AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #21 Skrevet 2. september 2018 Håper jeg kan få litt liv i tråden igjen... har fått innkalling til dette inngrepet senere i høst. Gruer meg ikke til selve operasjonen, men er det smertefulle undersøkelser i forkant? Står oppgitt at jeg skal ta 400 mg Ibux 3 x daglig i 2 dager før inngrepet. Vet ikke om noen her kan svare, men prøver. Synes det er rart å måtte ta smertestillende så lang tid i forveien. Har ikke operert før så dette er muligens vanlig prosedyre eller er det for å gjøre forundersøkelsen mer bekvem? Anonymkode: 16ca9...3f3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #22 Skrevet 2. september 2018 Har ikke vært igjennom det. Men om jeg hadde fått at jeg skulle tatt smertestillende to dager før så hadde jeg tenkt først at det forventes smerter. Å så hadde jeg tengt at det er kansje for å forbrede kroppen på å gå på sterk smertestillende så det ikke blir så vondt etterpå.. Uansett.. lykke til. Anonymkode: 72b68...6e9
Eneri Skrevet 2. september 2018 #23 Skrevet 2. september 2018 Det var ikke særlig vondt etterpå, type 'mensmurring', som en paracet fikset. Tror jeg to en til to paracet to dager etterpå. Ingen smertefull undersøkelse. Var på gu med innvendig ultralyd før jeg ble henvist til operasjon. Fikk resept på ei sprøyte jeg måtte til fastlegen å sette en ukes tid før operasjonen. Husker ikke hva det var. Kanskje ibuxen skal erstatte hva-det-nå-var jeg fikk i sprøyteform? Jeg ble operert i 2014.
Cata Skrevet 2. september 2018 #24 Skrevet 2. september 2018 Fikk det gjort da jeg var 45 sånn ca. Blødde i de "foreskrevne" 5-6 ukene etterpå, men så var det stopp. Hadde ikke spesielt vondt etterpå, men følte meg litt mørbanket. Fikk utført cystefjerning og sterilisiering samtidig så det var nok godt stressa i de nedre regioner. En uke etter inngrepet var jeg tilbake på jobb og blødningen etter inngrepet gav seg som sagt etter 5-6 uker. (Var rimelig lei av å gå med bind da, for pga. cystene hadde jeg blødd nonstop i 3 uker før inngrepet også...) Etter inngrepet fikk jeg nytt og bedre liv. Hadde fremdeles mens, men veldig lite sammenliknet med før. Kunne fint bruke vanlig bind i stedet for nattbind og hadde det ikke vært for hygienen ville jeg kunnet bruke samme bind hele døgnet. Byttet selvsagt oftere for å motvirke lukt, men mensmengden var ikke større enn at det ville greid seg med ett om dagen. Blødde vel 4-5 dager mot før 7-8. Det virket også som om jeg hoppet over mensen enkelte måneder, men det kan også skyldes at jeg var på vei inn i overgangsalderen kanskje.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 #25 Skrevet 3. september 2018 Takk til dere som har svart. Ser frem til å få gjort dette nå og slippe/redusere de kraftige blødningene. Jeg er i midten av 40 årene og det er vel enda flere år igjen til overgangsalderen. Er litt bekymret på om blødningene blir erstattet med smerter..pr i dag har jeg faktisk ingen smerter ved mensen. Det blir litt som pest eller kolera dette. Må satse på at det vil gå fint. Kanskje kommer det en liten oppdatering senere fra meg. ☺️ Anonymkode: 16ca9...3f3
Cata Skrevet 5. september 2018 #26 Skrevet 5. september 2018 På 3.9.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev: Takk til dere som har svart. Ser frem til å få gjort dette nå og slippe/redusere de kraftige blødningene. Jeg er i midten av 40 årene og det er vel enda flere år igjen til overgangsalderen. Er litt bekymret på om blødningene blir erstattet med smerter..pr i dag har jeg faktisk ingen smerter ved mensen. Det blir litt som pest eller kolera dette. Må satse på at det vil gå fint. Kanskje kommer det en liten oppdatering senere fra meg. ☺️ Anonymkode: 16ca9...3f3 Gled deg, livet blir mye bedre hvis operasjonen går bra. (Ikke alle får redusert mens, men de aller fleste lykkes.) Jeg merket i allfall ikke mer smerter etterpå. Ikke mindre heller for den del, men var aldri spesielt plaget med smerter ifm. mens.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #27 Skrevet 2. januar 2024 Gammel tråd, men fant den igjen. Kommer man tidligere i overgangsaldereren etter slik inngrep? Mistet mensen helt, og nå 5 år etterpå har jeg fått hetetokter og symptomer på overgangsalder. Dette er jo kjedelig med tanke på min unge alder. Burde jeg starte med østrogen? Anonymkode: 24e0a...b1c
Pysa Skrevet 2. januar 2024 #28 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gammel tråd, men fant den igjen. Kommer man tidligere i overgangsaldereren etter slik inngrep? Mistet mensen helt, og nå 5 år etterpå har jeg fått hetetokter og symptomer på overgangsalder. Dette er jo kjedelig med tanke på min unge alder. Burde jeg starte med østrogen? Anonymkode: 24e0a...b1c Nei, operasjonen påvirker ikke eggstokkene, så har ingenting å si for overgangsalderen. Den kommer når den kommer likevel, mulig du har fått den tidligere enn normalt? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #29 Skrevet 2. januar 2024 Pysa skrev (7 minutter siden): Nei, operasjonen påvirker ikke eggstokkene, så har ingenting å si for overgangsalderen. Den kommer når den kommer likevel, mulig du har fått den tidligere enn normalt? Lurer på det. Min mor var 46 da hun startet, så er nok tidlig jeg da. Så dumt. Anonymkode: 24e0a...b1c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #30 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Gammel tråd, men fant den igjen. Kommer man tidligere i overgangsaldereren etter slik inngrep? Mistet mensen helt, og nå 5 år etterpå har jeg fått hetetokter og symptomer på overgangsalder. Dette er jo kjedelig med tanke på min unge alder. Burde jeg starte med østrogen? Anonymkode: 24e0a...b1c Hvor gammel er du da? Anonymkode: 9282d...f08
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #31 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er du da? Anonymkode: 9282d...f08 43 Anonymkode: 24e0a...b1c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #32 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 43 Anonymkode: 24e0a...b1c Ja, det er jo tidlig. Men Pysa har rett, fjerning av livmorslimhinne påvirker ikke overgangsalder. Anonymkode: 9282d...f08
Snuppiluppi84 Skrevet 2. januar 2024 #33 Skrevet 2. januar 2024 Hva er kriteriene for å få denne operasjonen.?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #34 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.1.2018 den 18.32): Noen som kan dele sin erfaring? Anonymkode: bcdb1...5f6 Brant/opererte vekk og vrldig fornøyd. Ikke blødd noe disse årene etter! Hadde veldig kraftig mensen med store klumper og mye smerter. Har smerter enda men ikke i nærheten av det som var da! Anonymkode: 99240...ab8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #35 Skrevet 2. januar 2024 Er i midten av 30årene. Anonymkode: 99240...ab8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå