonymkode: 6ace7...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...