AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Heisann. Jeg skal arrangere en babyshower for en venninne som er veganer, og da må selvfølgelig det spiselige også være vegansk. Er det noen som har forslag til mat, kaker, muffins osv. som er greit å lage? Jeg er student og har ikke all verdens med penger til å bruke på dyre erstatningsvarer, men typ mandelmelk, vegansk smør og slike ting går fint Skulle gjerne spurt i ulike facebookgrupper, men der er hun jo medlem. Anonymkode: 1235a...0ba
perplexed Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Anbefaler å titte her: http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv_9685.html Her spesifikt for kaker: http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv-kaker.html
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Heisann. Jeg skal arrangere en babyshower for en venninne som er veganer, og da må selvfølgelig det spiselige også være vegansk. Er det noen som har forslag til mat, kaker, muffins osv. som er greit å lage? Jeg er student og har ikke all verdens med penger til å bruke på dyre erstatningsvarer, men typ mandelmelk, vegansk smør og slike ting går fint Skulle gjerne spurt i ulike facebookgrupper, men der er hun jo medlem. Anonymkode: 1235a...0ba Lag en fake facebook profil, eller få noen som hun ikke kjenner til å spørre i gruppen, tror helt ærlig det er lettest. Anonymkode: d02b5...d2f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Vegansk smør?? Smør er et meieriprodukt basert på fløte, det er ingenting som heter vegansk smør... Anonymkode: 8cc49...b7f 6
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vegansk smør?? Smør er et meieriprodukt basert på fløte, det er ingenting som heter vegansk smør... Anonymkode: 8cc49...b7f Flisespikkeri. til Ts: skal du bruke smør så er Berit Nordstrand det eneste veganske smøret. Vet en del tenker at Soft flora melkefri er vegansk,men det er det ikke Anonymkode: f171b...5ab 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vegansk smør?? Smør er et meieriprodukt basert på fløte, det er ingenting som heter vegansk smør... Anonymkode: 8cc49...b7f Noen ganger bruker man ord for å gjøre noe mer lettvint, ikke noe problem med det. Grunnen til at man tok inn hamburger i det nroske språk var jo fordi det var beleilig Anonymkode: 56e52...d49 4
FantasDick Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 Hvilken type mat ser du for deg? Type tapas og småretter eller en stor gryte eller kanskje en lettere salat? Hvor mange er dere? Anbefaler denne brownien, den er helt syk! Helt normale ingredienser og kan trygt anbefale Coop sin mørke kokesjokolade. Koster bare 10,-
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flisespikkeri. til Ts: skal du bruke smør så er Berit Nordstrand det eneste veganske smøret. Vet en del tenker at Soft flora melkefri er vegansk,men det er det ikke Anonymkode: f171b...5ab Smøremyk rapskokos mener du? Det er jo helt latterlig å kalle det smør Anonymkode: 8cc49...b7f 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 1 time siden, perplexed skrev: Anbefaler å titte her: http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv_9685.html Her spesifikt for kaker: http://www.veganmisjonen.com/p/arkiv-kaker.html Tusen hjertelig takk! Av en eller annen grunn fant jeg bare typ grønnsaksmuffins da jeg googlet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vegansk smør?? Smør er et meieriprodukt basert på fløte, det er ingenting som heter vegansk smør... Anonymkode: 8cc49...b7f Beklager, jeg har ikke så mye kunnskap om vegansk mat Skrev bare det jeg hadde sett stod i noen oppskrifter 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flisespikkeri. til Ts: skal du bruke smør så er Berit Nordstrand det eneste veganske smøret. Vet en del tenker at Soft flora melkefri er vegansk,men det er det ikke Anonymkode: f171b...5ab Tusen takk:) Det skal jeg prøve å få tak i! 48 minutter siden, FantasDick skrev: Hvilken type mat ser du for deg? Type tapas og småretter eller en stor gryte eller kanskje en lettere salat? Hvor mange er dere? Anbefaler denne brownien, den er helt syk! Helt normale ingredienser og kan trygt anbefale Coop sin mørke kokesjokolade. Koster bare 10,- Litt usikker på hvor mange, men vi blir nok ikke veldig mange - max 10 stk regner jeg med. Så helst for meg tapasretter, og et fruktfat eller lignende Tusen takk, skal sjekke ut! Anonymkode: 1235a...0ba
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #10 Skrevet 17. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Smøremyk rapskokos mener du? Det er jo helt latterlig å kalle det smør Anonymkode: 8cc49...b7f Unnskyld at jeg fortsetter avsporingen, men jeg synes det er litt latterlig å kalle det rapskokos også. Det gir jo inntrykk av at kokos er hovedbestanddelen (det viktigste leddet står sist - á la jordbæryoghurt, chilinøtter, fargen blågrønn etc.), mens fakta er at det er 57 % rapsolje mens fett fra shea og kokos til sammen er bare 18 %, og siden shea står først på ingredienslisten er det mest av den. Dvs. maks 9 % kokos ... Vegansk eller ikke, sunt eller ikke - dette kaller jeg lureri og villedende markedsføring. Anonymkode: 8ce5b...a30 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #11 Skrevet 17. januar 2018 Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #12 Skrevet 17. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b Hva?! Hvorfor?! Anonymkode: 01e78...0ca
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #13 Skrevet 17. januar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b Er dette noe du fant på nå? Jeg kjenner nemlig mange og aldri hørt om. Anonymkode: 273e6...04e 7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #14 Skrevet 17. januar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b Tøv Anonymkode: f171b...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #15 Skrevet 17. januar 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b Tøv Anonymkode: f171b...5ab
FantasDick Skrevet 17. januar 2018 #16 Skrevet 17. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b "Mange" veganere er ikke imot amming, noen nutcase'er er.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #17 Skrevet 17. januar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Lag en fake facebook profil, eller få noen som hun ikke kjenner til å spørre i gruppen, tror helt ærlig det er lettest. Anonymkode: d02b5...d2f Hva sa jeg? Anonymkode: d02b5...d2f
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2018 #18 Skrevet 17. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Åhh.. håper ikke hun lar være å amme barnet? Mange veganere er imot å amme. Anonymkode: c9975...f1b Hehe, nei det er feil. Anonymkode: 56e52...d49 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #19 Skrevet 18. januar 2018 Vegetarbloggen er fantastisk, mange gode og enkle oppskrifter. Mener at mange av oppskriftene er veganske. Jeg hadde en lignende greie for en stund siden, nesten som en babyshower. Jeg serverte foccacia og gulrotsuppe med appelsin og chili til en blandet gruppe venner, øya trillet rundt på selv de mest innbitte kjøtteterne, suppa falt i smak hos alle sammen. Så kan man for eksempel ha frukt og grønt i skåler, hummus, guacamole, forskjellig chips. Sunt og godt. Anonymkode: 42ef5...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2018 #20 Skrevet 18. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vegetarbloggen er fantastisk, mange gode og enkle oppskrifter. Mener at mange av oppskriftene er veganske. Jeg hadde en lignende greie for en stund siden, nesten som en babyshower. Jeg serverte foccacia og gulrotsuppe med appelsin og chili til en blandet gruppe venner, øya trillet rundt på selv de mest innbitte kjøtteterne, suppa falt i smak hos alle sammen. Så kan man for eksempel ha frukt og grønt i skåler, hummus, guacamole, forskjellig chips. Sunt og godt. Anonymkode: 42ef5...3e1 Alle er veganske Anonymkode: f171b...5ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå